Indkøb af svineskank i Kbh
Fra : Bjørn G

Dato : 09-04-07 18:04

Hej gruppe
Jeg har lige været i Italien og få Stinco al Forno...lækkert lækkert!

nu vil jeg gerne lave det herhjemme, og så er det lige at jeg ville høre om
der er nogen der kender til en slagter som forhandler gode skanker (svin er
jo ikke bare svin)

Kærlig hilsen Bjørn

Fra : mcloud

Dato : 09-04-07 21:52

Hej
Slagteren på Værnedamsvej skulle kunne klare dette lille problem.

mvh mcloud

Fra : Kirsten Marker

Dato : 10-04-07 09:02

Er blevet nysgerrig, retten Stinco Al Forno må hedde noget mere, men hvad?
Har været på krydstogt i google, fandt ikke retten, men et skønt sted i Rom
CORI !

mvh/kirsten

Fra : Bjørn G

Dato : 11-04-07 09:10

Mjae...spørgsmålet er om den hedder mere end det?
Min søster som var guide i Italien beretter om de lidt simple retter, hvor
man får det man beder om, og på dansk bad jeg om skank i ovn, og fik det,
uden noget som helst andet end en tallerken pommes frittes til.
Selv overvejer jeg at lave et tilbehør af grønne bønner, smørstegt med
skalotteløg. Men det er stadig lidt i idéfasen.
Så jeg tror faktisk ikke det hedder andet end "Stinco al Forno"?

Kærlig hilsen Bjørn

Fra : Peter Westh

Dato : 10-04-07 13:24

> [...]
>
> nu vil jeg gerne lave det herhjemme, og så er det lige at jeg ville høre
> om der er nogen der kender til en slagter som forhandler gode skanker

Jeg har fået nogle fine svineskanke (som flertal af skank da vist må hedde?)
fra www.birkemosegaard.dk

/P