Teledanmark tilbud
Fra : P. Sørensen

Dato : 03-07-01 12:35

Hej, jeg kigger efter ny pc - og tilbuddet fra Teledanmark for en 1000 mhz
AMD Athlon - tror jeg den hedder - til 6333,- springer i øjnene. Er det
ikke meget billigt? Er der en "catch" jeg har overset?
tak for rådene..
Preben

--
www.pilotshop.dk
ps@vestnet.dk

Fra : JokeSten

Dato : 03-07-01 13:28

generalt er teledanmark ret dyre. Uden at kende til tilbudet må noget mere
info
om computeren være med .
Athlon :er det thunderbird ?
hvor meget ram? hvor hurtigt ? kan den kører DDRram ?
hvor meget hardisk ? rpms ? .(er det en bulgarsk IBM HD ? :)
Hvilke grafikkort ?
Brænder/DVD ?
Bundkort ? evt bus hastighed ?

Prøve evt at kikke lidt på www.edbpriser.dk og se om det er rimeligt. Det
er let
at sammenlige der. Det kommer jo også an på hvad du skal bruge computeren
til :)
Hvis du er studerende eller kender en der er studerende kan du evt også
kikke
på nogle af de samlede computere med studenterrabat ?

håber det det hjælp lidt
JokeSten
--
P. Sørensen <ps@vestnet.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3b41af5e$0$9448$4d4eb98e@read.news.dk.uu.net...

Fra : Henrik

Dato : 03-07-01 15:54

Hvis det er den pc, som jeg tror det er (Webtech 4000 vist nok), så skal du
holde dig langt væk fra den!!!

Som kontor pc er den da ganske udmærket, men til spil er den sgu noget
skrammel.

Se selv her:

Grafikkort = S3 Savage et eller andet integreret på bundkortet, der er
16 eller 32 MB shared ram
Bundkort = ingen AGP sokkel, dvs. at du kan ikke sætte et andet
grafikkort i!

mvh
Henrik

Fra : HelloKitty

Dato : 03-07-01 17:56

Shit, det lyder som en rigtig dårlig computer til spil og krævende
programmer. Og da det højest kan bruges som kontormaskine så er det rimelig
tvivlsomt hvorvidt sekretæren har brug for 1000 MHz. :) Ikke fordi hun ikke
kan bruge sådan een karl..

--

Sincerely/Mvh.,
HelloKitty, hellokitty@e-box.dk

Fra : P. Sørensen

Dato : 03-07-01 20:27

jA, det er en Thunderbird. 128 mb pv133 sdram - whatever that is - 30 gb
harddisk, 32 mb savage pro grafikkort, 12xdvd drev ...
Har iøvrigt ikke brug for dvd drev i min pc (har dvd i stuen) - men mere en
brænder måske. Det kan man vel ikke bruge dvd drevet til, eller hva?
Preben

Fra : René Jensen

Dato : 04-07-01 00:50

"P. Sørensen" wrote:
> Har iøvrigt ikke brug for dvd drev i min pc (har dvd i stuen) - men mere en
> brænder måske. Det kan man vel ikke bruge dvd drevet til, eller hva?

Nogle producentere producerer et combo-drev, som har alm. CD-ROM,
DVD-ROM og CD-Recorder (mener at det var HP), men i netop sådan ens
tilbuds-pc (uanset hvor man kigger), sårh er det med 99% sikkerhed at
der kun er tale et DVD-ROM drev, hvis der kun står DVD. Og nej, du kan
ikke bruge et DVD-ROM drev til at brænde, der skal du have fat i en
CD-Recorder/brænder.

--
Med venlig hilsen,
René Jensen

Once a upon a time a wise man said to me:
"I consider Windows like I consider bad weather ... I accept it and hope
for something better"

Fra : Thomas Nørgaard

Dato : 04-07-01 01:43

Mit råd er:
Find en du kender der kan samle en PC til dig, det er billigere og du får en
bedre maskine der er tilpasset netop dit behov. Du kan også vove dig ud i
det selv, men selvom det ikke er den store kunst er der visse faldgrubber.
Du kan evt købe en bog om emnet (eller låne den på biblioteket)

MVH.
Thomas