20 Mbit og max 300 meter fra centralen. Hv~
Fra : Poul Johannsen

Dato : 17-04-07 17:34

Hej.

Jeg har fået 20 Mbit på kobber linien og bor max 300 meter fra centralen. Se
billede af testen på dk.binaer og kommer med din menig om resultatet?

Mvh Poul

Fra : Martin Schultz

Dato : 17-04-07 18:15

Poul Johannsen <dsl343699@vip.cybercity.dk> skrev 2007-04-17:
> Hej.
>
> Jeg har fået 20 Mbit på kobber linien og bor max 300 meter fra centralen. Se
> billede af testen på dk.binaer og kommer med din menig om resultatet?

Hvorfor vil du have os til at rode i en binaer nyhedsgruppe? Du kan da
bare skrive resultatet af testen eller i det mindste give et link.

Martin
--
Besøg http://linux.adsltips.dk hvor du finder
guides til linux på dansk.

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 17-04-07 19:58

"Poul Johannsen" <dsl343699@vip.cybercity.dk> wrote in message
> Hej.
>
> Jeg har fået 20 Mbit på kobber linien og bor max 300 meter fra centralen.
> Se billede af testen på dk.binaer og kommer med din menig om resultatet?

Igen et XDSL spørgsmål hører hjemme i news:dk.edb.internet.udbydere.xdsl

Der kan du så lige udvide din information til at fortælle om hvilket udstyr
osv du benytter

Fra : Preben Q

Dato : 17-04-07 21:11

"Bjarke Hansen" <bjarke_h@*.REMOVE*hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Der kan du så lige udvide din information til at fortælle om hvilket udstyr osv du

Nu må I snart erkende at det ikke dur at sige at adsl ikke hører under Udbydere.
Alle udbydere sælger jo adsl.

Resultatet af den nuværende opdeling er at man er nødt til at slå op i begge grupper=
Spild af tid for tusindsvis af mennesker hver dag.....

Se og få nedlagt en af de 2 grupper snarest.

Fra : Morten Fjendbo

Dato : 17-04-07 21:18

"Preben Q" <nospam@se.kd> skrev i en meddelelse

> "Bjarke Hansen" <bjarke_h@*.REMOVE*hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Nu må I snart erkende at det ikke dur at sige at adsl ikke hører under
> Udbydere.
> Alle udbydere sælger jo adsl.

Hvis jeg brugt lidt tid, kunne jeg da godt nævne 10 udbyder der ikke gør

> Resultatet af den nuværende opdeling er at man er nødt til at slå op i
> begge grupper= Spild af tid for tusindsvis af mennesker hver dag.....

Ja spild af tid, når brugere som dig ikke kan finde ud af at bruge grupperne
til det, de er oprettet til.

> Se og få nedlagt en af de 2 grupper snarest.

Det syntes jeg ikke... Men du kan jo skrive til dem der står for det.. (tror
ikke du kommer lang med den argumentation som du har bruge ind til videre)

Mvh Morten Fjendbo

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 18-04-07 06:42

On Tue, 17 Apr 2007 22:11:08 +0200, "Preben Q" <nospam@se.kd> wrote:

> Nu må I snart erkende at det ikke dur at sige at adsl ikke hører under
> Udbydere. Alle udbydere sælger jo adsl.
>
> Resultatet af den nuværende opdeling er at man er nødt til at slå op i
> begge grupper=

Med sådan ca. samme begrundelse kunne man nedlægge alle under-grupper
og nøjes med en enkelt gruppe "dk". Grunden til, at vi bruger et helt
hierarki er, at folk har en chance for at være specifikke med hvad de
interesserer sig for.

> Spild af tid for tusindsvis af mennesker hver dag.....

Nej, det tager ikke længere tid at læse to blade på 10 sider end ét
blad på 20 sider. Men de, der kun er interesseret i indholdet i det
ene blad, kan spare tid ved, at det hele ikke er blandet sammen.

-A
PS: Snak om dk-hierarkiet hører til i dk.admin, så FUT er sat dertil.

Fra : Rado

Dato : 17-04-07 22:06

On Tue, 17 Apr 2007 18:33:45 +0200, "Poul Johannsen"
> [...]

