Pakistan: Frygter mord efter kram
Fra : John

Dato : 15-04-07 21:00

Muhammedansk galskab kender åbenbart ingen grænser:

".. Pakistans kvindelige turistminister Nilofar Bakhtiar siger
nu, at hun fryg­ter for sit liv efter præster i en ortodoks moské
beskyldt hende for at forsynde sig mod Koranen ved at give sin
franske faldskærmsinstruktør et knus efter et spring .."

http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-6676087.html

Nåhja.. paki'erne er jo også sunni'er, ligesom Saddam...

Fra : Bruno Christensen

Dato : 15-04-07 21:25

On Sun, 15 Apr 2007 22:00:29 +0200, John wrote:

> [...]
> beskyldt hende for at forsynde sig mod Koranen ved at give sin
> franske faldskærmsinstruktør et knus efter et spring .."

Der er åbenbart også indenfor Islam forskellige opfattelser af Koranen
?

Det troede jeg ikke kunne være tilfældet da mange i denne NG opfatter
Koranen som Allahs ord.

--
Med Venlig Hilsen
Bruno Christensen

Fra : Knud Larsen

Dato : 16-04-07 08:05

"Bruno Christensen" <news@lpdommer.dk> wrote in message

> Der er åbenbart også indenfor Islam forskellige opfattelser af Koranen
> ?
>
> Det troede jeg ikke kunne være tilfældet da mange i denne NG opfatter
> Koranen som Allahs ord.

Hvad er det du ikke forstår? Koranen er Allahs evige ord, - men ord er -
næsten - aldrig 100 pct entydige.

Derudover har denne nævenyttige prælat jo fortolket en tekst, som beskriver
"anstændig opførsel" generelt.

Fra : Konrad

Dato : 16-04-07 08:15

Knud Larsen wrote:
> [...]
> er - næsten - aldrig 100 pct entydige.
>
> Derudover har denne nævenyttige prælat jo fortolket en tekst, som
> beskriver "anstændig opførsel" generelt.

Jeg synes det er væsentligt at bemærke, at det er noget som bekymrer de
pakistanske magthavere. Det er under 24 timer siden ENDNU en madras-gruppe
angreb en musikbutik i Islamabad og ødelagde uhellige CD'er og videoer. At
islamisterne nu også laver aktioner i hovedstaden er helt nyt og tyder på,
at deres magtbase virkelig er blevet fasttømret overalt i landet, efter
2001.

For nogle uger siden begik nogle islamister en større aktion i islamabad, og
det viste

Fra : Konrad

Dato : 16-04-07 08:16

Konrad wrote:

(...)
> For nogle uger siden begik nogle islamister en større aktion i
> islamabad, og det viste

Fik ikke klippet det væk - hellere et helt nyt eksempel end et ældre.
http://www.dnaindia.com/report.asp?NewsID=1091031

Fra : Knud Larsen

Dato : 16-04-07 10:12

"Konrad" <davidkonradFJERN@gmail.com> wrote in message

> [...]
> at deres magtbase virkelig er blevet fasttømret overalt i landet, efter

Pakistan er som sagt verdens mest farlige muslimske land, - og praktisk
taget alt peger på det bliver værre hele tiden.

Fra : Konrad

Dato : 16-04-07 10:54

Knud Larsen wrote:

> Pakistan er som sagt verdens mest farlige muslimske land,

Du mener vel "mest farlige koaliationsmedlem"? Pakistan er farlig fordi den
pt herskende magtelite sidder på magten alene fordi de samarbejder med USA.
Ekstremisterne havde jo ikke samme vind i sejlene før Musharraf kom til
magten. Musharrafs politik anses for at være forræderisk, og det giver jo
rig grobund for en fundamentalisme som næres ved at give sig ud for at være
opposition.

> - og
> praktisk taget alt peger på det bliver værre hele tiden.

Ja - men jeg gør så opmærksom på, at de faktisk er ret meget klare over det
i Pakistan. Det er jo ikke noget der bare sker - et tog der ikke kan
stoppes - det er organiserede angreb på den nuværende pakistanske magtbase
som naturligvis vil blive imødegået. Jeg tror Musharraf får nogle militære
lån, så han er parat militært, begynder at forbyde madrasserne hvorefter
noget modstand skal nedkæmpes. Det kan altsammen føres ind under "war on
terror" - derefter kan han så udskyde demokrati-processen endnu engang, og
det komplette militærdiktatur er en realitet. Dette vil gøre de gejstlige
endnu mere opildnede, og når musharraf så en dag falder er vejen banet for
et ultra-fundamentalistisk præstestyre med A-våben.

