TB billedvisning er væk
Fra : Per H

Dato : 17-04-07 17:03

Billedvisning i mine email er ikke længere tilgængelig, men der er kun
tomme firkanter istedet.-. Hvor kan jeg ændre på det?
Vh Per

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 17-04-07 17:23

Den 17-04-07 18.03 skrev Per H følgende:
> Billedvisning i mine email er ikke længere tilgængelig, men der er kun
> tomme firkanter istedet.-. Hvor kan jeg ændre på det?

Gælder det alle mails, eller kun nogle? Og er det mails, du vil sende,
eller mails du modtager? I sidstnævnte tilfælde er den mest indlysende
forklaring, at billederne ikke er blevet sendt med, eller at de er
blokeret af Thunderbird, fordi det er eksterne billeder (i så fald burde
du se en gul infolinje).

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Stop spam med Thunderbird

Fra : Per H

Dato : 17-04-07 18:17

On Tue, 17 Apr 2007 18:23:19 +0200, Kim Ludvigsen
<usenet@kimludvigsen.dk> skrev:

> [...]
>forklaring, at billederne ikke er blevet sendt med, eller at de er
>blokeret af Thunderbird, fordi det er eksterne billeder (i så fald burde

det er alle mine modtagne mails. og der har altid været billeder på,
eller den infolinie som du omtaler. Men der er ingen af delene, Kun
små firkanter, (ikoner som fortæller at der er et billed)

Vh Per

Fra : Per H

Dato : 17-04-07 18:20

On Tue, 17 Apr 2007 18:23:19 +0200, Kim Ludvigsen
<usenet@kimludvigsen.dk> skrev:

>Gælder det alle mails, eller kun nogle? Og er det mails, du vil sende,

så lige at mine gamle mails fint har billed på, så der er alså kun
tale om dem inden for det sidste måned.

Et sted jeg har ændret??
Vh Per

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 17-04-07 19:26

Den 17-04-07 19.20 skrev Per H følgende:

> så lige at mine gamle mails fint har billed på, så der er alså kun
> tale om dem inden for det sidste måned.
>
> Et sted jeg har ændret??

Har du installeret en sikkerhedspakke af en art? Nogle af dem blokerer
for indhold i mails.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Hør radio via internettet og optag dine yndlingsnumre, helt lovligt!

Fra : Per H

Dato : 17-04-07 21:15

On Tue, 17 Apr 2007 20:26:15 +0200, Kim Ludvigsen
<usenet@kimludvigsen.dk> skrev:

>Har du installeret en sikkerhedspakke af en art? Nogle af dem blokerer
>for indhold i mails.

det tror jeg ikke. men jeg får mails fra f.eks cdon.com og der mangler
billeder. og der plejer da at være et stde i hovedvinduet hvor man
kan trykke på ikon "vis billeder" det er der heller ikke
Vh Per

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 18-04-07 01:46

Den 17-04-07 22.14 skrev Per H følgende:
> On Tue, 17 Apr 2007 20:26:15 +0200, Kim Ludvigsen

> det tror jeg ikke.

Du ved ikke, om du har en sikkerhedspakke? Sikkerhedspakker er ofte en
samling programmer, der skal beskytte mod hackere (firewall), virus
(anti-virus) og spyware (anti-spyware). Og nogle af dem blokerer også
for reklamer i mail og på hjemmesider. De mest kendte sikkerhedspakker
er sådan nogle som Norton og Norman (TDCs sikkerhedspakke), men der er
også andre firmaer, der laver den slags.

> men jeg får mails fra f.eks cdon.com og der mangler
> billeder. og der plejer da at være et stde i hovedvinduet hvor man
> kan trykke på ikon "vis billeder" det er der heller ikke

Ja, men den får du kun vist, hvis det er Thunderbird, der blokerer for
billederne. Du kan prøve, om det gør nogen forskel at ændre
indstillinger i Thunderbird, men jeg tror som sagt ikke, det er
Thunderbird, der blokerer. Menupunktet Funktioner => Indstillinger =>
Privatliv => fanebladet Generelt => Bloker billeder. Jeg sidder med en
engelsk Thunderbird, så ovenstående punkter er ud fra hukommelsen.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Beskyt dine data på USB-nøglen med TrueCrypt

Fra : Per H

Dato : 18-04-07 15:20

On Wed, 18 Apr 2007 02:45:55 +0200, Kim Ludvigsen
> [...]

>Privatliv => fanebladet Generelt => Bloker billeder. Jeg sidder med en
>engelsk Thunderbird, så ovenstående punkter er ud fra hukommelsen.

Har lige opdateret til ver. 2.0 og problemet er det samme. jeg har
ikke instaleret sikkerhedspakker, så det må være noget andet der er
instaleret. Bare underligt at der er billeder på gamle mails.
Lidt som at lede efter nålen
Vh Per

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 19-04-07 15:58

Per H skrev:

> [...]
> ikke instaleret sikkerhedspakker, så det må være noget andet der er
> instaleret. Bare underligt at der er billeder på gamle mails.

Et skud i tågen: Har du afsenderadressen gemt i Adressebogen?

Hvis du har, er der nemlig i adresseoplysningerne (fra og med 2.0?) en
afkrydsningsboks hvor du kan vælge altid at vise eksterne billeder. Er
denne slået til?

Jeg kunne gætte på, at hvis afsenderen står i Adressebogen, og denne
boks *ikke* er afkrydset, så bliver man højest sandsynlig slet ikke
spurgt om man ønsker at vise eksterne billeder fra den afsender.

Blot et gæt. Jeg håber du finder nålen

--
Michael Rasmussen
ªIf you don't fail at least 90 percent of the time,

Fra : Per H

Dato : 19-04-07 20:01

On Thu, 19 Apr 2007 16:58:16 +0200, Michael Rasmussen
<news@irczone.invalid> skrev:

> [...]
>boks *ikke* er afkrydset, så bliver man højest sandsynlig slet ikke
>spurgt om man ønsker at vise eksterne billeder fra den afsender.

jeg er gået tilbage til ver. 1.5. Det er ikke vedhæftet billeder, men
de ikoner/ billeder, der er i selve mailen. Før i tiden var der et
billed, men nu er der kun en blå firkant.

Problemet var det samme i den nyeste TB.

Vh Per

Fra : Per H

Dato : 22-04-07 20:15

On Tue, 17 Apr 2007 20:26:15 +0200, Kim Ludvigsen
<usenet@kimludvigsen.dk> skrev:

>Har du installeret en sikkerhedspakke af en art? Nogle af dem blokerer
>for indhold i mails.

Fant løsningen

Der skulle bare vises i originai html

Vh Per