>billede af testen på dk.binaer og kommer med din menig om resultatet?

Nornalt burde du kunne få mere (omkring 18 Mbit vil jeg tro). Jeg
ligger svjh 1.5 km fra centralen, og min linie er blevet målt til at
kunne klare 17 Mbit (har dog p.t. kun en 10 Mbit forbindelse, men den
kører med 9.2 Mbit i gennemsnit).

Men prøv iøvrigt at downloade forskellige steder fra og mål
hastigheden, jeg ved ikek hvad det er fo ren test du kører men TDCs
test f.ex. viser langt mindre hastighed end jeg reelt har. Brug evt.
DUMeter til at måle med:

http://dumeter.com

--
Rado

"The obvious is that which is never seen
until someone expresses it simply."
- Christian Morgenstern

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 18-04-07 05:22

Poul Johannsen skriver:

> Jeg har fået 20 Mbit på kobber linien og bor max 300 meter fra centralen. Se
> billede af testen på dk.binaer og kommer med din menig om resultatet?

Prøv at ftp til ftptest1.tele.dk

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Poul Johannsen

Dato : 18-04-07 16:03

Hej

Nu har jeg nedgraderet til 8 Mbit igen og det ser ud til at det kører meget
stabilt nu.
Venter med 20 Mbit, når Fullrate er klar i Vejen by.
Er Fullrate stabilt, som du fleste siger?

For jeg burde kunne trække 20 Mbit ellers er fiberkabel sidste mulighed.
Eller også det trådløse bredbånd der skulle kommer næste år og gør alle
fiberkabler overflødige.

Mvh Poul

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 18-04-07 17:42

On Wed, 18 Apr 2007 17:03:18 +0200, "Poul Johannsen"
<dsl343699@vip.cybercity.dk> wrote:

> Nu har jeg nedgraderet til 8 Mbit igen og det ser ud til at det kører
> meget stabilt nu. Venter med 20 Mbit, når Fullrate er klar i Vejen by.
> Er Fullrate stabilt, som du fleste siger?

Hvis kobberkvaliteten er så ringe, at du ikke kan køre 20 Mbps stabilt
med den ene udbyder, vil du jo heller ikke kunne det med den anden.
Det er langtfra kun et spørgsmål om distance fra centralen.

> For jeg burde kunne trække 20 Mbit ellers er fiberkabel sidste mulighed.

Hvis du kan få fiber, hvorfor roder du så overhovedet med en ADSL?

> Eller også det trådløse bredbånd der skulle kommer næste år og gør alle
> fiberkabler overflødige.

Det gør det ikke.

-A

Fra : Poul Johannsen

Dato : 18-04-07 20:14

Hej

> Hvis kobberkvaliteten er så ringe, at du ikke kan køre 20 Mbps stabilt
> med den ene udbyder, vil du jo heller ikke kunne det med den anden.
> Det er langtfra kun et spørgsmål om distance fra centralen.

Det er mærkelig at jeg ikke kan kører med 20 Mbit, når jeg max bor 300 Meter
fra centralen. Så det må være kobberet der er ringe som du er inde på.

> Hvis du kan få fiber, hvorfor roder du så overhovedet med en ADSL?

Jeg kan ikke få fiber endnu men de har været igang med nedgravning lige i
nærheden.

Mvh Poul

Fra : Jess V. Gade

Dato : 19-04-07 15:58

> [...]

>billede af testen på dk.binaer og kommer med din menig om resultatet?

Hvad står der på din routers Interface status side?
http://10.0.0.1:2033/rpSys.html

Jeg har også 20Mbit (hos Cybercity), men hos mig står der:
DSL 17969 kbps / 1023 kbps --- Hvilket jeg finder en anelse skummelt!
Downstream burde vel være tættere på 20000 kbps.

Mvh
Jess Gade.

--
Email:
jga snabela jga.dk

Fra : Poul Johannsen

Dato : 20-04-07 05:08

Hej

> [...]
> DSL 17969 kbps / 1023 kbps --- Hvilket jeg finder en anelse skummelt!
> Downstream burde vel være tættere på 20000 kbps.

Nu har jeg nedgraderet til 8 Mbit igen. Men jeg husker at der stod noget med
19300 kbps / 1023 kbps

Mvh Poul