smid dem ud af landet NU
Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 12-04-07 22:28

http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-6658364.html?cbox2

De gider åbenbart ikke sætte sig ind i basal viden om det danske samfund, og
danske værdier, så smid dem ud af landet NU

Peter
PS: endnu engang demonstreres det at det partis vælgere ikke er dem der
trykkes mest af studenterhuen LOOOOOOOOOL

Fra : Ukendt

Dato : 12-04-07 22:32

"Peter K. Nielsen" <ikketaleom@.dk> wrote in message

> Peter
> PS: endnu engang demonstreres det at det partis vælgere ikke er dem der
> trykkes mest af studenterhuen LOOOOOOOOOL

Laughing Out Out Out Out Out Out Out Out Out Loud?

/Kim

Fra : Notion

Dato : 12-04-07 22:46

"Peter K. Nielsen" <ikketaleom@.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> PS: endnu engang demonstreres det at det partis vælgere ikke er dem der
> trykkes mest af studenterhuen LOOOOOOOOOL

Denne her er god.
[Indfødsretsordfører for Dansk Folkeparti, Søren Krarup, mener, at kravene i
prøven er helt i orden.
"Ja, afgjort. Jeg er meget tilfreds med den. Den er helt igennem i orden,"
siger Søren Krarup, der understreger, at alle, der skal tage prøven, har
mulighed for at forberede sig,
hvilket de 7.096 i undersøgelsen ikke har haft mulighed for.]

12 % af dem er DF'er. De dumpede, men er født i landet, er over 18 år, de
har haft 18 år til at øve sig. LOL

Fra : Peter Heide

Dato : 12-04-07 23:28

> [...]
>
> De gider åbenbart ikke sætte sig ind i basal viden om det danske samfund,
> og danske værdier, så smid dem ud af landet NU

Dette må blive årets link og kommentar ! Så fint og klart. hi - hi og hi

Fra : Poul Nielsen

Dato : 12-04-07 23:38

> [...]
>
> De gider åbenbart ikke sætte sig ind i basal viden om det danske samfund,
> og danske værdier, så smid dem ud af landet NU

Jamen hvorfor det?, prøven er jo dybest set kun ment som en form for chikane
imod de fremmede. DF vælgere er jo ikke fremmede, de har dansk
statsborgerskab. Hvis man syntes det er for groft at chikanere fremmede, ja
så er der kun at sige at mange fremmede som bekendt kun kommer herop for at
chikanere "danskere".

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 12-04-07 23:44

Peter K. Nielsen wrote:
> [...]
> PS: endnu engang demonstreres det at det partis vælgere ikke er dem
> der trykkes mest af studenterhuen LOOOOOOOOOL

Nåja, så længe disse indfødte danskere ikke spotant
gruppevoldtægtsoverfalder kvinder eller stikker dig vilkårligt ned på gaden,
blot for dertil ellers at måtte have et helt arsenal af "velmenende"
apologetiske advokater i ryggen, så mener jeg nu nok at "problemet" er til
at overse...

Men sådan er vi dog nok også nu engang så forskellige...

Anders Peter Johnsen

Fra : Peter Heide

Dato : 13-04-07 00:15

meddelelse news:461eb61d$0$52158$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> [...]
> gaden, blot for dertil ellers at måtte have et helt arsenal af
> "velmenende" apologetiske advokater i ryggen, så mener jeg nu nok at

Kunne være spændende at se hvilke partier de mest afstumpede, hjernefattige
(indfødte) voldsforbrydere stemmer på. Det skulle ikke undre mig at de
fleste ligger
på højrefløjen : DF

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 13-04-07 08:18

> [...]
> gaden, blot for dertil ellers at måtte have et helt arsenal af
> "velmenende" apologetiske advokater i ryggen, så mener jeg nu nok at

jamen er det ikke det du kalder 2G der gør den slags???

skal dit indlæg forståes sådan at du mener voldtægt og knivstikkeri er OK
bare man kan bestå testen???

eller hvormange generationer skal man have boet i Danmark for at måtte kunne
kalde sig indfødt??

eller kan vi blive enige om at DF mener at spørgsmålene i testen er basal
viden som enhver der vil leve i det danske samfund bør have???

Peter

Fra : El Trabajador

Dato : 13-04-07 06:20

> [...]
>
> De gider åbenbart ikke sætte sig ind i basal viden om det danske
> samfund, og danske værdier, så smid dem ud af landet NU

Undertegnede fik 39 rigtige i prøven uden forberedelse, så skær ikke alle
DF-vælgere over én kam. Grunden til at jeg "kun" fik 39 rigtige var at jeg
svarede »Ja« til nedenstående spørgsmål:

»Er det lovligt i Danmark at forskelsbehandle en person på grund af køn? A:
Ja B: Nej«

Det undrer mig meget at det "korrekte" svar til ovenstående spørgsmål
er »Nej«. Et af de tydeligste eksempler på forskelsbehandling af mænd og
kvinder er jo værnepligten. Da loven selv laver forskelsbehandling af
personer på baggrund af køn, må det da være lovligt (eller er loven
ulovlig?).

Hvis det korrekte svar til ovenstående er »Nej«, er der da visse love der
må laves om.
--
El Trabajador
(der nu er blevet fastansat fra 1. april 2007)

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 14-04-07 08:17

"El Trabajador" <notrabajo@gmail.com> skrev i meddelelsen

> [...]
> loven
> ulovlig?).
>
> Hvis det korrekte svar til ovenstående er »Nej«, er der da

Og det viser jo blot at sådanne tests ikke er værd at anvende i
seriøst øjemed.
Tro det eller ej, jeg er faktisk enig med dig her - det er
lovligt at diskriminere folk på grund af deres køn - fx må man
gerne annoncere efter en kvindelig bademester, fordi det er til
en kvindeafdeling på en badeanstalt, man må godt annoncere efter
en kvindelig "massør" - i det hele taget findes der en hel del
jobs, hvor man "naturligvis" gerne må diskriminere - og en mand,
der siger at han gerne vil have en mandlig læge, diskriminerer
fuldkommen lovligt - men han er jo heller ikke en statsmagt.

I det hele taget er det lovligt for myndighederne at vælge dem,
de mener er bedst egnede til jobbet -også selvom de derved
fravælger det andet køn, så spørgsmålet er forkert eller i
bedste fald ufuldstændigt -og i MC-tests er det altså ikke
muligt at uddybe de svar man giver.
Man kunne nærmest opnå acceptable resultater ved at sætte kryds
ved tilfældige rubrikker.

Var jeg kommet op i den pågældende test, ville jeg ikke få ret
mange points når det drejede sig om sportsresultater -faktisk
ville jeg ikke have kunnet svare på et eneste af dem korrekt.
Jeg ville som indfødt dansker altså kunne dumpe i en sådan
national test -og hvis det blot drejer sig om at lære noget
udenad fra et hæfte,så ville det ikke være vanskeligt, men til
gengæld også tomt og meningsløst - hvis man er imod kongedømmet
her i landet, men godt vil være statsborger og så bliver spurgt
om hvorvidt man synes at det er foreneligt med et demokrati at
have et kongehus som vi har det her i landet, ville jeg nok
kunne lære udenad at svaret er ja - også selvom jeg mener nej.
En tåbelig test.

> El Trabajador
> (der nu er blevet fastansat fra 1. april 2007)

Det vil sige at du endelig har lært at arbejde og har oplevet
glæden ved det?

Fra : El Trabajador

Dato : 15-04-07 21:21

"Arne H. Wilstrup" <nix@invalid.com> skrev i

> Det vil sige at du endelig har lært at arbejde og har oplevet
> glæden ved det?

