Omskæring.
Fra : Anonym

Dato : 07-04-07 15:13

Hej NGer

Jeg er 40+ og går og overvejer at lade mig omskære, begrundelsen er
primært hygieine, samt irritationen over at der altid sider en dråbe
under forhuden når man har tisset.

Mit spørgsmål er, om der er nogen der har erfaring med indgrebet
(specielt som voksen).
Hvordan med eftervirkningerne?
Hvor hurtigt efter kan man genoptage sex?
Hvordan er forskellen i forhold til før? Såvel sexlivet som hygieine og
følelse?

Hilsen

Fra : Henrik

Dato : 07-04-07 22:47

On 2007-04-07 16:13:08 +0200, Anonym <invalid@name.dk> said:

> [...]
> Hvor hurtigt efter kan man genoptage sex?
> Hvordan er forskellen i forhold til før? Såvel sexlivet som hygieine og

Ingen der ved det? Er selv ret intresseret..

Henrik

Fra : Nicolai Lang

Dato : 08-04-07 07:38

On Sat, 7 Apr 2007 23:46:34 +0200, Henrik <dykRE@MOVEmil.dk> wrote:

>Ingen der ved det? Er selv ret intresseret..

Jeg var 16 da jeg blev omskåret (pga forhudsforsnævring). Det foregik
i helnarkose. Der gik vel et par uger eller 3 før jeg var helt
kampklar igen.

Desværre fjernede de hele forhuden. Havde jeg kunnet bestemme ville
jeg have nøjes med et lille snit. Men jeg blev ikke spurgt.

At få fjernet forhuden fordi man drypper, er imho forkert. Ryst den
dog af, eller træk forhuden lidt tilbage.

Følsomheden nedsættes, onani er sværere - og det ser altså pænest ud
med forhuden på, synes jeg.

At man omskærer drengebørn per default synes jeg direkte er et
voldsovergreb.

Derudover så tror jeg de begik en fejl og ramte lidt ved siden af, for
jeg har fået et misfarvet område på pikhovedet.

Med venlig hilsen
Nicolai

--
http://nicolai.hjorth.com

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 08-04-07 08:36

"Nicolai Lang" <nnews0403051902@hjorth.com> skrev i en meddelelse

> Følsomheden nedsættes, onani er sværere - og det ser altså pænest ud
> med forhuden på, synes jeg.

Så vil jeg som kvinde tillade at blande mig. Med de erfaringer jeg har fået
via samtaler (og det, der er sjovere!) med omskårne mænd.

At følsomheden nedsættes er en fordel..... har omskårne mænd fortalt mig.
Jeg kendte dem ikke FØR omskæringen, så jeg skal ikke kunne sige, om det
passer. Og jeg har ikke oplevet omskårne mænd som mere/mindre følsomme.
Tvært imod - den mindst "følsomme" elsker jeg har haft, var ikke omskåret.

Om det ser pænere ud med eller uden forhud... det afhænger dælme af mange
ting. Pikkens tilstand ikke mindste. Der er nogle med så meget forhud, at
det ikke er hverken pænt eller sexet i mine øjne.

Men skære det af.... det synes jeg man skal undlade. Medmindre der er
virkelig tungtvejende grunde til det.

Fra : Diskill@gmail.com

Dato : 08-04-07 14:05

On Apr 7, 4:13 pm, Anonym <inva...@name.dk> wrote:
> [...]
> Hvor hurtigt efter kan man genoptage sex?
> Hvordan er forskellen i forhold til før? Såvel sexlivet som hygieine og

Inden du foretager sådan et indgreb skal du vide at urin fra en rask
person er sterilt.
Omskæring er et alvorligt indgreb idet forhuden har en lang række
vigtige funktioner. Fx beskytter den glans, indeholder sanseceller og
er en del af glidemekanismen ved samleje
En penis er produktet af flere tusind års evolution, den er udformet
efter hvilke egenskaber der øger overlevelsesmulighederne. Hvis
forhuden var uhygiejnisk ville den ikke være der.

Venlig hilsen
Anders

Fra : Anita

Dato : 11-04-07 20:56

<Diskill@gmail.com> skrev

> En penis er produktet af flere tusind års evolution, den er udformet
> efter hvilke egenskaber der øger overlevelsesmulighederne. Hvis
> forhuden var uhygiejnisk ville den ikke være der.

