'Skifte' til Fullrate - Men beholde Tele2 ~
Fra : Thomas Hejl Pilgaard

Dato : 15-04-07 12:40

Halløj.

Jeg ser ingen fremtid i at blive hos Tele2, når det primært er upload
hastigheden jeg bruger. Derfor er jeg interesseret i at skifte til FR
10/2. Fullrate siger, at jeg bor 400m fra deres central, så det skal
nok blive godt. Det bedste Tele2 kunne tilbyde var 8/0,75 eller lign.
Jeg er nemlig ikke på deres net, men på TDC's.

Men FR har ingen Newsserver.
Og derudover hader jeg at stå uden forbindelse ved nedbrud.

Derfor kunne jeg godt tænke mig at have BÅDE FR og Tele2 adsl.

Hvordan fungerer det?
Det vil være TDC der står for "flytningen", men de siger at jeg
ikke behøver et teknikerbesøg. Kan det være sandt?

Det er vel ikke noget med at jeg skal sætte modemet til et andet stik
i lejligheden for at bruge den anden forbindelse?

/ Ostenfeldtsvej 8c II tv | you're doing, you're | ^ ^ \
\ 4700 Naestved - Denmark | not learning anything. | = @ = /
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 15-04-07 13:06

"Thomas Hejl Pilgaard" <pilgaard@tele2adsl.dk.dk> wrote in message
> [...]
> nok blive godt. Det bedste Tele2 kunne tilbyde var 8/0,75 eller lign.
> Jeg er nemlig ikke på deres net, men på TDC's.

Du må over i XDSL gruppen...

Fullrate ER XDSL, er som alle andre udbydere baseret på telefonledningeres
kobberledninger...

Flere og flere tror Fullrate er noget specielt godt fibernetværk, DET ER DET
IKKE:..

Smut over i news:dk.edb.internet.XDSL

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 15-04-07 18:15

On Sun, 15 Apr 2007 14:05:49 +0200, "Bjarke Hansen"
<bjarke_h@*.REMOVE*hotmail.com> wrote:

> Flere og flere tror Fullrate er noget specielt godt fibernetværk

Er der nogen, der tror det? Jeg har ikke hørt det før.

-A

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 15-04-07 19:12

"Asbjorn Hojmark" <Asbjorn@Hojmark.ORG> wrote in message

> Er der nogen, der tror det? Jeg har ikke hørt det før.

Ja efter ADSL2+ er slået igennem, er indlæg efterhånden rykket fra
dk.edb.internet.udbydere.xdsl til dk.edb.internet.udbydere. tilsyneladende
fordi hastighederne er oppe i "fiber" hastigheder. men det har jo ikke noget
at gøre med det.

Nu kan du se, igen et indlæg om ADSL her i gruppen omkring Cybercity solo,
som er et adsl produkt.

Fra : Hauge

Dato : 15-04-07 19:30

Bjarke Hansen wrote:
> Ja efter ADSL2+ er slået igennem, er indlæg efterhånden rykket fra
> dk.edb.internet.udbydere.xdsl til dk.edb.internet.udbydere.

Det er da ikke noget nyt, for flere år siden var det da ca. det samme
problem.

Undergrupperne kan folk altså ikke finde ud af..

/Hauge

Fra : Niels L. Ellegaard

Dato : 16-04-07 07:44

"Thomas Hejl Pilgaard" <pilgaard@tele2adsl.dk.dk> writes:
> Men FR har ingen Newsserver.

Hvis du har fullrate, kan du læse news på news.sunsite.dk. Det kræver
lige at du tilmelder dig, men ellers virker det fint.

Det virker lidt ekstremt at have to udbydere på grund af faren for
nedbrud. :)

Niels

Fra : Frank Damgaard

Dato : 16-04-07 09:20

Thomas Hejl Pilgaard skrev:
> [...]
> nok blive godt. Det bedste Tele2 kunne tilbyde var 8/0,75 eller lign.
> Jeg er nemlig ikke på deres net, men på TDC's.

nej, og de har heller ingen mailserver og webhotel,
der er andre der er bedre til at tilbyde dette.
Fullrates koncept er "rå" internetforbindelse og IP-telefoni.

Prøv at læse deres FAQ under produkt og support:

http://www.fullrate.dk/produkter/faq_internet.php#6
http://www.fullrate.dk/support/email.php
http://www.fullrate.dk/support/faq.php#e-mail

jeg bruger news.sunsite.dk , men der findes også en hel del
andre gratis og/eller betalingsnewsservere:

http://news.aioe.org/
http://motzarella.org/?language=en&showpage=home
http://www.datemas.de/news/
http://www.teranews.com/
http://yottanews.com/
http://www.eurousenet.com/
http://www.giganews.com/

og vil man bruge web-interface, så er der http://groups.google.com/

generelt så er tekst-usenet billigt eller gratis, hvorimod
binær newsgroups adgang koster.

