Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Skattefri diæt?
Fra : mfn

Dato : 15-04-07 15:09

Jeg har netop været udstationeret i en anden landsdel på mit job. Så er der
pludselig en kunde som nævner noget om skattefri diæter for mig.

Det har jeg aldrig hørt om. Men det skulle ifgl ham være en god sjat penge.
Er det nogen man har krav på fra arbejdsgiver eller er det nogen man får fra
skat eller hvordan fungerer det?

Fra : urlex

Dato : 16-04-07 14:07

On 15 Apr., 17:08, "mfn" <jada...@hotmail.com> wrote:
> [...]
> Er det nogen man har krav på fra arbejdsgiver eller er det nogen man får fra

Henvend dit spm til dit lønkontor, der har de udarbejdet regler
derfor !
Mht. til de offentlige ansatte får man time-dagpenge minus betalte
udgifter til indkvartering og kost mm.
vh urlex

Fra : nvm

Dato : 16-04-07 16:44

http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oID=203388&vID=201330

Fra : Lars Bisgaard

Dato : 03-05-07 23:21

"nvm" <nvm@pengemand.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

Kan da sige at jeg lige har været i Holland 3 dage ( hvilket ikke er noget
jeg normalt gør i mit job ) da fx. hvis jeg var sælger, så ville jeg vist
ikke få de skattefri diæter.. men jeg har da fået ( frit efter hukommelsen )
400 kr skattefri pr. dag + vist nok 80 kr pr. dag som jeg bliver beskattet
af, men det er jo også lidt længere væk end en anden landsdel. :)

Mvh

Lars Bisgaard

Fra : mfn

Dato : 09-05-07 09:50

> [...]
beskattet
> af, men det er jo også lidt længere væk end en anden landsdel. :)

Ok, men var det penge du havde krav på, eller nogle som arbejdsgiveren
"frivilligt" udbetalte? Eller kommer de fra skat? Min arb.giver siger de
kender ikke noget til det og siger jeg skal kontakte en skatterådgiver...
Det var også en usædvanlig periode i mit job.