Det kan du så sige. Men det er faktisk bevist, at hiv lettere smitter mænd
med forhud end mænd uden. Så måske en dag evolutionen har afskaffet
forhuden? ;)

Venligst Anita

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 08-04-07 19:24

Anonym skrev:

> Hej NGer
>
> Jeg er 40+ og går og overvejer at lade mig omskære, begrundelsen er
> primært hygieine, samt irritationen over at der altid sider en dråbe
> under forhuden når man har tisset.

Kender jeg godt.

Tøm urinrøret helt med 2 fingre og brug papir når du har tisset.

Træk så forhuden en anelse tilbage inden du trækker underbukserne op så en
evt. dråbe bliver suget op af stoffet

Omskæring kunne jeg som flere andre ikke drømme om!
Hans

Fra : Per Hansen

Dato : 10-04-07 00:12

Jeg lod mig omskære da jeg var 24. Min samlever opfordrede mig til det.

Før jeg blev omskåret var glansen tit øm og det var den også 1 til 2 uger
efter. Som om den var solskoldet. Siden har jeg aldrig følt det sådan.

I virkeligheden føles det rigtig rart at omskåret. Hvergang jeg tænker på
det og glansen glider mod tøjet føles det godt. Noget som aldrig bliver
nævnt. Jeg har aldrig fortrudt at jeg blev omskåret. Det eneste som jeg har
fortrudt er at jeg ikke fik det gjort noget før.

Du spørger.

Hvordan med eftervirkningerne?

Først 2 uger med solskoldning, derefter mange år med vejbehag

Hvor hurtigt efter kan man genoptage sex?

Jeg husker det ikke, en måned måske.

Hvordan er forskellen i forhold til før? Såvel sexlivet som hygieine og
følelse?

Hygieine er fint hvis huden ikke folder.
Samlege varer lidt længere. (hun bliver glad)

Anbefaling:

1. Bevar så meget af det inderste forhud som mulig (der er mange
nerver).

2. Fjern så meget at det yderste forhud som muligt, så det sidder pænt.
Det inderste forhud er meget elastisk.
..

Hej Per.

Fra : Diskill@gmail.com

Dato : 14-04-07 13:12

> Det kan du så sige. Men det er faktisk bevist, at hiv lettere smitter mænd
> med forhud end mænd uden. Så måske en dag evolutionen har afskaffet
> forhuden? ;)
>
> Venligst Anita

Hvis man er i seng med en person med HIV tager man kondom på, alt
andet er uansvarligt!!

Desuden er det også afvist at hiv lettere smitter mænd med forhud end
mænd uden.
"Based on the studies published to date, recommending routine
circumcision as a prophylactic measure to prevent HIV infection in
Africa, or elsewhere, is scientifically unfounded."
Læs mere her: INTERNATIONAL JOURNAL OF STD & AIDS, Volume 10, Pages
8-16
(http://www.cirp.org/library/disease/HIV/vanhowe4/)

Fra : Nicolai Lang

Dato : 14-04-07 20:27

On 14 Apr 2007 05:12:09 -0700, Diskill@gmail.com wrote:

>Hvis man er i seng med en person med HIV tager man kondom på, alt
>andet er uansvarligt!!

Det er ligeså uansvarligt at dyrke usikker sex med en man ikke ved er
HIV+.

Det eneste tidspunkt det er i orden at dyrke usikker sex, er hvis du
gør det med en der ikke har dyrket usikker sex med andre i 3 måneder,
og som er blevet testet. Og du selv er testet efter 3 måneders sikker
sex.

Med venlig hilsen
Nicolai

--
http://nicolai.hjorth.com

Fra : tinehanse@gmail.com

Dato : 16-04-07 22:01

> [...]
> Hvor hurtigt efter kan man genoptage sex?
> Hvordan er forskellen i forhold til før? Såvel sexlivet som hygieine og

Du må tænke på din partner.
Hvis hun her en tør skede har hun glæde af din forhud. Det glider
lettere med forhud. Du kan selvfølgelig også bruge glidekrem.
Hvis hun kan lide at lege eller sutte på din penis, vil hun sikkert
helst være fri for din forhud. Det vil de fleste er jeg ret sikker på.

Mvh. Tine Hansen