Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Formue spg.?
Fra : Rune Vestergaard

Dato : 09-04-07 16:29

Hej

Jeg har 140.000 kr. stående på en konto sammen med min far (vi har hver
halvdelen - kontoen er i mit navn)

Da renten kun er 3% vil jeg gerne sætte pengene over på en Northern Rock
konto som oprettes i min fars navn (jeg har selv en og vil ikke over 300.000
kr. pr. konto)

Hvis jeg bare overfører de 140.000 kr fra min (vores) konto til min fars
Northern Rock konto, så anses det jo som en gave fra mig til ham og den må
jo ikke være mere end ca. 56.000 kr om året.

Er der nogen der har en god idé til hvordan jeg gør det smartest?

mvh
Rune

Fra : Anita

Dato : 09-04-07 18:10

"Rune Vestergaard" <runev@REMOVErunev.dk> skrev

> [...]
> jo ikke være mere end ca. 56.000 kr om året.
>
> Er der nogen der har en god idé til hvordan jeg gør det smartest?

Du overfører de 50K og hæver resten, som du fysisk bevæger dig ned i banken
med og får sat ind på din fars konto. Nu kender jeg ikke NR, men hvis det er
en internetbank, kan du få dem sat ind på en anden konto i din fars navn,
hvorefter han så selv kan overføre til NR.

Men hvorfor skiller I ikke pengene ad, så dem der er dine står i dit navn og
resten i din fars? Så kan der ikke senere blive bøvl over hvis penge der er
hvis.

Venligst Anita

Fra : alexbo

Dato : 09-04-07 19:30

"Rune Vestergaard" skrev

> Jeg har 140.000 kr. stående på en konto sammen med min far (vi har hver
> halvdelen - kontoen er i mit navn)
Du har 140.000 kr. på en konto og skylder din far 70.000 kr.

> Hvis jeg bare overfører de 140.000 kr fra min (vores) konto til min fars
> Northern Rock konto,
Så har din far en konto med 140.000 kr og skylder dig 70.000 kr.

Forskellen er ens.

Eller er det virkelig sådan at den nuværende bank skiller saldo og
renteindtægt ad i 2 dele, 70.000 kr på dit cpr nr. og 70.000 kr. på din
fars, ved deres årsopgørelse til skattevæsenet?

mvh
Alex Christensen

Fra : Rune Vestergaard

Dato : 09-04-07 22:12

> "Rune Vestergaard" skrev

> Du har 140.000 kr. på en konto og skylder din far 70.000 kr.

> Så har din far en konto med 140.000 kr og skylder dig 70.000 kr.
>
> Forskellen er ens.

Forskellen er ligegyldig - spørgsmålet gik på hvordan jeg får ført 140.000
kr af mine over til min fars konto uden at skulle betale skat af beløbet
over det tilladte beløb for "gaver"?

Fra : Michael Zedeler

Dato : 09-04-07 22:54

Rune Vestergaard skrev:

> Forskellen er ligegyldig - spørgsmålet gik på hvordan jeg får ført 140.000
> kr af mine over til min fars konto uden at skulle betale skat af beløbet
> over det tilladte beløb for "gaver"?

Siden der er tale om din far, kan han altid yde dig et rentefrit lån på
restbeløbet. Han kan nedskrive gælden med det beløb, han kan give dig i
skattefri gave pr. år, så efter nogle år vil overførslen være fuldendt.

Der findes nogle standardformularer for den slags rentefrie lån. Jeg
mener at www.familieadvokaten.dk har dem.

Mvh. Michael.
I am less likely to answer usenet postings by anonymous authors.

Fra : Rune Vestergaard

Dato : 10-04-07 06:27

> [...]
> Which is more dangerous? TV guided missiles or TV guided families?
> I am less likely to answer usenet postings by anonymous authors.

Hvorfor er der ingen der nævner at jeg fekst også kan overføre 56.000 kr til
min mor (eller andre i familien - bror?) og hun så kan give dem til ham?

Er det ikke en mulighed?

mvh
Rune

Fra : alexbo

Dato : 10-04-07 09:00

"Rune Vestergaard"> skrev

> Hvorfor er der ingen der nævner at jeg fekst også kan overføre 56.000 kr
> til min mor (eller andre i familien - bror?) og hun så kan give dem til
> ham?

Ikke din bror, men kone, børn og begge dine forældre kan indgå i et
pengecirkus.

