Løbetræning på trapper
Fra : hhsj

Dato : 07-04-07 17:15

Jeg er en "ung" mand på 63 år som løbetræner en del på trapper, det foregår
på følgende måde. Jeg løber op til 10 etage og ned igen 5 gange uden pause,
de næste 5 gange holder jeg pause efter hver 10 etager.
Nu er der en som har fortalt mig at det skader meget at løbe på trapper, og
det er meget sundere at løbe andre steder
Mit spørgsmål er om det skader mere end at løbe andre steder, og om jeg
måske skal lave om på hvor mange etager jeg skal løbe af gangen, feks. løbe
20 gange 5 etager i stedet??.
På forhånd tak.. Hans

Fra : Char Lee

Dato : 07-04-07 18:20

"hhsj" <hansj.nospam@brnet.dk> wrote in message
> [...]
og
> det er meget sundere at løbe andre steder
> Mit spørgsmål er om det skader mere end at løbe andre steder *snip*

Godt spørgsmål. Kroppen kan tåle meget, hvis man træner den op til det
stille og roligt. At løbe som du her beskriver er ihvertfald ikke en smart
måde at begynde. Men hvis du har trænet dig op til det (eller har gjort det
i flere år), så burde du nok kunne klare det, hvis ellers du lytter efter om
du får træthedssignaler fra knæene.
Håber jeg er i samme form når jeg er 63.

Fra : Brian Olesen

Dato : 07-04-07 23:16

Hejsa
Det er i hvert fald sundest at løbe på f.eks. skovbund.
Men hvis du ingen problemer har med det, så er alt jo fint.

Mvh. brian