Nej, jeg lever og ånder for fridagene, og dem er der heldigvis en del af
her i foråret. Fra 1. maj er der så 5 ugers ferie og 5 feriefridage at gøre
godt med. Arbejde er udmattende og jeg bliver så helvedes træt efter blot
få timer af det.
--
El Trabajador
(the writer formerly known as NoTrabajo)

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 15-04-07 21:55

> [...]
> feriefridage at gøre
> godt med. Arbejde er udmattende og jeg bliver så helvedes træt

Ja, når man ikke er vant til at bestille noget, så bliver man
hurtigt træt!

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 15-04-07 22:09

"El Trabajador" <notrabajo@gmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> gøre
> godt med. Arbejde er udmattende og jeg bliver så helvedes træt efter blot

har du overvejet at søge en førtidspension??

Peter

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 15-04-07 22:42

"Peter K. Nielsen" <ikketaleom@.dk> skrev i meddelelsen

> "El Trabajador" <notrabajo@gmail.com> skrev i en meddelelse

> har du overvejet at søge en førtidspension??

Nej, for fanden -det har han ikke- og det bør heller ikke
tildeles ham .
Han var selvforskyldt arbejdsløs i mange år - han gjorde alt for
at undgå arbejde -han rejste til udlandet og levede fedt af sin
bistandshjælp ifølge ham selv, og bare det at arbejde var ham en
vederstyggelighed, hvilket han også har erkendt offentligt.

AT give ham førtidspension vil være en hån mod de mennesker, der
virkelig har brug for en sådan og som vitterlig ikke kan
arbejde. Han er frisk og fyrig, kan svine alt og alle til, blot
de er muslimer og han skoser dem fordi de "nasser" på det danske
samfund, medens han, der godt kan arbejde, har nasset på
samfundet reelt i mange år.

Nu har de endelig mistet tålmodigheden med ham og sat ham i
arbejde - først via tvangsaktivering (ikke noget jeg egentlig
bryder mig om, men det er godt for bevidst arbejdssky elementer
som ElTrabajo) og nu via en fastansættelse. Nu kan han endelig
bidrage til samfundet på fornuftig vis - at han stadig har nogle
forskruede opfattelser af hvordan verden ser ud, kan han så
bedre tillade sig når han er i arbejde - og vel at mærke kun
fordi han KAN arbejde. Jeg har det fint med at nogle, der ikke
kan arbejde får pension/understøttelse -ikke et ondt ord om dem,
men jeg glæder mig hver dag over at folk som ElTrabajo (før
NoTrabajo) bliver tvunget til at bidrage til det fædreland han
er så væn om, når det gælder andre. Han er ikke bleg for at mene
at alle andre er landsforrædere, når de forsvarer alle danskeres
og fremmedes ret til at leve fredeligt her i landet, samtidig
med at han fuldkommen hyklerisk mener at han alene har ret til
sit nasseri og dermed er med til at undergrave landets økonomi.

Så nej, giv ham endelig ikke den slags ideer - det er ikke sundt
for ham - eller for landet.

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 15-04-07 23:00

"Arne H. Wilstrup" <nix@invalid.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Så nej, giv ham endelig ikke den slags ideer - det er ikke sundt for ham -

Undskyld Arne, men her er jeg ikke enig med dig. JEg kunne faktisk finde
flere gode grunde til at give manden førtidspension

Peter

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 16-04-07 06:30

"Peter K. Nielsen" <ikketaleom@.dk> skrev i meddelelsen

> Undskyld Arne, men her er jeg ikke enig med dig. JEg kunne
> faktisk finde flere gode grunde til at give manden
> førtidspension

Det er i orden at vi er uenige, men nævn blot en eneste god
grund til at give en underyder som ham førtidspension når han
udmærket kan arbejde. Han er ikke syg - omend omtåget i hovedet,
han er ikke fysisk handicappet omend han kan siges at være en
smule psykisk handicappet, men den slags handicaps betgyder
netop IKKE at de skal undgå at arbejde, Så nej, Peter, jeg har
svært ved at se ham få førtidspension og fortsætte sit
behagelige driverliv i resten af sin tilværelse. Det vil være en
hån mod dem, der virkelig har førtidspension behov.

Fra : Bruno Christensen

Dato : 16-04-07 20:49

On Mon, 16 Apr 2007 07:29:41 +0200, Arne H. Wilstrup wrote:

> [...]
> behagelige driverliv i resten af sin tilværelse. Det vil være en
> hån mod dem, der virkelig har førtidspension behov.

På den anden side kunne det måske (tror jeg) betale sig for samfundet
at indføre "kommunistiske" tilstande:

Fyr 90% af sagsbehandlerne (disse kan arbejde, så de kan sagtens finde
et job)

De sidste 10% tildeler og følger (løst) enhver person der henvender
sig, førtidspension. Hvis førtidspensionisten finder et arbejde
bortfalder førtidspensionen (derfor "følger(løst)"). Man kan frit
vælge mellem at arbejde (og dermed tjene penge) eller være på
"støtten" (og leve på et "minimum")

Mange mennesker der i dag er i arbejde ville se det som en mulighed
for at "holde et sabbatår" eller "førtidspensionere sig selv", dette
vil åbne masser af arbejdspladser (det er altså ikke "nødvendigt" med
en studenterhue for at bestride mange jobs, dog ønsker arbejdsgiverne
"højt uddannede" til ganske almindelige jobs.

Det "rigtig sjove" er at en del af de der har valgt "pensionen" kommer
tilbage til arbejdsmarkedet og derved giver mulighed for andre til at
tage en pause.

--
Med Venlig Hilsen
Bruno Christensen

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 17-04-07 05:57

"Bruno Christensen" <news@lpdommer.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> samfundet
> at indføre "kommunistiske" tilstande:
>
> Fyr 90% af sagsbehandlerne (disse kan arbejde, så de kan

så en sagsbehandler arbejder ikke? Et underligt synspunkt!

> [...]
> frit
> vælge mellem at arbejde (og dermed tjene penge) eller være på

Det er vi ikke enige om - førtidspension skal ikke bruges til
dovendiderikker, men benyttes til folk der virkelig har det
behov.

> [...]
> en studenterhue for at bestride mange jobs, dog ønsker
> arbejdsgiverne
> "højt uddannede" til ganske almindelige jobs.

nej, det vil ikke være en god idé at lade bevidst arbejdssky
elementer forsørge af det offentlige - og i øvrigt er det også
imod dit eget parti DFs politik.

> [...]
> "pensionen" kommer
> tilbage til arbejdsmarkedet og derved giver mulighed for andre

Det vil jeg da gerne se dokumentation for.

Nej, førtidspension til folk, der ikke kan arbejde - ikke
offentlig forsørgelse til dem, der kan - men heller ikke blot
"sysselsættelse" for bistandshjælpen. Samfundet må leve op til
grundlovens henstilling om at sørge for arbejde til alle, der
kan arbejde.

Fra : Bruno Christensen

Dato : 17-04-07 17:45

On Tue, 17 Apr 2007 06:56:40 +0200, Arne H. Wilstrup wrote:

> "Bruno Christensen" <news@lpdommer.dk> skrev i meddelelsen

> så en sagsbehandler arbejder ikke? Et underligt synspunkt!

Det er det jeg skriver, de beviser hver dag at de kan arbejde, giv dem
dog noget fornuftigt at lave.

> Det er vi ikke enige om - førtidspension skal ikke bruges til
> dovendiderikker, men benyttes til folk der virkelig har det
> behov.

Jeg skrev førtidspension, men mente egentlig kontanthjælp, beklager.

> nej, det vil ikke være en god idé at lade bevidst arbejdssky
> elementer forsørge af det offentlige

Hvor interessant tror du det er for et firma eller en offentlig
institution at blive belemret med en person der hellere vil "gå
hjemme".
Lad dog de der ikke er interesserede i at arbejde "overvintre" på
kontanthjælp.

> - og i øvrigt er det også
> imod dit eget parti DFs politik

Jeg har 3 gange stemt socialdemokratisk, før dette og siden har du og
jeg vist stemt på det samme parti

..

> Det vil jeg da gerne se dokumentation for.

Den dokumentation eksisterer ikke, da eksperimentet aldrig har været
lavet.

> Nej, førtidspension til folk, der ikke kan arbejde

Som før skrevet, fejlformulering, det skulle have været kontanthjælp.

> - ikke
> offentlig forsørgelse til dem, der kan

Så lad os kalde det sabbatår, det skal blot være på eksistensminimum.

> - men heller ikke blot
> "sysselsættelse" for bistandshjælpen.

Det offentlige _skal_ stille arbejde til mennesker der "aktiveres",
derfor er der et antal job til rådighed som egentlig burde have været
"faste stillinger".
Jeg er ude som "Dum i arbejde", når jeg holder engang i juni, så går
der vel 14 dage før "mit" job er besat igen med en anden "DIA".
Jeg gider godt møde kl.6.00. det er ikke sikkert at den næste gider.
Jeg kan lide jobbet (søger også), det er ikke sikkert at den næste
gider.

>Samfundet må leve op til
> grundlovens henstilling om at sørge for arbejde til alle, der
> kan arbejde.

Jeg vil omformulere dette til:

Samfundet burde sørge for arbejde, til de der vil arbejde.

Jeg har mødt mange i arbejde, som ikke "gad" lave noget, og heller
ikke gjorde det..

Og nok flere som gerne ville arbejde, men ikke kunne finde plads på
arbejdsmarkedet.

--
Med Venlig Hilsen
Bruno Christensen

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 18-04-07 06:12

> On Tue, 17 Apr 2007 06:56:40 +0200, Arne H. Wilstrup wrote:
>
> Jeg skrev førtidspension, men mente egentlig kontanthjælp,
> beklager.

Der er en væsentlig forskel.

> [...]
> offentlig
> institution at blive belemret med en person der hellere vil

De kan jo blot sættes til at grave grøfter og så dække dem til
igen - det var jo det Glistrup foreslog for at bekæmpe
arbejdsløsheden, og det er jo den politik ElTrabajo støtter,
undtagen altså når det går ud over ham selv. Vi må indføre
"tvangsarbejde": hvis ElTrabajo ikke vil arbejde, så hedder det
nul penge - sådan! Den tolerance og medfølelse man kan have med
mennesker, der uforskyldt er kommet ud i arbejdsløshed og som
bestemt ikke sidder og håner andre folkeslag, skal ikke gælde
folk som ElTrabajo - han skal naturligvis arbejde på en
virksomhed, der er vant til at sætte folk i sving - gerne med
hårdt fysisk arbejde

> Lad dog de der ikke er interesserede i at arbejde "overvintre"
> på
> kontanthjælp.

Nej, -så længe man gør alt for at chikanere muslimer ved fx at
sige at deres kvinder skal gå på arbejde og at man skærer i
deres kontanthjælp hvis de ikke kan få et arbejde, så må det
skyldes at Danmark er et fattigt land - derfor må vi
naturligivis heller ikke vise nåde og barmhjertighed over for
folk som ElTrabajo, der jo er imod samfundsnassere (så længe det
altså ikke er ham, der er tale om)

> Jeg har 3 gange stemt socialdemokratisk, før dette og siden
> har du og
> jeg vist stemt på det samme parti

virkelig? Nu ved du vist ikke hvad jeg stemmer, da jeg aldrig
har oplyst det til nogen -ikke en gang min kone ved det. At du
kan have dine formodninger, må du naturligvis selv om. Men jeg
har intet til overs for folk som ElTrabajo, der på hykerlisk
facon skoser muslimer samtidig med at han piber når det går ud
over ham selv. Den type bryder jeg mig bestemt ikke om, og jeg
kan ikke se hvorfor mit samfund skal betale til underydere som
ham.

> Den dokumentation eksisterer ikke, da eksperimentet aldrig har
> været
> lavet.

Der var i sin tid tale om at vi skulle dele arbejdet - det blev
forøvrigt af venstrefløjspartierne hurtigt skudt i sænk: vi skal
ikke fordele fattigdom blot for at kapitalisterne kan mæske sig.

> Som før skrevet, fejlformulering, det skulle have været
> kontanthjælp.

Enhver der ikke kan forsørge sig og sine har den ret - men når
vi ikke har arbejdsløshed her i landet, så er det IKKE i orden
at bevidst arbejdssky elementer unddrager sig bidraget til det
fælles.

> Så lad os kalde det sabbatår, det skal blot være på
> eksistensminimum.

nej, det er meget vanskeligt for folk der blot har været
arbejdsløse i få måneder at finde fodfæste på arbejdsmarkedet
igen - det er endnu vanskeligere for folk der skal i arbejde
efter et "sabbatår" - og desuden har vi brug for arbejdskraft
her i samfundet, og den situation skal vi naturligvis udnytte
maksimalt - det indebærer dog også at vi ikke opviser arbejdssky
elementer der blot vil nasse videre på samfundets nåde.

> [...]
> "aktiveres",
> derfor er der et antal job til rådighed som egentlig burde

Det gør det ikke bedre - vi skal naturligvis sikre at alle
arbejder, hvis de kan, men det skal være rigtigt arbejde - ikke
sysselsættelse, som Scherfig skrev om den situation som
Socialdemokrabaterne indførte i mellemkrigsårene og som de
sanktionerede i krigens tid.

> [...]
> gider.
> Jeg kan lide jobbet (søger også), det er ikke sikkert at den

Vi kan ikke altid få lov til det vi vil - så hvis man ikke
"gider", må man lære det.

> Jeg vil omformulere dette til:
>
> Samfundet burde sørge for arbejde, til de der vil arbejde.

Alle skal arbejde, hvis de er i stand til det - jeg går ikke ind
for dovenskab når det gælder om at bidrage til samfundsgoderne.

> Jeg har mødt mange i arbejde, som ikke "gad" lave noget, og
> heller
> ikke gjorde det..

Jamen, så er der sket en slendrian -og det ville aldrig gå med
mig som chef.

> Og nok flere som gerne ville arbejde, men ikke kunne finde
> plads på
> arbejdsmarkedet.

Den situation er ikke-eksisterende i dag. Vi har ingen
arbejdsløshed for folk, der gerne vil i arbejde.

Fra : Bruno Christensen

Dato : 19-04-07 17:32

On Wed, 18 Apr 2007 07:12:27 +0200, Arne H. Wilstrup wrote:

(Jeg har "snippet" de ting hvor vi er 99% enige)

> Alle skal arbejde, hvis de er i stand til det - jeg går ikke ind
> for dovenskab når det gælder om at bidrage til samfundsgoderne.

Har du tænkt over at NoTrabajo holder mellem en kvart og en halv mand
beskæftiget

> Jamen, så er der sket en slendrian -og det ville aldrig gå med
> mig som chef.

Så vidt jeg husker er dette et StormP citat "hvis der er 20 mand på et
værksted, så er det rigeligt at de 18 laver noget"

> Den situation er ikke-eksisterende i dag. Vi har ingen
> arbejdsløshed for folk, der gerne vil i arbejde.

En dag hvor du har god tid, så sæt dig i en stol på det lokale
jobcenter og kig på hvem der kommer ind af døren. Det er ikke alle der
ligner muslimer eller narkomaner. Nu bor vi ikke i samme del af
landet, så du kommer ikke til at se mig.

Hvordan kan det være at skolerne tager "ikke-lærere" ind som lærere,
mens der samtidigt går mere end 1000 lærere ledige ?

--
Med Venlig Hilsen
Bruno Christensen

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 19-04-07 19:50

> [...]
> ligner muslimer eller narkomaner. Nu bor vi ikke i samme del
> af
> landet, så du kommer ikke til at se mig.

Jeg har heller ikke hævdet noget sådant!

> Hvordan kan det være at skolerne tager "ikke-lærere" ind som
> lærere,
> mens der samtidigt går mere end 1000 lærere ledige ?