Hvis du havde spurgt efter det til at starte med i stedet for dette med en
fælles konto, havde jeg svaret på det.

mvh
Alex Christensen

Fra : Rune Vestergaard

Dato : 10-04-07 09:32

"alexbo" <alexbo@email.dk> wrote in message

> [...]
> pengecirkus.
>
> Hvis du havde spurgt efter det til at starte med i stedet for dette med en

Jamen jeg spurgte jo hvordan jeg kunne føre 140.000 kr fra min konto (hvor
halvdelen af pengene er min fars) over til en nyoprettet konto i min fars
navn.

Det er ikke spørgsmål om konti osv.... Udelukkende hvordan jeg får dem over
på hans konto fra min uden at skulle skatte af det.

Måske har jeg ikke formuleret mig klart nok i det første indlæg.

mvh
Rune

Fra : Stop op og læs nu!

Dato : 10-04-07 10:11

"Rune Vestergaard" <runev@REMOVErunev.dk> skrev i en meddelelse

> Det er ikke spørgsmål om konti osv.... Udelukkende hvordan jeg får dem
> over på hans konto fra min uden at skulle skatte af det.
>
> Måske har jeg ikke formuleret mig klart nok i det første indlæg.

Du kan da flytte med pengene alt det du vil uden at det har skattemæssige
konsekvenser.

Knud

Fra : alexbo

Dato : 10-04-07 10:16

"Stop op og læs nu!" <saxxtteniisen@bit.lk> skrev

> Du kan da flytte med pengene alt det du vil uden at det har skattemæssige
> konsekvenser.

Det er nu ikke rigtigt.
Mellem nært beslægtede kan der blive tale om gaveafgift, men ellers er en
gave personlig indkomst der beskattes.

mvh
Alex Christensen

Fra : Stop op og læs nu!

Dato : 10-04-07 10:51

> "Stop op og læs nu!" <saxxtteniisen@bit.lk> skrev

> Det er nu ikke rigtigt.
> Mellem nært beslægtede kan der blive tale om gaveafgift, men ellers er en
> gave personlig indkomst der beskattes.

Ja måske - men det har da ikke noget med flytningen af pengene at gøre - det
handler om at dokumentere ejendomsretten til dem - og kan det dokumenteres,
at beløbet er fælleseje - er der ingen problemer i at dele det op.

Knud

Fra : alexbo

Dato : 10-04-07 10:19

"Rune Vestergaard" skrev

> Det er ikke spørgsmål om konti osv.... Udelukkende hvordan jeg får dem
> over på hans konto fra min uden at skulle skatte af det.

Du får et link, så kan du regne på dine muligheder.

http://www.tax.dk/pjecer/gaveafgift.htm

Med 2 børn og 2 forældre kan flyttes mange penge uden at bryde reglerne, men
om SKAT kan finde på at kalde et sådant pengecirkus en omgåelse og erklære
den ugyldig ved jeg ikke.
Prøv at søg på SKAT om afgørelse i den retning.
Et eller andet med gaveafgift.

mvh
Alex Christensen

Fra : Knud

Dato : 13-04-07 18:43

Hej Rune.
"Rune Vestergaard" <runev@REMOVErunev.dk> skrev i en meddelelse
[snip]

> Jamen jeg spurgte jo hvordan jeg kunne føre 140.000 kr fra min konto
> (hvor halvdelen af pengene er min fars) over til en nyoprettet konto i
> min fars navn.

Nu ved jeg ikke hvorfor halvdelen af din fars penge står på din konto?
Hvis din far og du har så mange problemer med penge, så kan jeg da godt
hjælpe. Når jeg siger hjælpe, så er det på alle dine problemer, sæt
pengene over på min konto.
Når du har sat dem ind, så får du 4% i rente, det gælder fra dagen hvor
de er indsat, til den dag du hæver dem.

> Det er ikke spørgsmål om konti osv.... Udelukkende hvordan jeg får dem
> over på hans konto fra min uden at skulle skatte af det.

Nej du skal ikke skatte dem, du sætter dem bare ind på min konto som
gæld, så skal jeg nok sætte dem tilbage som tak for lån, og det skal du
ikke skatte for, det er såre simpelt. Har hjulpet mange før dig.
Og ved du hvad, min konto vokser ikke så meget Men mange bliver
glade for de gode råd og hjælp de får
Mvh Knud
PS. Vil du have mit kontonummer?