Genstridig (fod)vorte - salicylsyre-plaste~
Fra : Simon

Dato : 11-04-07 17:36

Vil blot dele min erfaring; vorter er vist meget individuelle, så prøv
noget forskelligt!

Har haft 'fornøjelse' af en vorte på fodballen i nogle år. Var med
mellemrum blev frosset, skrabt osv. Frysning har tidligere virket på mig
(men langsommeligt), men ikke denne gang. Den blev af og til mindre, men
på et tidspunkt bredte den sig yderligere og dækkede vel omkring 2x1 cm.
Senest prøvede jeg ihærdigt med en kombination af gaffatape (meget
omtalt - søg på 'duct tape warts'), hvidløgssaft og
bortskrabning/-skæring uden effekt. Gik på apoteket efter
salicylsyre-plaster som var forsøgt endnu tidligere med en vis effekt.
Denne gang fik jeg dog en anden slags:
http://www.hansaplast.com/international/med_foot_care/callous_plaster.asp,
"Hansaplast Cornina" med 40% salicylsyre. Dét virkede!! I pakken er tre
plastre på 5x8 cm, hvoraf klippes den ønskede størrelse. Jeg fikserede
derefter med lidt ekstra hæfteplaster. (Disse er åbenbart kraftigere og
virkede meget bedre end varianten med enkeltvise "Corn Plaster" fra
samme firma) Lod sidde i 4-6 dage, dræbte stort set alt vorte-væv (og
hård hud i nærheden!) som var lige til at skrabe af. To-tre behandlinger
og presto-væk!

[Jeg ved det; måske var den forsvundet alligevel af sig selv...]

--
Simon

Fra : Heidi

Dato : 13-04-07 21:33

> http://www.hansaplast.com/international/med_foot_care/callous_plaster.asp,
> "Hansaplast Cornina" med 40% salicylsyre. Dét virkede!!

tak for tippet :)
/Heidi

http://hei.homepage.dk