Der går ikke mere end 1000 lærere ledige - jeg ved ikke hvor du
har det tal fra. Der kan godt gå 1000 lærere der ikke er ansat
eller ønsker ansættelse i en skole, men det kan have mange
årsager: arbejdsskader, psykiske såvel som fysiske, ønsket om at
lave noget andet etc. Jeg kender ikke baggrunden for disse evt.
tal, men jeg ved at man fx i Københavns kommune har
ansættelsesstop, så der bliver ikke ansat nye p.t.

Fra : Bruno Christensen

Dato : 19-04-07 21:02

On Thu, 19 Apr 2007 20:50:03 +0200, Arne H. Wilstrup wrote:

> "Bruno Christensen" <news@lpdommer.dk> skrev i meddelelsen

>>> for dovenskab når det gælder om at bidrage til

> Jeg har heller ikke hævdet noget sådant!

Så må jeg have misforstået dig.

> [...]
> tal, men jeg ved at man fx i Københavns kommune har
> ansættelsesstop, så der bliver ikke ansat nye p.t.

Historien var på DRteksttv igår eller dagen før (det er muligt at du
kan finde den, jeg ved det ikke)

Jeres formand "Bondo" udtalte at det var fordi de var ved at skifte
job.

Jeg synes dog stadig at det er mange.

--
Med Venlig Hilsen
Bruno Christensen

Fra : Poul Nielsen

Dato : 16-04-07 12:57

> [...]
> ifølge ham selv, og bare det at arbejde var ham en vederstyggelighed,
> hvilket han også har erkendt offentligt.

Der gik sgu helt panik i Wilstrup der, jae men El Trabajador der kunne måske
godt gå lidt førtidspension i den hvis du spillede dine kort rigtigt, du
skal nok opsøge psykiater og forklare ham sagen, ellers kunne du måske lave
din egen lille forretning, der må da være brug for mangt en civilingeniør i
disse tider.

Fra : Egon Stich

Dato : 17-04-07 08:08

"El Trabajador" <notrabajo@gmail.com> skrev i en meddelelse news:46227d7a$0$16313$88260bb3@free.teranews.com...

> [...]
> --
> El Trabajador
> (the writer formerly known as NoTrabajo)

Tjah--
Det er jo den kedelige erfaring så mange gør.
Men af een eller anden grund formår at fortrænge, således at den naturlige advarselsmekanisme, nemlig trætheden, fortrænges.
Endog i en sådan grad, at der i vore dage findes ikke så få, der betragter trætheden, som er et tegn på opslidning, som noget positivt.

Underligt, at nogen gider ødelægge sig selv, blot for at kapitalisterne kan få en højerre såkaldt levestandard.
Den gamle, med de 3 gange 8 timer, har det borgerlige enhedspartistyrede danmark afskaffet.

MVH
Egon

Fra : Bruno Christensen

Dato : 17-04-07 17:55

On Tue, 17 Apr 2007 09:08:29 +0200, Egon Stich wrote:

> Den gamle, med de 3 gange 8 timer, har det borgerlige enhedspartistyrede danmark afskaffet.

8 timers arbejde
8 timers frihed
8 timers hvil

Næh du, den afskaffede vi selv !

Da vi lavede overenskomster med under 45 timer om ugen indførte vi
(efter eget ønske) en arbejdsdag på 9½ time for at få fri om lørdagen.
I dag er der mange der på aften/nat-hold arbejder 9 timer for ikke at
arbejde om fredagen.

--
Med Venlig Hilsen
Bruno Christensen

Fra : Noreply

Dato : 13-04-07 07:17

> [...]
>
> De gider åbenbart ikke sætte sig ind i basal viden om det danske samfund,
> og danske værdier, så smid dem ud af landet NU

Forskellen er at de, DF og vi andre folkedanskere ER Danmark,
de fremmede tilflyttere forventes at besidde minimum viden om det land de
vælger at tage ophold i, og som i langt de fleste tilfælde skal forsørge
dem.

Fra : Kim Larsen

Dato : 13-04-07 07:57

Hvem er folkedanskerne ? Folkedansere (jvf. www.df.dk) eller folk som ejer
en Folkevogn (VW) ?

--
Kim Larsen
Socialisme er den eneste troværdige vej frem. Husk at krigen i Irak

Fra : Noreply

Dato : 13-04-07 08:11

"Kim Larsen" <kl2607@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Hvem er folkedanskerne ? Folkedansere (jvf. www.df.dk) eller folk som
> ejer en Folkevogn (VW) ?

Det er i hvertfald ikke dig, så ville du vide det.

Fra : Kim Larsen

Dato : 13-04-07 09:10

> "Kim Larsen" <kl2607@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Det er i hvertfald ikke dig, så ville du vide det.

Jamen jeg er da 100 % dansk-etnisk men det er rigtig at jeg ikke er sådan en
lille selvtilstrækkelig usympatisk racist-nar som mange af dem som man læser
her i nyhedsgruppen og det leder mig frem til...: Er det kriteriet for et
være folkedansker (vi kan jo godt være enige om at det ikke er et sprogligt
anerkendt begreb men sådan noget DF-babysprog, ikke sandt) ?

Fra : N_B_DK

Dato : 13-04-07 09:20

In news:evndu0$170$1@news.datemas.de,
Kim Larsen <kl2607@gmail.com> typed:

> DF-babysprog, ikke sandt) ?

Og du mener at underyder er bedre ?

--
MVH. N_B_DK
Hvis du også er utilfreds med dansk tale på discovery.

Fra : Kim Larsen

Dato : 13-04-07 09:47

"N_B_DK" greb fat i sit tastatur og skrev følgende indlæg
> In news:evndu0$170$1@news.datemas.de,
> Kim Larsen <kl2607@gmail.com> typed:

> Og du mener at underyder er bedre ?

Nu er det ikke mig som har opfundet det ord og jeg bruger det stort set ikke
(jeg mindes faktisk ikke at have brugt det). Til gengæld bruger jeg masser
af anerkendte negativtladede superlativer om højrefløjens manglende
politiske formåen. Jeg ved da heller ikke om man kan kalde jer underydere
fordi jeg tror faktisk ikke at ret mange af jer har noget mere at byde ind
med. Det Wilstrup mener, er nok, at I yder langt under gennemsnittet af
befolkningen som helhed i diskussionen i det offentlige rum.

Fra : Poul Nielsen

Dato : 13-04-07 09:51

> [...]
> med. Det Wilstrup mener, er nok, at I yder langt under gennemsnittet af
> befolkningen som helhed i diskussionen i det offentlige rum.

Uden højrefløjen fandtes debatten ikke, i starten måtte man slet ikke
debaterer indvandrerproblemet for venstrefløjen remember.

Fra : Kim Larsen

Dato : 13-04-07 10:08

"Poul Nielsen" greb fat i sit tastatur og skrev følgende indlæg
> [...]
>
> Uden højrefløjen fandtes debatten ikke, i starten måtte man slet ikke
> debaterer indvandrerproblemet for venstrefløjen remember.

Næh, det har været før min tid. I al den tid jeg har deltaget på dk.politik
har gruppen været kraftigt domineret af højrerabiate skvadderhoveder med
mange racistiske indlæg samt skatteklynker-indlæg.

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 14-04-07 08:39

"Kim Larsen" <kl2607@gmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]

> at byde ind med. Det Wilstrup mener, er nok, at I yder langt
> under gennemsnittet af befolkningen som helhed i diskussionen

Lad mig lige komplettere dette: højrefjolserne, herunder
DF-apologeterne herinde, begyndte for mange år siden med
begrebet "folkedansker" - jeg spurgte og spurgte til dette
begrebs lødighed, uden at få andet svar end at fordi de ikke
stod i ordbogen, så var det alligevel et anerkendt udtryk for
dem, der kunne opvise aner fra Arilds tid i Danmark (det er der
nu ikke nogen, der kan, så det...) - jeg spurgte DSN og de
svarede at sammensætningen var forkert, fordi den ikke overholdt
de regler for det danske sprog, man har, hvis man altså mente
det, som de mente. Men man kan godt sammensætte ord med dansker
: fodbolddansker, bølledansker, voldtægtsdansker etc. Men ordet
"folke"- dansker siger ikke noget om hvad begrebet indeholder -
man kan altså godt sige "folkedansker", men meningen er ikke
umiddelbar forståelig.

