forskel mellem switch og switching hub??
Fra : Assassin

Dato : 03-07-01 11:44

er det det samme?

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 03-07-01 12:16

On Tue, 3 Jul 2001 12:43:44 +0200, "Assassin" <no@mail.com>
wrote:

> forskel mellem switch og switching hub??

Bare for lige at få grundbegreberne på plads:
http://www.net-faq.dk/cgi-bin/faqmain.pl?get=switch
http://www.net-faq.dk/cgi-bin/faqmain.pl?get=hub

> er det det samme?

'Switching hub' bruges oftet om en hub, der (automagisk eller
manuelt) kan deles i to 'logiske hubber' (en på 10 Mbps og en på
100 Mbps), der er internt forbundet med en bridge (to-ports
switch).

Andre betydninger ses også: Nogle mener simpelthen 'switch' (evt.
i en mere eller mindre begrænset udgave), andre mener en hub med
en switch mod uplink eller andre LAN-teknologier etc.

Så det er generelt en god idé at spørge folk, præcis hvad de
mener, når de siger det -- Og så undgå at bruge begrebet selv.

Se evt. tråden 'over 512 upload' her i gruppen, startende med
særlig sigende).

-A

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 03-07-01 17:28

Asbjorn Hojmark <Asbjorn@Hojmark.ORG> writes:

> Se evt. tråden 'over 512 upload' her i gruppen, startende med
> særlig sigende).

Min fejl, jeg glemte at få det rettet

--
Jacob
Can we try with real bullets now?

http://www.bunk.cc - nu med Emacs effekt

Fra : Niels Kristian Jense~

Dato : 03-07-01 13:15

no@mail.com (Assassin) skrev i
<3b41a1f8$0$287$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>:

>er det det samme?

Det må være en afstemning?

I så fald stemmer jeg JA

Spørgsmålet minder mig om:

Hvis man siger "cykel" mener man så en to-hjulet eller en tre-hjulet cykel?

Mvh. NKJensen

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 03-07-01 16:16

"Assassin" <no@mail.com> skrev i en meddelelse
> er det det samme?

Det er det ikke nødvendigvis.

En switching hub benyttes normalt når man vil sammensætte to netværk med
forskellig hastighed. F.eks. hvis man har et netværk med 100 Mbps og 1 med
10 Mbps og vil have forbindelse via en router med 10 Mpbs, så kan man
benytte en switching hub.

Den kan ikke benyttes til fuld duplex!

En switch kan sende på fuld duplex og på hver port.
Arne H. Wilstrup

Fra : Ulrik Lunddahl

Dato : 03-07-01 23:24

"Arne H. Wilstrup" <ahw@ahw.dk> wrote:

> [...]
> forskellig hastighed. F.eks. hvis man har et netværk med 100 Mbps og 1 med
> 10 Mbps og vil have forbindelse via en router med 10 Mpbs, så kan man

Nu ville jeg normalt have skrevet at ovenstående er en værre gang sludder,
men jeg så lige dit navn, så det lader jeg for alles fred være med...

Switching Hub er en gammel markedsføringsbetegnelse, og blev brugt om hubs
der havde indbygget 2 eller flere switchede porte, som oftest ved at en
enkelt port (ofte med fiberinterface) var switched mod den eller de interne
hub(s). Men Switching hub er set anvendt i mange forskellige kombinationer
af en hub og en switch, og man kan derfor ikke sige at en switching hub
viker på en bestemt måde.

Betegnelsen Dual Speed Hub bruges derimod næsten altid konsekvent om en hub
der kan køre 2 hastigheder på alle porte, men i praksis er 2 hubs med en
lille 2 port switch og en række smarte medie koblere.

Af dette kan udledes at en Dual Speed Hub er en af de mange forskellige
typer Switching Hubs der gennem tiden er produceret.

> Den kan ikke benyttes til fuld duplex!

Nogen af dem kan, men som oftest ikke på alle porte.

> En switch kan sende på fuld duplex og på hver port.

En hub kan da også sende på hver port, endda også om eftermiddagen....

- Ulrik Lunddahl