> Og derudover hader jeg at stå uden forbindelse ved nedbrud.
>
> Derfor kunne jeg godt tænke mig at have BÅDE FR og Tele2 adsl.

det er vel ikke nødvendigt.
Jeg havde tele2 (tiscali) tidligere og jeg fik en dato for skiftet.
Den dag fjerne man efter det angivne tidspunkt det gamle modem og
evt. skillefiltre samt telefoner, og tilslutter ADSL-modem/router
fra Fullrate.
Der var højst nogle timer offline i løbet af dagen.
Jeg skal ikke kunne sige om der er tilfælde hvor det går galt.

HUSK: check ekstra at Tele2 har fået opsigelse fra fullrate,
og sørg selv for at afmelde tele2 i PBS når de har trukket
for sidste periode du er abonnement hos dem, og du efter
tele2's egne oplysninger er ophørt med abonnement.
Jeg bad i god tid fullrate skifte så det passede med tele2 abonnments ophør
så det passede med abonnementsbetingelser for opsigelse hos tele2
(jeg måtte vente godt 2 mdr inden skift til fullrate),
Tele2's bogholderi er i øvrigt noget sløve at opdage opsigelse som er registreret
i anden tele2-afdeling, og meget længe om at betale for meget indbetalt tilbage
( tager gerne 3-4 mdr)

> Hvordan fungerer det?

Du kan ikke få ADSL fra to uddbydere på samme kobber.
Og vil du have 2 udbydere, så skal du have ekstra kobber, dvs.
der skal trækkes ekstra telefonledning og opsættes nye stik
(det koster vel ekstra oprettelse ?).

> Det vil være TDC der står for "flytningen", men de siger at jeg
> ikke behøver et teknikerbesøg. Kan det være sandt?

Ja. Hvis dine nuværende stik er ok så burde tekniker ikke være nødvendig.
(du har jo ADSL i forvejen)

Fra : Thomas Hejl Pilgaard

Dato : 17-04-07 07:48

Frank Damgaard wrote:

> [...]
> Og vil du have 2 udbydere, så skal du have ekstra kobber, dvs.
> der skal trækkes ekstra telefonledning og opsættes nye stik

Hvis det gør dét, er det intet problem.
Men der er allerede 2 stik i min lejlighed, så det kan være derfor
TDC ikke mener jeg behøver teknikerbesøg... At der allerede ER to
kobberpar i lejligheden.

- Men det kan selvfølgelig også skyldes at de ikke har læst
ordentligt på ordren, så de tror det er en almindelig overtagelse,
eller også at Fullrate ikke har fået meddelt det til TDC.
- Så snart man skal have noget der ikke er en rutine-procedure,
så opstår der gerne komplikationer...

> Ja. Hvis dine nuværende stik er ok så burde tekniker ikke være
> nødvendig. (du har jo ADSL i forvejen)

Hvad mener du? Jeg har jo kun *en* ADSL linie, og det siger jo ikke
noget om hvorvidt jeg er klar til 2...

Fra : Andreas Bach Aaen

Dato : 16-04-07 13:46

Thomas Hejl Pilgaard wrote:

> Derfor kunne jeg godt tænke mig at have BÅDE FR og Tele2 adsl.

Hmm. Hvilken sikkerhed giver det?

Hvis du vil sikre dig med to internetudbydere, så vælg en ADSL udbyder samt
en udbyder via kabeltv eller trådløst. F.eks. TDC webspeed, Stofanet eller
Clearwire.

to forskellige kablinger eller typer forbindelser ind i huset leveret fra
forskellige firmaer, det må da give en langt bedre sikkerhed end to ADSL
leverandører, der roder med dine forbindelse på samme central - og ups lige
kommer til at pille den anden ledning fra.....

Mvh
Andreas

Fra : Thomas Hejl Pilgaard

Dato : 17-04-07 07:52

Andreas Bach Aaen wrote:

> [...]
> to ADSL leverandører, der roder med dine forbindelse på samme central
> - og ups lige kommer til at pille den anden ledning fra.....

Det lyder godt nok lidt uprofessionelt.
Er det noget du har hørt om? Noget der skulle være sket?

Jeg kan da godt følge tanken, men tror nu ikke der er den store
sandsynlighed for det. - Og det er lidt nemmere at beholde en
allerede etableret linie, end at skulle til at oprette en ny type
linie fra et nyt firma. Men ellers kan du have ret.

Jeg ville allermest have fiber, men når man bor i et
andelslejlighedskompleks med en del ældre beboere er det ikke så let
at overbevise bestyrelsen om at det ville være en god investering.
Jeg har forsøgt.