Man kan også godt sige at muhamedaner er et ord i en ordbog, men
det gør det ikke til et godt ord at anvende om muslimer, i stil
med at man heller ikke siger ludder om alle kvinder ,man møder.

Til gengæld sagde DSN at ordet "underyder" faktisk er både
semantisk korrekt og overholder de normer der gælder for
sammensætninger på dansk. At yde under det, man ellers forventer
af folk, kan man sagtens kalde for "underydere" akkurat som man
kan sige "den gamle" uden at tilføje ordet "mand" eller
"kvinde". I sidstnævnte tilfælde er der tale om et underforstået
subjket og i førstnævnte tilfælde er der tale om et sammensat
ord, som vi har i ord som fx "underbegavet" , "underlødig" etc.

Enhver kan fx se, hvis man altså kan dansk, at når man anvender
ordet "under" sammen med lødig, så vil man vide at der er tale
om noget der ikke er lødigt nok, noget der ligger under den
almindeligt accepterede lødighed.

Når nogle fjolser herinde altså forsøger at slå mønt på at de
ikke forstår ordet "underyder" fordi de ikke kan læse det i en
ordbog (og der findes massevis af ord, der ikke findes i ODS),
så er det hykleri.

Ingen vil i dag stille spørgsmålstegn ved begrebet "underlødig"
eller "underbegavet" selvom det drejer sig om samme slags ord,
hvor man let kan se betydningssammenhængen. Det kan man til
gengæld ikke med ordet "folkedansker" og derfor må svaret på om
det er bedre at bruge "underyder" end "folkedansker" blive
besvaret med et JA!

Jeg er ganske sikker på at du, Kim også har benyttet dig af
ordet "underbegavet" eller "underlødig" i din tid herinde, fx
når man skal beskrive fjolser som No Brain - og derfor er der
ikke noget "underligt" [] i at tale om at være underyder-
men mere besynderligt er det at tale om "folkedansker" -

Du har derfor fuldkommen ret i din definition af mit ord
"underyder", hvilket viser at du umiddelbart forstår det -
derimod er der ingen der umiddelbart forstår begrebet
"folkedansker" og derfor er "underyder" et langt bedre ord både
i henseende til semantik, morfologi, pragmatik og dermed
umiddelbar forståelse.

Når jeg altså ikke gider at forklare underyderne udtrykket, så
er det naturligvis fordi ordet er selvforklarende og fordi jeg
ikke vil hænges op på en definition, der senere kan vise sig
ikke er omfattende nok. Det er det, der sker med ordet
"folkedansker" i den betydning det er blevet forklaret af nogen,
at dem, der fx har svenske aner, ikke kan være folkedanskere,
selvom de kommer fra danske familier i generationer - om der er
tale om en eller flere generationer er ligemeget i denne
forbindelse.
Folkedansker er et udtryk der skal stive "os-mod-dem"-bevægelsen
af, hvorimod "underyder" kan anvendes på alle, uanset religiøst
eller politisk tilhørsforhold, uanset nationalitet. Endnu et
eksempel på at ordet "underyder" er bedre end "folkedansker",
men jeg var i øvrigt den første der gav DSN oplysninger om
ordets eksistens, uanset om jeg kan lide det eller ej.

Fra : Bruno Christensen

Dato : 14-04-07 19:54

On Sat, 14 Apr 2007 09:39:09 +0200, Arne H. Wilstrup wrote:

> hvorimod "underyder" kan anvendes på alle, uanset religiøst
> eller politisk tilhørsforhold, uanset nationalitet.

Netop, vi er alle underydere på en eller anden måde...

--
Med Venlig Hilsen
Bruno Christensen

Fra : N_B_DK

Dato : 14-04-07 20:06

"Bruno Christensen" <news@lpdommer.dk> wrote in message

> Netop, vi er alle underydere på en eller anden måde...

Pånær på Wilstrup selv selvfølgelig.

--
MVH. N_B_DK
Boykot Berlinske!

Fra : Bruno Christensen

Dato : 14-04-07 21:59

On Sat, 14 Apr 2007 21:06:25 +0200, N_B_DK wrote:

> "Bruno Christensen" <news@lpdommer.dk> wrote in message

> Pånær på Wilstrup selv selvfølgelig.

Spørg konen

Du glemte at vaske op, feje den anden dag, og så var du fuld på vores
bryllupsdag for 14 år siden, etc

(dette er IKKE et citat fra Wilstrups hustru, "lidt mere hvad jeg selv
kan huske at være skældt ud for")

--
Med Venlig Hilsen
Bruno Christensen

Fra : N_B_DK

Dato : 14-04-07 22:35

> Du glemte at vaske op, feje den anden dag, og så var du fuld på vores

Tror nu mere det er konon der er konstant stiv, hvordan kan man ellers holde
ham ud ?

Fra : Notion

Dato : 14-04-07 22:49

> "Bruno Christensen" <news@lpdommer.dk> wrote in message
>
> Tror nu mere det er konon der er konstant stiv, hvordan kan man ellers
> holde ham ud ?

Jeg tror ikke du forstod den ?

Fra : Noreply

Dato : 13-04-07 10:03

> [...]
> for et være folkedansker (vi kan jo godt være enige om at det ikke er et
> sprogligt anerkendt begreb men sådan noget DF-babysprog, ikke sandt) ?

Du er ike dansker af sind, så måske burde du emmigrere til et passende sted,
hvor dine meninger efterleves, men måske du selv kommer i klemme der.

Fra : Kim Larsen

Dato : 13-04-07 10:10

> "Kim Larsen" <kl2607@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Du er ike dansker af sind, så måske burde du emmigrere til et
> passende sted, hvor dine meninger efterleves, men måske du selv
> kommer i klemme der.

Jeg opfatter mig som meget dansk af sind, det ligger en hel del tungere for
dig og dine ligesindede. I burde flygte til et højre-fascistisk diktatur men
måske I ville komme klemme der.

Fra : Noreply

Dato : 13-04-07 10:39

> Jeg opfatter mig som meget dansk af sind, det ligger en hel del tungere
> for dig og dine ligesindede. I burde flygte til et højre-fascistisk
> diktatur men måske I ville komme klemme der.

Der kan man bare se hvordan selvopfattelsen kan være helt gal.

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 14-04-07 08:40

"Noreply" <norep@qwsx.ddd> skrev i meddelelsen
> "Kim Larsen" <kl2607@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Der kan man bare se hvordan selvopfattelsen kan være helt gal.

Det er da fint at du indser at din selvopfattelse er helt gal -
men så gør noget ved det -rejs!

Fra : Poul Nielsen

Dato : 13-04-07 22:55

> [...]
> for dig og dine ligesindede. I burde flygte til et højre-fascistisk
> diktatur men måske I ville komme klemme der.

Jamen hvorfor skulle nationaltsindede "komme i klemme der" at leve i et
stærkt højreorienteret samfund er en luksus der ikke kan købes for penge.

Fra : Carsten Riis

Dato : 16-04-07 08:36

Noreply skrev den 13-04-2007 09:10:
> "Kim Larsen" <kl2607@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Det er i hvertfald ikke dig, så ville du vide det.

Jamen, så definer dog en folkedansker
er det en fordanskning af tyskernes: volksdeutsche?

--
med venlig hilsen www.de3faktorer.dk
Carsten Riis Mere skal der ikke til

Fra : Bruno Christensen

Dato : 16-04-07 20:55

On Mon, 16 Apr 2007 09:36:28 +0200, Carsten Riis wrote:

> Jamen, så definer dog en folkedansker
> er det en fordanskning af tyskernes: volksdeutsche?

