Telefonbegrænsning slået til
Fra : Tove Krieger

Dato : 05-04-07 21:18

Jeg har idag fået min svigersøns gamle mobiltf. da han har købt en ny.

Jeg kan ikke forstå hvad der er galt. Jeg tror det er en Nokia 3510i
(det står ingen steder), og når jeg tastet pinkoden står der
"telefonbegrænsning slået til", og et rødt mærke i øverste højre
hjørne hvor der står "stop". Jeg kan ikke gøre noget som helst for at
få den til at virke. Man skal taste en kode, og den har jeg ikke. Kan
det mon være puk-koden der skal tastes ind. Der er intet i vejen med
mit sim-kort da det virker i den tf. jeg havde. Er der mon én der ved
hvad jeg skal gøre - på forhånd tak .

P.S. Den har altid været brugt med taletidskort, hvilket jeg også selv
bruger, så den er ikke sim-låst.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Awul Dasfilshabeda

Dato : 05-04-07 21:54

> P.S. Den har altid været brugt med taletidskort, hvilket jeg også selv
> bruger, så den er ikke sim-låst.

Den_er_simlåst !

--
ad

Fra : Carsten Riis

Dato : 05-04-07 21:58

Tove Krieger skrev den 05-04-2007 22:18:
> Jeg har idag fået min svigersøns gamle mobiltf. da han har købt en ny.
>
> Jeg kan ikke forstå hvad der er galt. Jeg tror det er en Nokia 3510i
> (det står ingen steder),....

Pil batteriet ud. Under batteriet på selve telefonen skulle der meget
gerne stå hvilken model det er.

På nyere telefoner kan du også skrive *#0000# for at få
softwareversion + ofte modelnavnet også.

Alternativ: Ta' et foto og send det til mig, så skal jeg fortælle dig
hvad det er for en telefon.

> P.S. Den har altid været brugt med taletidskort, hvilket jeg også selv
> bruger, så den er ikke sim-låst.

Det kan den nu sagtens være.
I skal have fat på den oprindelige udbyder og så få telefonen låst op.

--
med venlig hilsen www.de3faktorer.dk
Carsten Riis Mere skal der ikke til

Fra : Tove Krieger

Dato : 05-04-07 22:18

In news:461562ba$0$90275$14726298@news.sunsite.dk,
Carsten Riis <carsten.riis@gmail.com> typed:

> Pil batteriet ud. Under batteriet på selve telefonen skulle der
> meget gerne stå hvilken model det er.

Der står 3510i så det er rigtigt nok.

> Det kan den nu sagtens være.
> I skal have fat på den oprindelige udbyder og så få telefonen låst
> op.

Jeg er lige ved at tro at du har ret. Svigersønnen har altid haft TDC
som udbyder, det har min datter også, og hendes sim-kort virker også i
den telefon jeg har fået. Jeg har selv Tele2/Sonofon, så det er nok
der hunden ligger begravet, når min datters sim-kort virker og mit
kort ikke gør det.

Kan man ringe til TDC (jeg har fastnet og bredbånd der), eller skal
jeg hen i butikken hvor telefonen er købt, eller til en TDC
servicebutik ?

Fra : Awul Dasfilshabeda

Dato : 05-04-07 22:45

> Kan man ringe til TDC (jeg har fastnet og bredbånd der), eller skal jeg
> hen i butikken hvor telefonen er købt, eller til en TDC servicebutik ?

tdc
http://kundeservice.tdc.dk/privat/mobil/faq.php?id=5368

--
ad

Fra : Tove Krieger

Dato : 05-04-07 22:55

Hej igen gutter.

Problemet er løst. Jeg er rimelig stolt af mig selv. Jeg gik ind på
www.gratisunlock.dk og tastede model/land/udbyder/imei-kode ind. Så
kom jeg ind på en side, hvor jeg skulle taste en masse tegn og tal.
Det gjorde jeg så og så stod der bare at telefonen var "unlocked". Er
det ikke bare herligt ? Mange tak for jeres svar, der beviste at
telefonen var simlåst.

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 05-04-07 23:09

Tove Krieger skrev:

> Er
> det ikke bare herligt ?

YES!
Hans

Fra : Carsten Riis

Dato : 06-04-07 12:16

Tove Krieger skrev den 05-04-2007 23:55:
> [...]
> gjorde jeg så og så stod der bare at telefonen var "unlocked". Er det
> ikke bare herligt ? Mange tak for jeres svar, der beviste at

Jamen det var da så lidt.

skal det være en anden gang, så kom igen.

Fra : Tove Krieger

Dato : 18-04-07 18:46

In news:46162bdb$0$90274$14726298@news.sunsite.dk,
Carsten Riis <carsten.riis@gmail.com> typed:
> Tove Krieger skrev den 05-04-2007 23:55:

Mange tak for jeres

> Jamen det var da så lidt.
>
> skal det være en anden gang, så kom igen.

Ok, så vil jeg da være så fri at ta' dig på ordet. Jeg har et
"tillægsspørgsmål":

Foruden min svigersøns gamle Nokia, fik jeg også min datters (også
Nokia 3510i).

Så skulle mor her jo igen brillere som den "store unlocker", og det
gik grueligt galt (og der må gerne grines her ). Jeg fik skrevet
det hele, altså imei-kode og alt det andet, og så kom svaret: "koden
er forkert". Jeg tænkte at det var som pokker, og prøvede 3 gange til
hvorefter møget låste. Jeg idiot opdagede så (for sent) at jeg havde
skrevet den forkerte udbyder. Det er TDC der har simlocked den, og så
var jeg "kommet til" at skrive min egen udbyder Tele2. Hvor dum har
man lov at være ? .

Der står på unlock-hjemmesiden, at man har 4 forsøg før den bliver
låst, og efter det skal der bruges et kabel mellem mobil og en
computer, og sådan et har almindelige mennesker jo ikke.

Nu er mit spørgsmål så......
1) kan det betale sig at opsøge en professionel unlocker.
2) kan det overhovedet lade sig gøre uden at det koster en bondegård,
eller
3) gør jeg klogest i at skrotte den og bruge batteriet som reserve ?

Det var såmænd det hele (som om det ikke var nok)

Og når du nu har "grinet af", så ville jeg være meget taknemmelig hvis
du gider give et bud på hvad jeg evt. kan gøre, eller om der
overhovedet kan gøres noget.

Fra : Anders

Dato : 18-04-07 19:04

Det er menneskeligt at fejle !

Svar på spørgsmålene:

1. Ja, det kan godt betale sig at kontakte en unlocker.
2. Ja, det koster et sted mellem 50-100,-.
3. Om du vil skrotte den, må være op til dig selv.

Den nærmeste unlocker kan du finde på www.find-unlocker.dk

Tillægs spørgsmål til svar 1.
Hvor gammel er den, hvis den er mere end 6 md. så kan du få den låst op
gratis hos TDC.

Fra : Carsten Riis

Dato : 19-04-07 10:23

Anders skrev den 18-04-2007 20:03:
> [...]
>
> Tillægs spørgsmål til svar 1.
> Hvor gammel er den, hvis den er mere end 6 md. så kan du få den låst op

hehehe, når det er en 3510i så er den nok lidt ældre end 6 måneder

Fra : Anders

Dato : 19-04-07 10:56

Er du nu helt sikker på det ?
Den kan stadigvæk fåes...så hehe til dig.