Fra : Knud Larsen

Dato : 16-04-07 14:00

> [...]
> magten. Musharrafs politik anses for at være forræderisk, og det giver jo
> rig grobund for en fundamentalisme som næres ved at give sig ud for at

Ekstremisterne havde da fuld vind i sejlene længe før, og man støttede
officielt Taliban, OG havde titusinder af madrassaer. Pakistan bliver så nu,
i takt med de andre muslimske lande, mere religiøst

> [...]
> endnu mere opildnede, og når musharraf så en dag falder er vejen banet for
> et ultra-fundamentalistisk præstestyre med A-våben.

Musharraf gør meget lidt, og KAN jo heller ikke gøre ret meget. Fx fortalte
han at nu skulle udlændinge ikke mere have lov at studere i madrassaerne,
MEN indenlands fik skolerne at vide at det skulle de ikke tænke på.

Synd de nåede at få kopieret en atombombe, ellers må man regne med at med
den nuværende interesse for naturvidenskab, så kunne de ikke opfinde en
køkkenkniv.
De bliver jo verdens største muslimske land inden 2050, - og de er vel
allerede de mest religøse, der er virkelig lagt i kakkelovnen til et kæmpe
showdown med de vantro, hvis ikke der sker et mirakel og Allah griber ind.

Fra : Konrad

Dato : 16-04-07 15:18

Knud Larsen wrote:

> Ekstremisterne havde da fuld vind i sejlene længe før, og man støttede
> officielt Taliban, OG havde titusinder af madrassaer. Pakistan bliver
> så nu, i takt med de andre muslimske lande, mere religiøst

Helt forudsigeligt ift mine theser inden Irakkrigen. Det gør det hverken
værre eller bedre - men vi har nu en årsag-virkning model at operere ud fra.
Hvad skal vi gøre for at imødegå denne problematik? Ja - logisk nok, skal vi
gøre det modsatte af, hvad vi gør nu, med forbehold for korrektioner.

> Musharraf gør meget lidt, og KAN jo heller ikke gøre ret meget.

Det er meget svært at få rede på hvad han gør, da alt hvad vi læser er
farvet. Det virker på mig som om de gør utrolig meget, hvis du bruger den
indenrigspolitiske pakistanske andedam som målestok.

> Fx
> fortalte han at nu skulle udlændinge ikke mere have lov at studere i
> madrassaerne, MEN indenlands fik skolerne at vide at det skulle de
> ikke tænke på.

Ja. Der er mange eksempler på den slags "dualitet" ift musharraf. Hvad skal
vi gøre? Skal USA støtte en ny militærdiktator, de så bare giver
fusionsbomber i stedet?

> Synd de nåede at få kopieret en atombombe, ellers må man regne med at
> med den nuværende interesse for naturvidenskab, så kunne de ikke
> opfinde en køkkenkniv.

Du forveksler det intellektuelle Pakistan med det klan og religiøst
baserede. Det er to vidt forskellige entiteter. Der findes mig bekendt
45.000 mennesker der betaler skat i Pakistan - stort set alle støtter
Musharraf.

Et tu, Knud?

Fra : Knud Larsen

Dato : 16-04-07 17:00

> [...]
> vi
> gøre det modsatte af, hvad vi gør nu, med forbehold for korrektioner.

Det var ikke årsag virkning, fx bin Laden havde jo erklæret krig mod USA
længe før Irak, OG genfødslen af islamismen stammer hovedsagelig fra 1979.
Det går jo af naturlige grunde ikke godt i de muslimske lande, og noget og
nogen skal jo have skylden. Jeg hørte en muslimsk engelsk sagfører give os
skylden for Darfur også, der ER ingen grænser.

> Det er meget svært at få rede på hvad han gør, da alt hvad vi læser er
> farvet. Det virker på mig som om de gør utrolig meget, hvis du bruger den
> indenrigspolitiske pakistanske andedam som målestok.