Det vil jeg tro at det er, dog forhåbentlig ikke med samme mening (så
skal vi igen til at slås for "Danmark til Altona", og det gider jeg
ikke.)

--
Med Venlig Hilsen
Bruno Christensen

Fra : Konrad

Dato : 17-04-07 05:16

Bruno Christensen wrote:

> Det vil jeg tro at det er, dog forhåbentlig ikke med samme mening (så
> skal vi igen til at slås for "Danmark til Altona", og det gider jeg
> ikke.)

Det er vist "Danmark til Aidern" din guru fra DF plæderer. Endda ikke for
sjov.

Fra : Bruno Christensen

Dato : 17-04-07 18:04

On Tue, 17 Apr 2007 06:16:28 +0200, Konrad wrote:

> Det er vist "Danmark til Aidern"

Jeg kunne ikke lige huske at det hedder Ejderen, men Altona ligger
der

> din guru fra DF plæderer.

Det jeg har set på fjernsyn af DF udtalelser involverer ingen guruer,
landsbytosserne er de til gengæld ikke fri for.

>Endda ikke for
> sjov.

Somme tider skræmmer DFere mig med deres meninger, men for det meste
så er de "sjove"

--
Med Venlig Hilsen
Bruno Christensen

Fra : Alucard

Dato : 13-04-07 08:48

On Fri, 13 Apr 2007 08:57:16 +0200, "Kim Larsen" <kl2607@gmail.com>
wrote:

>Hvem er folkedanskerne ? Folkedansere (jvf. www.df.dk) eller folk som ejer
>en Folkevogn (VW) ?

Endnu et latterligt børnehave-indlæg fra KL...

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 14-04-07 06:41

"Noreply" <norep@qwsx.ddd> wrote in message

> [...]
> vælger at tage ophold i, og som i langt de fleste tilfælde skal forsørge

Kan du ikke selv se, at dette er himmelråbende dumt?

Fra : @

Dato : 14-04-07 16:34

On Sat, 14 Apr 2007 07:41:01 +0200, "Christian R. Larsen"
<crlarsen@hotmail.com> wrote:

>"Noreply" <norep@qwsx.ddd> wrote in message

>samfund,

>Kan du ikke selv se, at dette er himmelråbende dumt?

godt du er enig

det ER himmelråbende dumt at importere fattigdom uvidenhed og
koran-nazistiske voldsforbrydere

så husk det når du næste gang stemmer til folketingsvalg

--
Frihed er retten til at fortælle folk det,
som de ikke ønsker at høre

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 14-04-07 08:18

"Noreply" <norep@qwsx.ddd> skrev i meddelelsen

> "Peter K. Nielsen" <ikketaleom@.dk> skrev i en meddelelse

> Forskellen er at de, DF og vi andre folkedanskere ER Danmark,

forskellen er at DF'ere ER underydere.

> de fremmede tilflyttere forventes at besidde minimum viden om
> det land de
> vælger at tage ophold i, og som i langt de fleste tilfælde
> skal forsørge dem.

Så du mener altså bogstaveligt at når jeg ikke ved hvem der
vandt en ligegyldig sportsgren eller husker en ligegyldig
begivenhed, så skal jeg smides ud af landet? tsk! tsk!

Fra : N_B_DK

Dato : 14-04-07 09:10

In news:46208057$0$2085$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk,
Arne H. Wilstrup <nix@invalid.com> typed:
> "Noreply" <norep@qwsx.ddd> skrev i meddelelsen

> forskellen er at DF'ere ER underydere.

Baseret på ? Viden, udført arbejde, indtægt eller ?

Er ret sikker på mange håndværkere nemt tjener mere end en overlærer gør, så
på det punkt vil du selv være en underyder, ergo uden at sige i hvilken
forbindelse folk er underydere, så er udsagnet direkte tåbeligt.

Ps. alene brug af det ord er tåbeligt, da det er nedladende, men det er
måske den eneste måde nogle folk kan føle de er bedre på.

Fra : Hr. Jensen

Dato : 13-04-07 08:02

On Thu, 12 Apr 2007 23:28:20 +0200 "Peter K. Nielsen" <ikketaleom@.dk>
sent the following smoke signals:

>http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-6658364.html?cbox2
>
>De gider åbenbart ikke sætte sig ind i basal viden om det danske samfund, og
>danske værdier, så smid dem ud af landet NU

Nu HAR de så allerede indfødsret, men det er du vel for dum til at
opfatte?

Hvis man kan tage testen on-line, så gør jeg det gerne, da jeg 'på
trods' af tidligere medlemsskab af DF har en fin paratviden.

--
Thomas

The Hangman's Knot Inn

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 14-04-07 06:43

"Hr. Jensen" <aage.er@musikalsk.invalid> wrote in message
> On Thu, 12 Apr 2007 23:28:20 +0200 "Peter K. Nielsen" <ikketaleom@.dk>
> sent the following smoke signals:

> Nu HAR de så allerede indfødsret, men det er du vel for dum til at
> opfatte?

Hvilken rolle spiller det, om de har indfødsret? Pointen i denne prøve
forsvinder jo ud i det dunkle, hvis den kun gælder folk, der skal have
indfødsret - og ikke folk, der allerede har det.

Det svarer lidt til at sige, at man skal kunne svømme for at melde sig ind i
en svømmeklub, men når man først er medlem, er det ligemeget...

> Hvis man kan tage testen on-line, så gør jeg det gerne, da jeg 'på
> trods' af tidligere medlemsskab af DF har en fin paratviden.

Oxymoron.

Fra : Frank

Dato : 13-04-07 09:17

Hej

> [...]
>
> De gider åbenbart ikke sætte sig ind i basal viden om det danske samfund,
> og danske værdier, så smid dem ud af landet NU

Nu er de jo danske statsborgere og har ikke haft brug for at sætte sig ind i
de spørgsmål som ansøgere om dansk statsborgerskab får stillet. Og ansøgerne
har mulighed for at læse en vejledning hvor alle spørgsmål bliver besvaret.
Det er jo ikke en paratvidensquiz.

> PS: endnu engang demonstreres det at det partis vælgere ikke er dem der
> trykkes mest af studenterhuen LOOOOOOOOOL

Nej, det er der vel ikke nogle der har påstået. Og så?

Er en studenterhue eller et andet bevis på en videregående uddannelse efter
din mening en forudsætning for ret til deltagelse i demokratiet?

Et eksempel på en DF vælger jeg kender til er en mand der:

- gik ud af 'den stråtækte' som 15 årig.
- har været på arbejdsmarkedet i 46 år.
- ikke har haft en arbejdsløshedsperiode i sin tid på arbejdsmarkedet.
- i perioder havde 2 jobs for at forsøge familien.
- har arbejdet som bybuschauffør i 25 år, her af de sidste 12-14 år på en
rute der kørte igennem en ghetto.
- er i blevet DF-vælger efter hele sit liv at have været Socialdemokrat,
sjovt nok efter at være startet på ruten der kørte igennem ghettoen.
- med sikkerhed ville være dumpet med et brag i denne paratvidensquiz.

Er det ham du vil sende ud af landet?
Eller vi du bare nægte ham ret til at stemme?

Personligt finder jeg et menneskesyn der bruger uddannelsesmæssig baggrund
som kriterium for bedømmelse af mennesker for frastødende.

Mvh
Frank

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 13-04-07 10:29

"Frank" <far@nosmap.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ansøgerne har mulighed for at læse en vejledning hvor alle spørgsmål
> bliver besvaret. Det er jo ikke en paratvidensquiz.

Det er jo lige præcis det prøven er: en paratviden quiz med spørgsmål der
ligeså godt kunne stamme fra "hvem vil være millionær"
og svarene skal så danne grundlag for en afgørelse om hvorvidt man kan blive
dansk statsborger. Sjovt at se at DF stille højere krav til folk der IKKE er
danske statsborgere end til deres egne vælgere.

