Verdens ældste had.
Fra : Niels_Bruun@yahoo.dk

Dato : 14-04-07 01:16

Men den vigtigste og mest bekymrende udvikling er den skarpe stigning
i den 'grønne' antisemitisme - radikale islamisters opfordringer til,
at jøderne udryddes, fordi vi er vantro og leder Vesten til kamp mod
den islamiske verden. Det er præcis den samme påstand som nazisternes:
Jøderne som leder af en verdensomspændende sammensværgelse, dengang
vendt mod Tyskland. Selv billederne fra dengang fra blade som Der
Stürmer af den evige jøde, der kontrollerer verden, går igen.«

http://www.nuerdetnok.dk/artikler/Weekendavisen%20-%20Verdens%20%E6ldste%20had.htm

Mvh. Niels Bruun.

Fra : Niels_Bruun@yahoo.dk

Dato : 14-04-07 01:21

[...]

Nimrod Barkan nævner to eksempler på, hvad han kalder »den markante
stigning i had-retorikken, vi har set de seneste tre år«: »I maj 2002
beskrev sheikh Abd-el Rahman al-Sued, imam ved den centrale moské i
Mekka, jøderne således: 'De er vantro, afgudsdyrkere, profetmordere'.
Han endte sin bøn med at bede Allah sørge for, at 'jøderne - sammen
med alle andre afguds- og idoldyrkere - vil blive destrueret, og at
Gud bruger sine skarpeste instrumenter imod dem'. En anden
saudiarabisk imam, Mohammed Salah el-Munjeed, erklærede: 'Hvordan skal
muslimer ikke kunne finde glæde ved at dræbe jøder og vantro? Allah
vil helt sikkert glæde sine tilbederes hjerter, når han dræber og
ødelægger dem alle'. Det er budskaber som disse, som spredes til de
arabiske indvandrermiljøer i Europa via satellit-tv; alle med
parabolantenne kan se det. De opflammer sindene og fører til vold og
overgreb mod jøder, udført af ikke-integrerede og frustrerede
islamiske unge.«

Fra : Jim

Dato : 14-04-07 11:59

<Niels_Bruun@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

[...]

*********

En ellers udmærket beretning...
Synd de lige tilsidst formudrer artikelen med at sammenligne situationen med
muhamedanere.
Trist!

Fra : TBC

Dato : 14-04-07 13:18

"Jim" <Jim[nospam]@dontyoueventhinkaboutitpal.com> skrev i en meddelelse

> En ellers udmærket beretning...

Ja

> Synd de lige tilsidst formudrer artikelen med at sammenligne situationen
> med muhamedanere.
> Trist!

Du må tænke på det de "lige tilsidst" udtrykker: "Ytringer, der formidler
stereotype billeder af jøder - eller muslimer for den sags skyld - har vi en
pligt til at reagere overfor. Og det gælder alle borgere i Danmark.«" ...Det
er jo så sandt som det er skrevet, så hvorfor syntes du det er trist?
.....Det ville da netop være trist om man gik ind for en hyklerisk
dobbeltmoralsk standard, som f.eks at mens man fornuftigt nok syntes at det
ikke er ok at formidle stereotype billeder af jøder, så tåbeligt nok syntes
at det er ok i forhold til muslimer, eller at syntes at det ikke er ok at en
kaukasid person er racistisk, mens det er ok at en negroid person er det.
.....Går du måske ind for sådanne dobbeltmoralske forhold, siden du syntes
det er trist at der til slut i artiklen tales imod det?

TBC

Fra : Jim

Dato : 15-04-07 11:40

"TBC" <sutmin@2night.fakemail> skrev i en meddelelse

> [...]
> er det. ....Går du måske ind for sådanne dobbeltmoralske forhold, siden du
> syntes det er trist at der til slut i artiklen tales imod det?

Du kan ikke sammenligne muslimer med jøder.
Derfor skal de to ting stå alene hver for sig.
At beskytte islams tilhængere med pladderhumanisme, gør kun ondt værre.
Så træder man netop på jøderne.

Fra : TBC

Dato : 15-04-07 16:43

> Du kan ikke sammenligne muslimer med jøder.
> Derfor skal de to ting stå alene hver for sig
> At beskytte islams tilhængere med pladderhumanisme, gør kun ondt værre.
> Så træder man netop på jøderne.