Smag og behag, det er jo ikke noget der batter noget, og han er naturligvis
interesseret i at forsætte som hersker, og gør hvad han kan for det.

> Ja. Der er mange eksempler på den slags "dualitet" ift musharraf. Hvad
> skal
> vi gøre? Skal USA støtte en ny militærdiktator, de så bare giver
> fusionsbomber i stedet?

Vi kan nok ikke gøre noget.

> [...]
> baserede. Det er to vidt forskellige entiteter. Der findes mig bekendt
> 45.000 mennesker der betaler skat i Pakistan - stort set alle støtter

Nej, jeg tænker på fx fysikeren Hoodbhoys beretning om forholdene på hans
universitetsafdeling, - det er åbenbart Allah og profeten man studerer, -
rivende tilbagegang fra da han startede for 30 år siden. Men det er da
rigtigt at de fattige i Pakistan ikke engang har noget som helst med
mellemklassen at gøre. Der jo dog rigeligt med mullaher, som får deres
udkomme og glæde her i livet, ved at opildne disse mange millioner
fattige, - som vi har set flere gange på TV. Og det passer jo fint i
traditionen for tænkeren Maududi, som indskærpede de fattige, at hele
shariaen kun var til for én ting: klargøring til jihad mod de vantro, som
skulle kastes ud både her og hisset.

> Et tu, Knud?

Ja, hvad skal de religiøse ellers stille op? et eller andet MÅ de jo beværte
masserne med, - og der er vel kun to ting som vil rigtig tilfredsstille,
udslettelse af Israel, og omvendelse af alle os elendige syndere

Tror du de bare finder sig i at land og folk går helt i spåner? Måske
konverterer de til Hubbarts religion, DEN giver jo klejner i kassen

Men måske vil de 100 millioner pakistanere i Europa i 2050 ændre situationen
til den tid, det var da også en mulighed.

Iøvirigt interessant at læse Timothy Garton Ash i Weekendavisen, han har
også debatteret med folk i Frankrig, som mener han er naivist. Men selv han
mener jo klokken er fem minutter i midnat for Europas fremtid, hvis vi ikke
får muslimer til at føle sig mere europæiske end muslimske, og meget snart,
så kan det betyde enden på Europa.

Men han er altså "due" - her er et par afsnit fra hans webside:

So with further immigration, high relative birth rates, and the prospect of
EU enlargement to the Balkans and perhaps Turkey, more and more citizens of
the EU are going to be Muslim. In some urban neighborhoods of Britain,
France, Germany, Italy, Spain, and Holland they will make up anywhere
between 20 and 90 percent of the population. Most of them will be young; far
too many will be poor, ill-educated, underemployed, alienated—feeling at
home neither in the place they live nor in the lands from which their
parents came—and tempted by drugs, crime, or political and religious
extremism.

If we, the—for want of a better word —traditional Europeans, manage to
reverse the current trend, and enable people like Abdelaziz and his children
to feel at home as new Muslim Europeans, they could be a source of cultural
enrichment and economic dynamism, helping to compensate for the downward
drag of Europe's rapidly aging population. If we fail, we shall face many
more explosions.

(Men det har du og jeg jo også været enige om i flere år?)

-------

In the relationship with Islam as a religion, it makes sense to encourage
those versions of Islam that are compatible with the fundamentals of a
modern, liberal, and democratic Europe. That they can be found is the
promise of Islamic reformers such as Tariq Ramadan—another controversial
figure, deeply distrusted by Ayaan Hirsi Ali, the French left, and the
American right, but an inspiration to many young European Muslims. Ramadan
insists that Islam, properly interpreted, need not conflict with a
democratic Europe. Where the Eurabianists imply that "more Muslim Europeans
means more terrorists," Ramadan suggests that the more Muslim Europeans
there are, the less likely they are to become terrorists. Muslim Europeans,
that is, in the sense of people who believe—unlike Mohammed Bouyeri, Theo
van Gogh, and, I suspect, Ayaan Hirsi Ali—that you can be both a good Muslim
and a good European.[
Så han siger det samme som jeg har sagt, - at vi ikke kan håbe på nogen
bedre islam end den Ramadan står for, - det er ærgerligt, at vi *skal* bakse
med den elendige religion, men det er jo eneste mulighed for en fredelig
løsning.