> Nej, det er der vel ikke nogle der har påstået. Og så?
nej men de påstår hårdnakket at de ikke som gruppe adskiller sig fra
befolkingen som helhed. og det kan vi jo så konstatere endnu engang at det
gør de

> Er en studenterhue eller et andet bevis på en videregående uddannelse
> efter din mening en forudsætning for ret til deltagelse i demokratiet?

nej bestemt ikke. Det er jo et af demokratiets "svagheder" nemlig at alles
mening har samme værdi - uanset hvor tåbelige disse ideer måtte forekomme,
og uanset hvorlidt indsigt og viden der måtte ligge til grund for disse
meninger/ideer

> [...]
> sjovt nok efter at være startet på ruten der kørte igennem ghettoen.
> - med sikkerhed ville være dumpet med et brag i denne paratvidensquiz.

jamen jeg kender skam også mange højt intilligente mennesker uden uddannelse
og mange højt uddannede der er dumme som et brædt

> Er det ham du vil sende ud af landet?

nu er det jo ikke MIG der har fundet på at man skal kunne klare sig i en
paratviden quiz for at kunne kalde sig "dansk" men DF og dermed deres
vælgere

> Eller vi du bare nægte ham ret til at stemme?

nej - jeg går ind for demokrati i den form vi har det i Danmark

> Personligt finder jeg et menneskesyn der bruger uddannelsesmæssig baggrund
> som kriterium for bedømmelse af mennesker for frastødende.

ja og jeg finder menesker der ser som sin livsopgave at forhåne mennesker
udelukkende på grund af deres etniske baggrund som frastødende, og sådan er
vi jo så forskellige

Peter

Fra : Frank

Dato : 13-04-07 11:57

Hej

> [...]
> blive dansk statsborger. Sjovt at se at DF stille højere krav til folk der
> IKKE er danske statsborgere end til deres egne vælgere.

Nej. Lad os kigge på hvad prøven egenligt er:

- 40 spørgsmål
- 35 spørgsmål er udvalgt fra en OFFENTLIGTGJORT liste med 200 spørgsmål.
- 5 spørgsmål er om aktuelle emner.
- Der skal svarers rigtigt på 28 ud af de 40 spørsmål for at 'bestå'.
- Der er OFFENTLIGTGJORT materiale der besvarer de 200 spørgsmål.
- Man har 60 min. til besvarelse.

Du kan se spørgsmål og svar her:

http://www.nyidanmark.dk/NR/rdonlyres/8AD9BD12-82FD-4A5A-90A8-DB9CDBF940F9/0/indfoedsretsproeve.pdf

Som ansøger til dansk statsborgerskab har du altså mulighed for at forberede
dig. Du ved hvad du kan blive spurgt om. Og du har tid til at læse og
forberede dig. Dette er ikke en paratviden quiz.

Nu ved jeg naturligvis ikke om Userneeds har sendt dette materiale til de
7096 personer der har deltaget i deres undersøgelser, men jeg tvivler. Og så
er undersøgelsen en quiz om paratviden og udført under andre vilkår end
indfødsretsprøven.

Det kunne være sjovt at tage de samme 7096 personer og give dem
indfødsretsprøven under de samme vilkår som ansøgerne får og så se
resultatet.

> nej men de påstår hårdnakket at de ikke som gruppe adskiller sig fra
> befolkingen som helhed. og det kan vi jo så konstatere endnu engang at det
> gør de

DF er meget bevidste om hvem deres vælgere er og har kaldt sig selv danmarks
største arbejderparti. De siger ikke at de har en ligelig fordeling af
danskere som vælgere.

Mvh
Frank

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 14-04-07 06:52

"Frank" <far@nosmap.dk> wrote in message
> [...]
> dig. Du ved hvad du kan blive spurgt om. Og du har tid til at læse og
> forberede dig. Dette er ikke en paratviden quiz.

Hvorfor er det vigtigt? Ideen med spørgsmålene er da blot endnu sværere at
få øje på.

> [...]
> 7096 personer der har deltaget i deres undersøgelser, men jeg tvivler. Og

> er undersøgelsen en quiz om paratviden og udført under andre vilkår end

Pointen i at stille de samme spørgsmål til danskerne - UDEN forberedelse -
er naturligvis, at danskere jo burde kunne svare på disse spørgsmål. For
meningen med spørgsmålene burde vel være, at de udtrykte en kerneviden om
det at være dansk.

Problemet er så bare, at det er umuligt at finde 200 spørgsmål, som alle
danskere kan svare på. For danskhed ER mange ting - det har det altid været,
og det vil det naturligvis også være, når en masse nye mennesker
forhåbentlig bliver danske statsborgere på trods af denne stupide prøve.

> Det kunne være sjovt at tage de samme 7096 personer og give dem
> indfødsretsprøven under de samme vilkår som ansøgerne får og så se
> resultatet.

Jamen nej - pointen er netop, at FORDI dette er en prøve, man skal svare på
for at komme med i klubben, så er det naturligvis rimeligt, at klubbens
medlemmer kender svarene uden videre.

> DF er meget bevidste om hvem deres vælgere er og har kaldt sig selv
danmarks
> største arbejderparti. De siger ikke at de har en ligelig fordeling af
> danskere som vælgere.

Dansk Folkeparti er ideologisk dybt funderet i forestillingen om danskerne
som en homogen gruppe (der f.eks. kan svare på 200 spørgsmål, som enhver
dansker bør kende svaret på, kan synge nationalsangen bagfra, kender navnet
på dronningens gravhund, kan sige rødgrød med fløde osv.). Så der er jo et
paradoks i, at partiet på den ene side sværger til denne forstilling, og på
den anden side åbent erkender, at partiet primært er interessant for et
bestemt vælgersegment.

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 14-04-07 06:58

Fra : Kim Frederiksen

Dato : 13-04-07 10:29

Frank wrote:

> [...]
> Socialdemokrat, sjovt nok efter at være startet på ruten der kørte
> igennem ghettoen. - med sikkerhed ville være dumpet med et brag i

Det passer nøjagtig på en anden DF vælger jeg kender ... og vedkommende
havde været socialdemokrat hele sit liv.

mvh.
Kim Frederiksen

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 14-04-07 06:45

"Frank" <far@nosmap.dk> wrote in message
> Nu er de jo danske statsborgere og har ikke haft brug for at sætte sig ind
> de spørgsmål som ansøgere om dansk statsborgerskab får stillet.

De har ikke brug for at vide noget om Danmark - eller hvad er det, du siger?

> Og ansøgerne
> har mulighed for at læse en vejledning hvor alle spørgsmål bliver
besvaret.

Hvad er formålet så med prøven?

> [...]
> sjovt nok efter at være startet på ruten der kørte igennem ghettoen.
> - med sikkerhed ville være dumpet med et brag i denne paratvidensquiz.

Du forstår ikke ironi, vel? Peter vil ikke sende nogen ud af landet - det er
jo det, der er hele pointen her. Det er Dansk Folkeparti, der mener, at
nogle mennesker kan afvises som danske statsborgere, fordi de ikke består
denne prøve.

> Personligt finder jeg et menneskesyn der bruger uddannelsesmæssig baggrund
> som kriterium for bedømmelse af mennesker for frastødende.

Det er utroligt, at du kan misforstå dette så meget.

Fra : Sten Schou

Dato : 13-04-07 09:58

> [...]
> PS: endnu engang demonstreres det at det partis vælgere ikke er dem der
> trykkes mest af studenterhuen LOOOOOOOOOL

Eftersom mange af dem er tidligere socialdemokrater, kan det vel ikke være
overraskende?

Hilsen Sten

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 13-04-07 10:30

"Sten Schou" <rabin@planetwave.net> skrev i en meddelelse

> "Peter K. Nielsen" <ikketaleom@.dk> skrev i en meddelelse

> Eftersom mange af dem er tidligere socialdemokrater, kan det vel ikke være
> overraskende?