Den indstilling du giver udtryk for kan da vist kun tjene som en dårligt
undskyldning og falsk rationalisering for at kunne fortsætte en hadefuld
dobbeltmoral. Men lad mig påpege hvor du jeg finder du tager fejl.

- For det første kan man hvis man ville fluekneppe det, sagtens helt
generelt sammenligne muslimer og Jøder på mange områder, selv om de også har
mange forskelle og forskelig historie. Helt fra at de f.eks helt
grundlæggende alle er mennesker, over at også begge har et monoteistisk
gudsbillede og dermed har mere tilfælles med hinanden i deres
gudsopfattelse, end de f.eks. har med os i vesten med vores udbredte
kirkelige lære om en treeninghed. Og, ...hvilket så er det væsentlige i
denne sammenhæng vi debatterer..., de oplever bestemt også begge at blive
udsat for had og stereotype antipartier, hvilket vi alle burde være forenede
om at tale imod, frem for og søge at give rum for eller opmuntre til.

Man kan også begynde at opliste mange forskelle imellem muslimer og jøder,
men hverken en oplistning af forskelle eller ligheder er hvad der er det
relevante i denne sammenhæng.

- For det andet er der i denne sammenhæng vi oprindeligt debatterer nemlig
slet ikke tale om at jeg i den forbindelse har sammenlignet Jøder og
Muslimer, hvilket gør at din indvending af mig kun kan opfattes som værende
aktuel for at give plads til en dobbeltmoral i det spørgsmål der tæller,
nemlig om det er i orden at formidle hadefulde stereotype antipartier eller
ej, uanset hvem det så er i mod. Det jeg sammenligner er ikke jøderne og
muslimerne indbyrdes, jeg påpeger udelukkende at både Jøder og muslimer i
vores samfund desværre af alt for mange mødes med et stereotypt antiparti,
og i nogle tilfælde ligefrem udbredt had alene baseret på deres etniske
tilhørdforhold. (i dag er det så primært muslimer der står for skud). Det
jeg har påpeget handler om dobbeltmoral i indstillingen til formidlingen af
stereotype og forsimplende indstillinger og antipartier, som f.eks. alt for
mange i denne gruppe desværre så glimrende demonstrerer at de ekselerer i,
og som åbenlyst gennemsyrer og fordærver hele deres tankegang.

- For det tredie så beskytter man ikke specifikt islams tilhængere frem for
andre ved at
tale imod stereotype antipartier og indstillinger i denne konsekvente, som
modsætning til dobbeltmoralske indstilling, om at hadefulde stereotype
antipartier af *enhver* art er uønskelige og destruktive. Faktisk taler med
derved imod et segment af både muslimer, jøder og nationalistiske
fremmedhadende Danskere og enhver anden, som i praksis skulle vise sig at
føre sig frem med stereotype antipartier mod andre. Det der dermed søges
"beskyttet" er den gode moral i eget samfund, og dermed dem der *udsættes*
for had, ikke dem der *fører sig frem med* had, hvad enten det er muslimer,
jøder, Danskere, nationalister eller nogen som helst andre.

TBC

Fra : TBC

Dato : 14-04-07 12:09

> [...]

>i den 'grønne' antisemitisme - radikale islamisters opfordringer til,
>at jøderne udryddes, fordi vi er vantro og leder Vesten til kamp mod

Så ganske afskyeligt hadefuldt racistisk et menneskesyn man finder fra disse
radikale ismalmistiske ekstremister, og dog heldigvis knapt så radikalt, men
i en mere afdæmpet version fra den mere almindelige og knap så rabiate
muslim. Uanset form og styrke må eller bør det dog ikke stå uanfægtet hen.
Uden på nogen måde at forklejne den skrækkelige "antisemitiske" indstilling
der er i mod Jøder, så forkommer det mig dog at den "antisemitisme" der er
den mest udbredte i vores egne vestlige samfund i dag, og også i høj grad er
iblandt os i danmark ikke er den der er aktiv imod de hebæisk talende
*Jøder*, men den "antisemitiske" indstilling man finder aktivit udbredt imod
*muslimer* af ethver anden semitisk oprindelse og sprogstamme. Heller ikke
dette må eller bør stå uanfægtet hen, ikke mindst da det helt klart er det
mest aktive og udbredte hadefulde racistiske menneskesyn i vores samfund.

http://www.m-w.com/dictionary/semite
http://www.m-w.com/dictionary/Semitic