|
| Søges:Trim indicator til Volvo Penta Fra : Henning |
Dato : 15-04-07 18:16 |
| | |
Henning (16-04-2007)
| Kommentar Fra : Henning |
Dato : 16-04-07 14:30 |
|
On Sun, 15 Apr 2007 19:15:38 +0200, Henning <no.mail@all.invalid>
wrote:
>Jeg søger en "Trim Indicator" til min Volvo Penta 250.
>Det er afbilledet på side 3 på
> http://www.volvo.com/NR/rdonlyres/3A21FC96-3791-47E0-AEBB-44D20F0069F0/0/250A_SP_1990_en.pdf
>
>Hvor opdriver jeg dette, eller blot et reservedelsnummer, så jeg kan
>søge videre?
Har lige fået mail retur fra KKEmotor - de har et erstatningsdisplay
til ~6.000,-..... Måske jeg kan undvære eller finde en billigere
løsning...
| |
Bjarke M. Christense~ (16-04-2007)
| Kommentar Fra : Bjarke M. Christense~ |
Dato : 16-04-07 18:33 |
|
Nu er KKE også lige de absolut dyreste på denne jord (men sikkert også
blandt de bedste).
En alm. reservedel som man selv monterer er væsentligt billigere købt på den
anden side af sundet. Prøv fx http://www.drevia.se/ eller den der ligger i
Limhamn (Har ikke selv været der, men huske Harding har fortalt den er OK)
Bjarke
"Henning" <no.mail@all.invalid> wrote in message
news:7hu623l1v5ur1lb3gevttp10mel99fblch@4ax.com...
> On Sun, 15 Apr 2007 19:15:38 +0200, Henning <no.mail@all.invalid>
> wrote:
>
>>Jeg søger en "Trim Indicator" til min Volvo Penta 250.
>>Det er afbilledet på side 3 på
>> http://www.volvo.com/NR/rdonlyres/3A21FC96-3791-47E0-AEBB-44D20F0069F0/0/250A_SP_1990_en.pdf
>>
>>Hvor opdriver jeg dette, eller blot et reservedelsnummer, så jeg kan
>>søge videre?
>
> Har lige fået mail retur fra KKEmotor - de har et erstatningsdisplay
> til ~6.000,-..... Måske jeg kan undvære eller finde en billigere
> løsning...
>
| |
Leon Hulstroem (16-04-2007)
| Kommentar Fra : Leon Hulstroem |
Dato : 16-04-07 18:42 |
|
Hvad hedder dit drev, for det har jo intet med motoren at gøre ??
250A er motoren og SP er bare SingleProp
(SP findes ikke mere de hedder nu SX og er en nyere version, men trimmet
kunen være ens)
Der findes 100 forskellige trim ure, det skulle være meget mærkeligt om der
ikke var et der passede.
( http://www.greatlakesskipper.com/products.cfm?CatID=7&SubCatID=93)
Hvor mange ledninger går der til uret ? fase, nul og signal !! er der
signalet modstandstyret ? Hvis så, hvad der modstanden i top og bund ?
-Leon
"Henning" <no.mail@all.invalid> skrev i en meddelelse
news:7hu623l1v5ur1lb3gevttp10mel99fblch@4ax.com...
> On Sun, 15 Apr 2007 19:15:38 +0200, Henning <no.mail@all.invalid>
> wrote:
>
>>Jeg søger en "Trim Indicator" til min Volvo Penta 250.
>>Det er afbilledet på side 3 på
>> http://www.volvo.com/NR/rdonlyres/3A21FC96-3791-47E0-AEBB-44D20F0069F0/0/250A_SP_1990_en.pdf
>>
>>Hvor opdriver jeg dette, eller blot et reservedelsnummer, så jeg kan
>>søge videre?
>
> Har lige fået mail retur fra KKEmotor - de har et erstatningsdisplay
> til ~6.000,-..... Måske jeg kan undvære eller finde en billigere
> løsning...
>
| |
Leon Hulstroem (16-04-2007)
| Kommentar Fra : Leon Hulstroem |
Dato : 16-04-07 18:56 |
| | |
Henning (16-04-2007)
| Kommentar Fra : Henning |
Dato : 16-04-07 20:55 |
| | |
Henning (01-05-2007)
| Kommentar Fra : Henning |
Dato : 01-05-07 16:24 |
|
On Mon, 16 Apr 2007 19:56:19 +0200, "Leon Hulstroem"
<LeonSPAMME@hulstroem.com> wrote:
>Skulle vel aldrig være denne model
>( http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Volvo-penta-Trim-Guage_W0QQitemZ220102142676QQihZ012QQcategoryZ50442QQrdZ1QQcmdZViewItem)
>
Tak for linket igen - jeg tog chancen og sprang ud i det. Auktionen
accelererede, men jeg fik endelig instrumentet til lige under kr.
2.000,- incl. porto. Trods alt stadig langt op til 6.000,- som den
lokale smed skulle ha'. Betalt og sendt for en uge siden, modtaget i
dag på mit lokale postkontor.
Et hint til Jer andre - mange sælgere vil kun sende til USA. Derfor de
store prishop, så snart nogen tilbyder at sende til Europa.
Bed sælger angive pakke som gave...
| |
Ivar Holm (01-05-2007)
| Kommentar Fra : Ivar Holm |
Dato : 01-05-07 20:02 |
|
Tillykke med den nye trimindikator. En sådan indikator anvendes vel for at
få skuden til at gå optimalt med hensyn til hastighed, brændstofforbrug m.m.
Har du tænkt over, at du også kan anvende loggen? Hastigheden fra en
satellitnavigator ville være optimalt. I 1991 sejlede jeg en katamaran med
passagerer mellem Rønne og Ystad. Når vi trimmede på waterjettene, så
anvendte vi udelukkende logfunktionen. Når motorerne kørte det ønskede
omdrejningstal, så stod "jettene" rigtig, når hastigheder var max.
På denne måde tager du højde for, at vægtfordelingen i skibet måske varierer
fra gang til gang.
Ivar Holm
| |
Henning (16-04-2007)
| Kommentar Fra : Henning |
Dato : 16-04-07 20:52 |
|
On Mon, 16 Apr 2007 19:41:57 +0200, "Leon Hulstroem"
<LeonSPAMME@hulstroem.com> wrote:
>
>Hvad hedder dit drev, for det har jo intet med motoren at gøre ??
Pas - så blev jeg så det klogere. Jeg fandt displayet i nedenstående
link, og gik selvfølgelig ud fra det var originalt motortilbehør?
>
>250A er motoren og SP er bare SingleProp
>(SP findes ikke mere de hedder nu SX og er en nyere version, men trimmet
>kunen være ens)
>
>Der findes 100 forskellige trim ure, det skulle være meget mærkeligt om der
>ikke var et der passede.
>( http://www.greatlakesskipper.com/products.cfm?CatID=7&SubCatID=93)
Jeg prøver, tak
| |
|
|