Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Overfører penge anonymt?
Fra : Anders

Dato : 06-04-07 07:28

Hej

Kan det lade sig gøre at overfører penge anonumt til en anden persons
bankkonto, så denne person ingen chanche har for at finde ud af hvor pengene
kom fra?

Mvh
Anders

Fra : Niels Andersen

Dato : 06-04-07 07:41

On Apr 6, 8:28 am, "Anders" <j...@xotminusdette.dk> wrote:
> Kan det lade sig gøre at overfører penge anonumt til en anden persons
> bankkonto, så denne person ingen chanche har for at finde ud af hvor pengene
> kom fra?

Du kan gå ind i en af modtagerens banks filialer, og sætte kontanter
ind på kontoen. Så kan modtageren ikke se andet, end hvilken filial
det er fra.

Jeg havde en kunde som betalte mig på den måde engang. Ganske heldigt
at der ikke var andre, som skyldte mig lige det beløb. :) Filialen
var i samme landsdel som kundens bopæl, og så var jeg sikker i min
sag.

--
Mvh.

Niels Andersen

Fra : Stop op og læs nu!

Dato : 06-04-07 07:57

Det kan du næsten (- danske bank og ??)) altid gøre - normalt overføres ikke
andre oplysninger end det du selv skriver i meddelelsesfelterne (ud over
beløbet).
(Jeg ved godt at Danske Bank har en eller anden formentlig ulovlig løsning,
hvor man automatisk giver fuld information om betaler/modtager)

Knud

Fra : Ukendt

Dato : 06-04-07 08:21

On Fri, 6 Apr 2007 08:28:05 +0200, Anders wrote:

> Kan det lade sig gøre at overfører penge anonumt til en anden persons
> bankkonto, så denne person ingen chanche har for at finde ud af hvor pengene
> kom fra?

Anonymitet er godt, men kan også overdrives. Hvis man f.eks. donerer en
udflugtsbus med handikaplift til det lokale plejehjem, indbetaler man
beløbet anonymt, men lader sive hvem den ædle giver er. Det giver en enorm
respekt i sognet
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Henrik Vestergaard B~

Dato : 06-04-07 09:18

Anders skrev:
> Kan det lade sig gøre at overfører penge anonumt til en anden persons
> bankkonto, så denne person ingen chanche har for at finde ud af hvor
> pengene kom fra?

Afhængig af beløbets størrelse *kan* det godt lade sig gøre. Du må jo
f.eks. gerne selv vælge et kaldenavn hos PayPal, og en e-mail adresse
kan du sikkert lynhurtigt finde en udbyder til. www.gmx.net -
www.gmail.com - www.hotmail.com - www.forum.dk - you choose.

PayPal videregiver *ikke* dine private oplysninger, som naturligvis
*skal* være korrekte for at overholde Terms of Service. Husk det. Jeg
har flere steder læst, de kan være meget strikse ved overtrædelser.

Men du bør, for at gøre vedkommende en tjeneste, skrive f.eks. "Tak for
lån" så der ikke kommer skattemæssige aspekter ind i sagen. "Reol",
"Klapvogn" eller andre ting kunne jo også være et salg gennem DBA, ikke
sandt?

Så det er et spørgsmål om kreativitet.

Henrik V Blunck --> Fortsat god Påske - www.blunck.dk/hilsen
Blogs: www.blunck.dk/blog - www.polblog.dk - www.blunck.dk/tjenfritid
Hillary for President? No way! - www.blunck.dk/politics/clinton

Fra : Niels Bengaard

Dato : 06-04-07 12:19

> [...]
> lån" så der ikke kommer skattemæssige aspekter ind i sagen. "Reol",
> "Klapvogn" eller andre ting kunne jo også være et salg gennem DBA, ikke

Paypal kræver mig bekendt modtageren også har en paypalkonto. Man kan ikke
overføre til en bankkonto.

Mvh Niels

Fra : Henrik Vestergaard B~

Dato : 06-04-07 18:22

Niels Bengaard skrev:
> Paypal kræver mig bekendt modtageren også har en paypalkonto. Man kan ikke
> overføre til en bankkonto.

Men det fjerner ikke anonymiteten...

Hvis du fik besked om, at nogen havde sendt en plov til dig, skulle du
nok få oprettet den konto, ikke sandt?

Jeg kunne sagtens overføre til min bank, så det er intet problem. Kan
også overføre til min frues, så jeg ved ikke hvad du tænker på dér...

God weekend.

Henrik V Blunck - www.blunck.dk/recommends/adsense/index_da.html

Fra : Niels Bengaard

Dato : 07-04-07 00:11

> [...]
>
> Jeg kunne sagtens overføre til min bank, så det er intet problem. Kan også
> overføre til min frues, så jeg ved ikke hvad du tænker på dér...

Det kan gøres anonumt som du siger med paypal, men ikke hvis eneste viden du
har er modtagers kontonummer i en bank, og det antog jeg var udgangspunktet.
Det er måske noget lettere bare at gå i banken og så bede dem overføre
pengene uden at skrive afsender på, eller bare opgive et eller andet
tilfældigt.

Mvh Niels