Bureukrati og overvågning.
Fra : Lyrik

Dato : 06-04-07 14:18

Efter at have talt med en ledende administrativ medarbejder i XX-kommune
fremkommer han med følgende beretning:
"Vi har så travlt at flere og flere medarbejdere overbebyrdes og forlader
os. Eller som forleden at en kollapsede og måtte køres på hospitalet."

Lyrik:"Jamen hvad er det som du laver?"
Medarbejder:"Vi bombarderes af staten med overvågningsblanketter der skal
kontrollere dette og hint i kommunen. Så skal vi indhente oplysninger
omkring emnet og udfylde overvågninmgs og kontrolblanketterne hvorefter de
skal returneres til staten. Staten svarer ved at sende nye bundter af
overvågnings- og kontrolblanketter der igen skal udfyldes.
Kontrollanternes masse udvides hele tiden så de kan følge med i al den
kontrol som kræves og som eskalerer hele tiden! Systemet er bygget op på
mistro, derfor retfærdiggøres mere og mere overvågning til alle har et
videokamera på deres skulder som optager deres ansigtstræk og hvad deres
hænder laver.
Det hele er meterhøje bureukratiske papirsbunker der hele tiden bliver
større og større og som stjæler alle kommunens ressourcer. Alt bygget på
mistro og underfundige anklager.
Jeg tænker på om det er en bevidst politik fra regeringens side, gående
ud på at få kommunernes struktur til at falde sammen under presset fra
bureukratiet, således at man kan privatisere det hele med et skulderkast?
Resulatet er i hvert fald at flere og flere medarbejdere flygter over i
andre virksomheder."

Lyrik:" Ja offentlig ansatte bliver hele tiden fristet med en gulerod for
næsen. "Kom over til et privat vikarbureau og få 50-100 kroner mere i
timen og 20.000 kroner i bonusgave." Mange følger strømmen. Kommunerne
affolkes for faste medarbejdere. Vikarbureauerne sende dem tilbage til
kommunerne til den tredobbelte pris.
Hvad vil der ske? min prognose er følgende: Det sociale system vil på
grund af denne udvikling koste op til 3 gange mere end det gør i
øjeblikket. Så bryder det sammen. Så må vi til at
prioritere!(Venstreslogan) Det vil sige at de sociale ydelser vil blive
skåret drastisk ned til vi ender på "papkasseniveau"-Så har vi konverteret
Danmark til USA og så er alle egoisterne i topform med deres nye lystbåde
og skiden på andre.

Hilsen
jens

--
Kommentér emnet, ikke afsenderen. Snakken har karaktér af sammenkomst,
ikke videnskabelige facts.

Fra : Per Rønne

Dato : 06-04-07 14:45

Lyrik <lyrik@heaven.dk> wrote:

> [...]
> bureukratiet, således at man kan privatisere det hele med et skulderkast?
> Resulatet er i hvert fald at flere og flere medarbejdere flygter over i

Næh, man er jo netop ved at stable en kvalitetsreform af den offentlige
sektor på benene, i bl.a. samarbejde med de offentligt ansattes
fagforeninger ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Svend Poulsen

Dato : 06-04-07 16:15

> Næh, man er jo netop ved at stable en kvalitetsreform af den offentlige
> sektor på benene, i bl.a. samarbejde med de offentligt ansattes
> [...]

Næ, det er såmænd kun det sædvanlige fra de borgelige, på samme måde som nu
giver vi 1 milliard ekstra til miljøet og så må i altså forstå at det ikke
har noget at gøre med at vi fjernede 4 milliard 3 måneder før, kan i altså
ikke forstå det ? siger den borgelige miljøminister.

Forstå det så siger den borgelige miljøminister, vi giver altså 1 milliard
ekstra til miljøet nu.

Fra : Lyrik

Dato : 06-04-07 16:16

Den 06.04.2007 kl. 15:44 skrev "Per Rønne" <per@RQNNE.invalid>:

> Næh, man er jo netop ved at stable en kvalitetsreform af den offentlige
> sektor på benene, i bl.a. samarbejde med de offentligt ansattes
> fagforeninger ...
+++++++++++++++
Hvordan hænger bureukrati, mistro og øgede udgifter sammen med kvalitet?
Er liberalisternes motto ikke mere frihed for den enkelte og minimalstat?
Men gerningerne viser øget bureukrati og betonstat. Hele jammerkoncerten
omkring "doggementation!" Er jo et hyænehyl af betonbureukratiske
dimensioner. Der er ingen i hæren af kontrollanter og konsulenter der har
tid eller lyst til at læse de meterhøje bunker med "doggementasion".
Til hvis fornøjelse er de bunker? Det skal jeg fortælle dig. Det er bunker
de sagsøgningsangste ledere kan gemme sig bag ved så de kan holde deres
ryg fri når den store kontrollant der i virkeligheden ikke eksisterer
kommer og vil kigge dem i kortene.

Det er angstens dokumentation, angsten for Robespierre. Skægt nok
forestiller jeg mig altid Robespierre når jeg ser en mand som Bertel
Haarder.

Systemet bygger på angst for repressalier, ikke andet.

Hilsen
Jens

Fra : Per Rønne

Dato : 06-04-07 16:31

Lyrik <lyrik@heaven.dk> wrote:

> Hvordan hænger bureukrati, mistro og øgede udgifter sammen med kvalitet?

Det er jo det system man vil gøre op med - et system som også var
fremherskende under Nyrup.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk