Erfaring med fuldautomatisk ekspressomaski~
Fra : jesper.smidt@gmail.c~

Dato : 06-04-07 19:45

Hej

Uden at starte en diskussion af fuldautomatiske kontra manuelle
ekspressomaskiner vil jeg høre, om der er nogen i denne gruppe der har
erfaring med fuldautomatiske ekspressomaskiner, og gerne dem som
anført i subject.

På forhånd tak.

Jesper

Fra : Lars Knudsen

Dato : 06-04-07 21:17

On 6 Apr 2007 11:44:32 -0700, jesper.smidt@gmail.com wrote:

>ekspressomaskiner vil jeg høre, om der er nogen i denne gruppe der har
>erfaring med fuldautomatiske ekspressomaskiner, og gerne dem som
>anført i subject.

Ja, men ikke de to nævnte. Jeg har en Saeco fuldautomatisk maskine.

Den er jeg glimrende tilfreds med, har haft den i 4 år.

Noget specielt info du søger om dem?

hilsen Lars

Fra : jesper.smidt@gmail.c~

Dato : 07-04-07 19:31

> Ja, men ikke de to nævnte. Jeg har en Saeco fuldautomatisk maskine.
> Den er jeg glimrende tilfreds med, har haft den i 4 år.
> Noget specielt info du søger om dem?

Hej Lars

Hvilke maskine har du?

Mit spørgsmål går mest på maskiner med "automatisk" capp. funktion.
Med hensyn til ekspresso - giver din maskine et tyk lag ovenpå (ved
ikke hvad det hedder i fagsprog ?

På forhånd tak.

Hilsen

Jesper

Fra : Lars Knudsen

Dato : 08-04-07 08:47

On 7 Apr 2007 11:31:29 -0700, jesper.smidt@gmail.com wrote:

>Hvilke maskine har du?
>
>Mit spørgsmål går mest på maskiner med "automatisk" capp. funktion.
>Med hensyn til ekspresso - giver din maskine et tyk lag ovenpå (ved
>ikke hvad det hedder i fagsprog ?

Okay, ja det har min ikke. Det er sådan en billig-model Vienna De Luxe
hvor man selv må skumme mælken - så der bliver laget så tykt jeg orker
det Jeg bruger den dog 95% til let fortyndet espresso og det gør
den fortrinligt....

Men har også haft luret på de der som kan skumme mælk, jeg syntes bare
de er dyre - og er lidt nervøs for om der måske er for meget rengøring
af mælkesystemet i forhold til det sparede ved at de "gør det selv".

Jeg havde på et tidspunkt en Krups hvor man manuelt skulle stoppe
kaffe i filteret, den havde faktisk sådan en automatisk skummer hvor
man stak en slange ned i kold mælk og så skummede den selv - og den
syntes jeg egentlig ikke var noget at råbe hurra for.

Men jeg har da prøvet maskiner der kunne lave rigtig lækkert skum, så
det kan sagtens være der er sket en del siden da!!

hilsen Lars

Fra : Max

Dato : 08-04-07 09:14

Hej Lars

> Okay, ja det har min ikke. Det er sådan en billig-model Vienna De Luxe
> hvor man selv må skumme mælken - så der bliver laget så tykt jeg orker

Måske Jesper mener Crema og ikke mælkeskum ?

--
Mvh Max

Fra : Lars Knudsen

Dato : 08-04-07 10:26

On Sun, 8 Apr 2007 10:13:52 +0200, "Max"
<Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> wrote:

>Måske Jesper mener Crema og ikke mælkeskum ?

Ohja.. Det havde jeg slet ikke tænkt.

Ja for det gør min Saeco Vienna bestemt, den leverer en fin crema.

** Lars