DDR-ram og latency
Fra : Peter T.

Dato : 15-04-07 22:40

Jeg har vist begået en mindre brøler, da jeg købte ny ram for en uge siden.

I min pc har der længe siddet 2x½ GB CL3 kingston-stænger. I tirsdags fik
jeg så fat i 2x1 GB CL2 kingston HyperX-stænger - de er alle 400mhz. Jeg
mente at de snildt kunne køre sammen. Men har jeg taget fejl?

--
Bornholm er et kæmpe mediestunt!!
Den ø er en løgn ligesom månelandingerne!!!

Fra : Henrik Stavnshøj

Dato : 16-04-07 07:58

Peter T. wrote:
> [...]
> tirsdags fik jeg så fat i 2x1 GB CL2 kingston HyperX-stænger - de er
> alle 400mhz. Jeg mente at de snildt kunne køre sammen. Men har jeg

De burde for så vidt kunne køre sammen, men så bliver det kun med den højere
latency, og dermed lavere hastighed, på de gamle stænger.

Mit bud ville være at køre med de nye med den højere ydelse, og sælge de
gamle, det vinder du mest med.

Venlig hilsen
Henrik

Fra : Peter T.

Dato : 16-04-07 09:24

Henrik Stavnshøj udviste en rettidig omhu og skrev:

> De burde for så vidt kunne køre sammen, men så bliver det kun med den
> højere latency, og dermed lavere hastighed, på de gamle stænger.

Ja. Det mente jeg også. Men jeg fik lige gravet de gamle hardwareminder
frem og har nu indstillet ram-timings manuelt i bios. Så nu får jeg at
se...

> Mit bud ville være at køre med de nye med den højere ydelse, og sælge
> de gamle, det vinder du mest med.

Jeg fandt en benchmark med CL2 og CL3 ram. Forskellen var blot et par
procentpoints i alle tests minus en enkelt.

Fra : Hagar

Dato : 16-04-07 11:29

> --
> Bornholm er et kæmpe mediestunt!!
> Den ø er en løgn ligesom månelandingerne!!!
> Bornholm findes simpelthen ikke!!!

Din signatur er et kæmpe mediastunt!!
Den signatur er løgn ligesom månelandingen!!!
Signaturen burde slet ikke findes!!!

Hagar

Fra : Peter T.

Dato : 16-04-07 11:53

Hagar udviste en rettidig omhu og skrev:

> Din signatur er et kæmpe mediastunt!!
> Den signatur er løgn ligesom månelandingen!!!
> Signaturen burde slet ikke findes!!!

Følte du dig ramt? :)

--
Tønder er et kæmpe mediestunt!!
Den ø er en løgn ligesom eksistensen af Peter T.!!!

Fra : Hagar

Dato : 16-04-07 12:53

> Følte du dig ramt? :)
>
> --
> Tønder er et kæmpe mediestunt!!
> Den ø er en løgn ligesom eksistensen af Peter T.!!!
> Tønder findes simpelthen ikke!!!

Jep, jeg er Bornholmer, såhh

Hagar

Fra : [Danmark] 4 mibts [8~

Dato : 16-04-07 14:38

Vil helst ikke blande mig i jeres muderkast, men hvornår er Tønder blevet en

Fra : ShutEye

Dato : 16-04-07 16:26

> Tønder er et kæmpe mediestunt!!
> Den ø er en løgn ligesom eksistensen af Peter T.!!!
> Tønder findes simpelthen ikke!!!

Øen Tønder?

Fra : Peter T.

Dato : 17-04-07 00:26

ShutEye udviste en rettidig omhu og skrev:

> Øen Tønder?

Der kan ske mange ting i min signatur.

--
Tønder er et kæmpe mediestunt!!
Den beholder er en løgn ligesom eksistensen af Peter T.!!!

Fra : ShutEye

Dato : 17-04-07 02:33

> Der kan ske mange ting i min signatur.
>
> Tønder er et kæmpe mediestunt!!
> Den beholder er en løgn ligesom eksistensen af Peter T.!!!
> Tønder findes simpelthen ikke!!!

Tomme tønder buldrer mest ... eller?