Fra : Konrad

Dato : 16-04-07 21:22

Knud Larsen wrote:

> Det var ikke årsag virkning, fx bin Laden havde jo erklæret krig mod
> USA længe før Irak,

Korrekt. Og situationen i Pakistan så dengang ud til....? Der havde lige
været et par demokratiske valg - regeringen var (angiveligt) korrupt, og
generalen Musharraf tog magten. USA og den øvrige verden fastfrøs Musharrafs
midler og Pakistan var generelt en paria, men så...

>OG genfødslen af islamismen stammer hovedsagelig
> fra 1979.

100% enig. Folk der påstår andet ved ganske enkelt ikke bedre.

> [...]
> lande, og noget og nogen skal jo have skylden. Jeg hørte en muslimsk
> engelsk sagfører give os skylden for Darfur også, der ER ingen

Ja. Men jeg aner - som jeg evig og altid har sagt til dig - at lyspunkt. Det
skal nok gå godt det hele.

> Smag og behag, det er jo ikke noget der batter noget, og han er
> naturligvis interesseret i at forsætte som hersker, og gør hvad han
> kan for det.

Ja.

> Vi kan nok ikke gøre noget.

Netop ikke, gode gamle Knud. Så mon ikke det bedste er IKKE at gøre noget?
Jeg har - du kan være uenig- en slags tyrkertro på, haha, at mennesket sådan
grundlæggende ikke er interesseret i at dø. Jeg har også en tyrkertro der
siger, at alle mennesker ønsker at samarbejde - om ikke andet for deres egen
magtbases skyld - og en tyrkertro på, at vi her i vesten - selv hvis vi
fratrak USA - besidder den allermest overlegne våbenmagt. End ikke selv hvis
Kina gik ind på "muslimernes" side ville der for alvor være grund til
bekymring, rent militært. Så cheer up. Det går sgu nok i det lange løb, skal
du se. Pessimisterne, som du tillhører, har det at ende i samme kategori som
superoptimisterne og alle de andre : DE bliver slemt skuffede )))

> Nej, jeg tænker på fx fysikeren Hoodbhoys beretning om forholdene på
> hans universitetsafdeling,

Siger mig intet. (?)

> [...]
> som helst med mellemklassen at gøre. Der jo dog rigeligt med
> mullaher, som får deres udkomme og glæde her i livet, ved at opildne

Hvis den proces kan startes på 30 år - og ikke er, som du jo ellers hævder,
baseret på en slags genetisk "nødvendighed" blandt muslimer, så er der vel
håb forude?

> [...]
> shariaen kun var til for én ting: klargøring til jihad mod de vantro,
> som skulle kastes ud både her og hisset.

Jamen fint for ham. Hvor mange tilhængere har han? Flere end Foghs vælgere?

> [...]
> beværte masserne med, - og der er vel kun to ting som vil rigtig
> tilfredsstille, udslettelse af Israel, og omvendelse af alle os

Knud. Det er tid for os at blive gamle og derfor søge bod og selvransagelse.
Af alle de mange frygtscenarier du har skrevet om gennem tiderne er ingen
blevet en realitet. Ejheller "den helt sikre terror" - forklar???

> Tror du de bare finder sig i at land og folk går helt i spåner? Måske
> konverterer de til Hubbarts religion, DEN giver jo klejner i kassen

Yes. Den er sgu god. Scientology har vind i sejlene som aldrig før. Hvorfor?
Fordi de er smarte og har Tom Cruise, eller fordi de virkelig kan tilbyde
noget reelt til svage mennesker uden anker i tilværelsen? Er det ren
vildledning eller hvad?

> Men måske vil de 100 millioner pakistanere i Europa i 2050 ændre
> situationen til den tid, det var da også en mulighed.

Du drømmer for vildt. Der er ikke 100.000.000 pakistanere i Europa til den
tid. End ikke med britiske indvandringslove.

> [...]
> fremtid, hvis vi ikke får muslimer til at føle sig mere europæiske
> end muslimske, og meget snart, så kan det betyde enden på Europa.

100% enig i, at klokken er 5 minutter i 12 - det er 11'te time...Men kender
du nogen euro-politiker som IKKE er klar over dette? Vore grænser defineres
(smart nok) i EU - nævn mig en EU-politiker som ønsker at åbne grænserne?

