Medicin der konflikter
Fra : Karsten Jensen

Dato : 10-04-07 02:38

Jeg har et par gange fået udskrevet medicin af en læge, og det har så vist
sig at det konflikter med noget af det jeg får i forvejen. Det har jeg
opdaget, fordi jeg som regel også spørger på apoteket, om det nye medicin må
tages sammen med det jeg allerede tager.

I et af tilfældene havde lægen endda sagt god for den nye medicin, i forhold
til den gamle. Så jeg vil høre om i kender et pålideligt websted, hvor man
ganske enkelt kan indtaste det forskellige medicin man får, og så kunne se
om der er alvorlige interaktioner, imellem præparaterne?.

Mvh.

Karsten

Fra : Holst

Dato : 10-04-07 07:53

Karsten Jensen wrote:

> [...]
> ganske enkelt kan indtaste det forskellige medicin man får, og så kunne se
> om der er alvorlige interaktioner, imellem præparaterne?.

Du kan jo prøve medicin.dk

Fra : Ukendt

Dato : 10-04-07 08:47

Karsten Jensen wrote:
> [...]
> websted, hvor man ganske enkelt kan indtaste det forskellige medicin
> man får, og så kunne se om der er alvorlige interaktioner, imellem

www.apoteket.dk kan man teste sine præparater.
Det kræver kun et login, som er gratis, og så at man opretter et
"medicinskab", dvs. en oversigt over den medicin man får..
Derefter kan man så vælge de præparater ud som man vil teste, og selve
testen tager få sekunder.

Louise

Fra : Karsten Jensen

Dato : 10-04-07 09:01

"Louise" <louise.krarupSNABELAprivat.dk> skrev.

> [...]
> "medicinskab", dvs. en oversigt over den medicin man får..
> Derefter kan man så vælge de præparater ud som man vil teste, og selve

Tak for det. Siden fungerer rigtigt fint - og hurtigt

Mvh.

Karsten

Fra : Ukendt

Dato : 10-04-07 09:18

Karsten Jensen wrote:
> "Louise" <louise.krarupSNABELAprivat.dk> skrev.

> Tak for det. Siden fungerer rigtigt fint - og hurtigt
>
> Mvh.
>
> Karsten

Var så lidt, godt at du kan bruge det..
Håber du finder nogle brugbare svar derinde

Louise

Fra : Ukendt

Dato : 10-04-07 18:19

Karsten Jensen wrote:
> [...]
> ganske enkelt kan indtaste det forskellige medicin man får, og så kunne se
> om der er alvorlige interaktioner, imellem præparaterne?.

Ikke et ukendt fænomen. Jeg har selv arbejdet på apotek i et års tid.
Oftest er interaktionerne dog ikke noget at bekymre sig om, men der er
da også mange interaktioner, der skal tages alvorligt.

Jeg plejer at benytte http://interaktionsdatabasen.dk/ som kilde til
hurtigt at teste for interaktioner mellem lægemidler.

Mvh Ragnar