LOL touché

..oO du har jo humor

Peter

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 14-04-07 06:53

> LOL touché
>
> .oO du har jo humor

I hvert fald humor nok til at snuppe bolden og drible målrettet ned imod sit
eget mål, hvor han med en ordentlig tåfiser losser den i kassen.

Fra : Carsten Riis

Dato : 16-04-07 10:49

Sten Schou skrev den 13-04-2007 10:57:
> "Peter K. Nielsen" <ikketaleom@.dk> skrev i en meddelelse

> Eftersom mange af dem er tidligere socialdemokrater, kan det vel ikke være
> overraskende?

De er altså ikke blevet klogere med tiden.

Fra : jakobn

Dato : 13-04-07 14:03

On 13 Apr., 01:15, "Peter Heide" <phe...@ofir.dk> wrote:
> "Anders Peter Johnsen" <anderspj@REMOVE_THISwebspeed.dk> skrev i en
>
> Kunne være spændende at se hvilke partier de mest afstumpede, hjernefattige
> (indfødte) voldsforbrydere stemmer på.

Altså dem der forsøgte at smadre København og udsætte politimænd for
livsfare ved at forsøge at ramme dem i hovedet med brosten?

Jeg er nu ellers ret sikker på at de autonome stemmer EL.

Fra : Peter Heide

Dato : 13-04-07 17:21

"jakobn" <jakobnygren@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]

livsfare ved at forsøge at ramme dem i hovedet med brosten?

Jeg er nu ellers ret sikker på at de autonome stemmer EL.

en autonom har moral det har en simpel voldsforbryder ikke, hvor der
lige skal være lidt hovedtramp ,eller spark ,når offret ligge bevidstløs.
dem
der praktisrer den slags er somregel brunskjorter, nynazister og 2'-3' g'er.

ifbm brostenskast var der ikke en politibetjent der blev skadet. Det er
noget svineri at gøre det, MEN politiet er godt beskyttet mod disse angreb
og det ved de autonome godt. De ville sgu ikke tyre en sten lige i fjæset
på en ubeskyttet betjent. Den tror jeg ikke på. Det er det jeg mener med
moral.

Fra : N_B_DK

Dato : 13-04-07 18:08

In news:461fade4$0$90275$14726298@news.sunsite.dk,
Peter Heide <pheide@ofir.dk> typed:

> De ville sgu ikke tyre en
> sten lige i fjæset på en ubeskyttet betjent.

De havde da ingen problemer med at smadre biler og amnge andre ubeskyttede
ting, så det med moral og autonome, kan du stikke op hvor solen aldrig
skinner.

Fra : Peter Heide

Dato : 13-04-07 18:17

> [...]
>
> De havde da ingen problemer med at smadre biler og amnge andre ubeskyttede
> ting, så det med moral og autonome, kan du stikke op hvor solen aldrig

syntes du de to ting er lige slemme ? smadret bil, smadret menneske ?

Fra : N_B_DK

Dato : 13-04-07 18:55

In news:461fbafe$0$90272$14726298@news.sunsite.dk,
Peter Heide <pheide@ofir.dk> typed:

> syntes du de to ting er lige slemme ? smadret bil, smadret menneske ?

Nej, men det siger noget om deres moral (eller mangel på samme).

Fra : Alucard

Dato : 13-04-07 18:36

On Fri, 13 Apr 2007 18:21:08 +0200, "Peter Heide" <pheide@ofir.dk>
wrote:

>ifbm brostenskast var der ikke en politibetjent der blev skadet.

Er du sikker på det....??? Jeg mener at en betjent fik skadet benet af
en brosten (for slet ikke at tale om de psykiske skader)....

> Det er
>noget svineri at gøre det, MEN politiet er godt beskyttet mod disse angreb
>og det ved de autonome godt.

Du mener altså at det er ok at kaste brosten efter folk, hvis bare de
har hjælm på.....

>De ville sgu ikke tyre en sten lige i fjæset
>på en ubeskyttet betjent.

Gu' ville de da så og forøvrigt er brosten ikke særligt træfsikre....

>Den tror jeg ikke på. Det er det jeg mener med
>moral.

Hvad du TROR er ligegyldigt.... Faktum er at brostenkast er
livsfarligt.....

Fra : @

Dato : 13-04-07 19:17

wrote:

>en autonom har moral

autonome er notoriske forbrydere som begår vold tyveri og hærværk

autonome er de mest egoistiske mennesker i Danmark

> MEN politiet er godt beskyttet mod disse angreb

hvorfor opfinder du dålige undskyldninger for disse drabsforsøg

>og det ved de autonome godt. De ville sgu ikke tyre en sten lige i fjæset
>på en ubeskyttet betjent. Den tror jeg ikke på.

så tro om igen

Fra : jakobn

Dato : 13-04-07 17:44

On 13 Apr., 18:21, "Peter Heide" <phe...@ofir.dk> wrote:

> [...]
>
> en autonom har moral det har en simpel voldsforbryder ikke, hvor der
> lige skal være lidt hovedtramp ,eller spark ,når offret ligge bevidstløs.

Moral? At smadre hele bydele, yde hærværk mod privat ejendom, stene
betjente og true samt yde vold mod firmaer der deltager i
nedrivningsprocessen - er det at være i besiddelse af en moral? Du
tænker, at når bare det ideologiske grundlag er i orden, så er det ok?

I min optik, er det fanatisk galskab.

Og jeg er dybt foruroliget over at den slags organiseret, ideologisk
kriminalitet, i et sådant omfang har manifesteret sig i hjertet af
københavn. Heldigvis er magtbasen trods alt jævnet med jorden, det er
nok meget godt i et længere perspektiv..

> dem
> der praktisrer den slags er somregel brunskjorter, nynazister og 2'-3' g'er.

Sjovt, jeg ville nu ikke tøve med at drage paralleller mellem de
autonome og brunskjorter..

> [...]
> på en ubeskyttet betjent. Den tror jeg ikke på. Det er det jeg mener med

Okay? Jamen husker de ikke hvor tæt på, det var at ende i mord på
betjente i maj '93? Og alligevel vælger de at stene løs... Alting har
en årsag - de kaster vel ikke med tunge brosten for at træne overarme,
eller hvad?

Vold afføder foragt for jer og jeres sag i befolkningen, og uden denne
vigtige sympati vil det være populistisk selvmord for politikere at
hjælpe.

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 14-04-07 06:56

> [...]
og
> danske værdier, så smid dem ud af landet NU

Særlig morsomt er det jo, at da historien om Userneeds-unersøgelsen var
fremme første gang, var vinklen, at de unge dumpede prøven. Søren Krarup
udtalte den gang, at han mente, atfejlen ligger hos de unge, ikke prøven.

Mon også det gælder for DF's vælgere?

Fra : Notion

Dato : 14-04-07 12:02

> [...]
> udtalte den gang, at han mente, atfejlen ligger hos de unge, ikke prøven.

Man skal have for øje, at de er 18+ år, altså at de faktisk har haft
mulighed, gennem folkeskolen, ungdomsuddannelse eller gym. at tilegne sige
viden nok, til at besvare så mange rigtige, at de kan bestå, det er jo ikke
alle 200 spørgsmål, de skal igennem, men en del af dem.

Sidder og tænker på hvor mange gange de forsøgte sig?

Fra : crlarsen@gmail.com

Dato : 16-04-07 08:47

On 14 Apr., 17:34, "@" <1...@invalid.net> wrote:

> [...]
> Frihed er retten til at fortælle folk det,
> som de ikke ønsker at høre
> /George Orwell/- Skjul tekst i anførselstegn -

Nogle mennesker er så dårlige til at argumentere, at de simpelthen
bare smider tråden, når det er for svært at argumentere imod. Dem
tilhører du.