(...)
> [...]
> nogen bedre islam end den Ramadan står for, - det er ærgerligt, at vi
> *skal* bakse med den elendige religion, men det er jo eneste mulighed

Ja - hvis det er den vanvittige konklusion "Where the Eurabianists imply
that "more Muslim Europeans
means more terrorists," Ramadan suggests that the more Muslim Europeans
there are, the less likely they are to become terrorists" du har fat i.

Du har altid været så vild med Ramadan - hvad gør ham så stor i dine øjne???

Fra : Knud Larsen

Dato : 17-04-07 09:12

> Ja. Men jeg aner - som jeg evig og altid har sagt til dig - at lyspunkt.
> Det
> skal nok gå godt det hele.

Er lyspunktet at klimaet ænrer sig så endnu færre kan få et rimeligt udkomme
i de fattige lande

> [...]
> som
> superoptimisterne og alle de andre : DE bliver slemt skuffede )))

Jeg håber altid at være for pessimistisk, men kan ikke rigtig se nogle
'gode' tendenser vinde over de uundgåelige dårlige som fordobling af
befolkningerne, og forværring af klimaet, i netop disse lande, OG deraf
følgende større tiltro til overnaturlige magter. Selvfølgelig vil de fleste
leve, MEN Europas unge mænd gik dog også jublende ind til århundredets
selvmord i Første Verdenskrig.

>>> bekendt
>>> 45.000 mennesker der betaler skat i Pakistan - stort set alle støtter

> Siger mig intet. (?)

Jeg vil poste lidt at hans beretning senere, ham har jeg iøvrigt læst i
flere år, - det er selvfølgelig positivt at han ikke allerede er blevet
dræbt for sine meninger. (så lige at Kadra i Norge kritiserede Koranen
torsdag, og blev overfaldet og hamret i gaden søndag, - af 7 - 8 landsmænd)

> Hvis den proces kan startes på 30 år - og ikke er, som du jo ellers
> hævder,
> baseret på en slags genetisk "nødvendighed" blandt muslimer, så er der vel
> håb forude?

Tror du man altid kan genskabe en periode med relativ optimisme, når alle
indikatorer peger i den anden retning ?

> Jamen fint for ham. Hvor mange tilhængere har han? Flere end Foghs
> vælgere?

Man kalder ham en af de to mest indflydelsesrige muslimske tænkere i sidste
århundrede.

> [...]
> Af alle de mange frygtscenarier du har skrevet om gennem tiderne er ingen
> blevet en realitet. Ejheller "den helt sikre terror" - forklar???

Det har da ikke været for mange på interesse, vi har jo lige haft to
retssager om to grupper som havde interessen, - men Danmark er jo heldigvis
IKKE nem at gemme sig i.

> [...]
> Fordi de er smarte og har Tom Cruise, eller fordi de virkelig kan tilbyde
> noget reelt til svage mennesker uden anker i tilværelsen? Er det ren

Jeg ved ikke om de selv tror på "sagen", - kun at deres hellige skrift slår
selv Koranen i vanvid. Mon ikke det er sådan at nogen tror på det og mange
tjener på det.

> Du drømmer for vildt. Der er ikke 100.000.000 pakistanere i Europa til den
> tid. End ikke med britiske indvandringslove.

Og hvorfor ikke det? Pakistan er verdens største muslimske land til den tid,
og er sikkert gået halvt i opløsning.
Bare tanken om, at der fra nu og til 2050 bliver flere NYE mennesker på
jorden, end der var totalt, da jeg blev født, betyder jo at al almindelig
"plejer" tænkning må holde op, - vi har aldrig oplevet noget der bare
ligner.

> [...]
> there are, the less likely they are to become terrorists" du har fat i.
>
> Du har altid været så vild med Ramadan - hvad gør ham så stor i dine

Jeg er nu ikke ligefrem "vild" med manden, jeg synes det er en tragedie at
en der tænker så godt, spilder sin tid med islam, MEN hans scenarie har jeg
altid ment var det eneste som ikke var helt hen i vejret, - nemlig at
muslimer skal blive europæere og finde en ny måde at dyrke islam på. Helt
modsat fx prædikanten Quradawi som vil have apartheid for muslimer og andre
mennesker.

Han har vel også ret i at når muslimer bliver mere end halvdelen så vil
risikoen for terror sikkert synke til det halve