Nokia 6100 > sikkerhedskode ?
Fra : Autocadster

Dato : 10-04-07 18:48

Hjælp tøzen har ændret sikkerhedskoden på sin gamle Nokia 6100 og kan
nu ikke huske den

Kan man selv på en eller anden måde nulstille denne så hun kan få liv i
den igen ?

--
Venlig hilsen
Autocadster /2620

Fra : Erling S.

Dato : 10-04-07 19:03

Autocadster wrote:
> Hjælp tøzen har ændret sikkerhedskoden på sin gamle Nokia 6100 og kan nu
> ikke huske den
>
> Kan man selv på en eller anden måde nulstille denne så hun kan få liv i
> den igen ?

Yes my boys ! Here it comes!
http://nfader.z-host.ru/

/Erling

Fra : Autocadster

Dato : 10-04-07 20:30

Den 10-04-2007, skrev Erling S.:

> Yes my boys ! Here it comes!
> http://nfader.z-host.ru/

Takker... har nu fundet mastercode, men hvordan kommer jeg til at bruge
den ?

--
Venlig hilsen
Autocadster /2620

Fra : Erling S.

Dato : 10-04-07 20:38

Autocadster wrote:

> Takker... har nu fundet mastercode, men hvordan kommer jeg til at bruge
> den ?

Åh - nu har jeg ikke lige manualen til Nokia 6100.
Du skulle kunne nulstille masterkoden, således at også sikkerhedskoden
bliver sat til det, den var fra fabrikken.
Jeg vil se, om jeg kan finde noget om 6100.
/Erling

Fra : Erling S.

Dato : 10-04-07 20:44

Erling S. wrote:

> [...]
> bliver sat til det, den var fra fabrikken.
> Jeg vil se, om jeg kan finde noget om 6100.
Hej igen.
Prøv lige lige at kikke fra side 84. Der står noget om sikkerhedskode.
http://nds1.nokia.com/phones/files/guides/6100_da1.pdf

/Erling

Fra : Autocadster

Dato : 10-04-07 20:51

Erling S.:

> Hej igen.
> Prøv lige lige at kikke fra side 84. Der står noget om sikkerhedskode.
> http://nds1.nokia.com/phones/files/guides/6100_da1.pdf

Den havde jeg set på, men her står intet om mastercode

--
Venlig hilsen
Autocadster /2620

Fra : Erling S.

Dato : 10-04-07 20:59

Autocadster wrote:

> Den havde jeg set på, men her står intet om mastercode

Nå, så må vi prøve at finde noget andet.
Der er f.eks. denne:
"hello! do you know any codes for recent nokias? f.e. i have nokia 6100,
i'm looking for a code for full reset. *#7780# is working fine for me,
but *#7370# not. i want to remove my simlock but i only have fbus cable
and also i have tried to unlock it 5 times from keyboard, with no luck"

Det kunne se ud, som man skulle kunne bruge *#7780# for fuld reset,
men da jeg ikke har en 6100 ved jeg det ikke.
Et er dog sikkert - hvis den laver en fuld reset, mister I alle de
data, der ligger på telefonen.
/Erling

Fra : Kristian Risager Lar~

Dato : 04-02-09 19:15

Jeg kan bekræfte at koden *#7370# virker ved at nulstille telefonen og
slette alle kontakter og kalenderevents m.m.
Sikkerhedskoden på min Nokia 6100 var 12345.
--
Kristian Risager Larsen
http://kezze.dk

Fra : Daniel

Dato : 13-04-07 20:06

"Autocadster" <autocadster@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Den havde jeg set på, men her står intet om mastercode

Hey hey... Den der mastercode er jo bare en speciel sikkerhedskode der ALTID
virker på telefonen med det pågældende IMEI nummer... Det vil sige at du
bare bruger dén kode i stedet for den sikkerhedskode du har glemt.....! Og
derfor kan du så gå ind og vælge at lave sikkerhedskoden om. Så spørger den
om sikkerhedskode, og der taster du enten den sikkerhedskode du har glemt -
ELLER master-sikkerhedskoden.. Og så kan du lave den til en du kan huske.
Men masterkoder vil stadig altid virke på din telefon......

Hygge...
Daniel

Fra : Autocadster

Dato : 17-04-07 09:46

Daniel sendte dette med sin computer:
> [...]
> ELLER master-sikkerhedskoden.. Og så kan du lave den til en du kan huske. Men
> masterkoder vil stadig altid virke på din telefon......

Konge det virkede... mange tak

PS: Egentlig lidt skræmmende at det er så nemt at omgås sikkerhedskoden
:/

--
Venlig hilsen
Autocadster /2620