Læsning af data fra access database
Fra : Jørgen Olesen

Dato : 15-04-07 20:26

Når jeg indlæser data fra en database med flg.:

Adresse = .Fields("Adresse")

Så returnere den kun data frem til første mellemrum den støder
på.
Altså hvis der i databasen står "Jule vej 99" så returnere den
kun "Jule", hvorfor det?

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jørn Andersen

Dato : 16-04-07 02:08

On 15 Apr 2007 19:25:33 GMT, Jørgen Olesen <noreply@noreply.dk> wrote:

> [...]
>på.
>Altså hvis der i databasen står "Jule vej 99" så returnere den

Prøv lige at poste, hvad der står i HTML-kildekoden og ikke kun på din
webside.

Står "Jule" som alm. tekst eller i en formular?
Hvis det er i en formular, kunne det være fordi du ikke har
anførselstegn om værdien. (Blot et vildt gæt.)

Good luck!

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Jørgen Olesen

Dato : 16-04-07 19:50

Jørn Andersen wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:

> [...]
> Hvis det er i en formular, kunne det være fordi du ikke har
> anførselstegn om værdien. (Blot et vildt gæt.)

Indrømmet det var lidt tyndt beskrevet!
Efter at have arbejdet lidt med problemmet kan jeg koge det ned til flg.
eksempel:

1: <%
2: fornavn = "Jens Peter Jensen"
3: response.write fornavn & "<BR>"
4: response.write "<input name=""Fornavn"" type=""text"" value=" &
fornavn & "><br>"
5: %>

Linie 3 udskriver fint det fulde navn
Linie 4 hvor jeg skal have teksten skrevet i et input felt kommer kun
teksten frem til det første mellemrum, altså "Jens"

Hvordan før jeg skrevet den fulde tekst ?

Fra : Jørgen Olesen

Dato : 16-04-07 22:15

> 1: <%
&gt; 2: fornavn = "Jens Peter Jensen"
&gt; 3: response.write fornavn & "<BR>"
&gt; 4: response.write "<input name=""Fornavn"" type=""text"" value=" &
&gt; fornavn & "><br>"
&gt; 5: %>

> Linie 3 udskriver fint det fulde navn
> Linie 4 hvor jeg skal have teksten skrevet i et input felt kommer kun
> teksten frem til det første mellemrum, altså "Jens"
>
> Hvordan før jeg skrevet den fulde tekst ?

Har arbejdet videre med det og fandt at løsningen var at omklamre variablen
med apostroffer. Se nedenfor:

Fra : Jørn Andersen

Dato : 16-04-07 22:52

On 16 Apr 2007 21:15:00 GMT, Jørgen Olesen <noreply@noreply.dk> wrote:

>Har arbejdet videre med det og fandt at løsningen var at omklamre variablen
>med apostroffer.

Så jeg gættede rigtigt

>Se nedenfor:
>
>response.write "<input name=""Fornavn"" type=""text"" value='" &
> fornavn & "'><br>"

Hvis du gerne vil have apostofferne til at ligne hinanden:
Response.Write "<input name=""Fornavn"" type=""text"" value=""" &
fornavn & """><br>"

Mvh. Jørn

--
Jørn Andersen,