Tiscalli har sq da skudt sig selv i foden
Fra : JK

Dato : 03-07-01 08:43

Hvem i alverden skulle dog i fremtiden ønske at få World Online (undskyld
Tiscali) -ADSL ! -> når man ser, at deres kommunikationsdirektør regner med
at indføre megabyte betaling over hele linjen.

Hvis jeg var eksisterende Tiscali ADSL-kunde, og så den nedenstående
artikel, så var jeg da helt klart på udkik efter en anden udbyder !

/JK

(Kilde: www.berlingske.dk den 24. juni 2001 kl. 22:30)

Fri nettrafik på lånt tid

Overforbrug: Nyd det, mens tid er. Det må være signalet til de knap 60.000
danskere, der i dag har ADSL. Teleselskaber arbejder på at ændre
afregningen, så der i fremtiden skal betales efter forbrug.

Teleselskaberne forbereder sig på at gribe ind over for fri trafik på
nettet. Imens bredbåndsforbindelserne bliver voldsomt udbredt, så stiger
brugernes forbrug også markant. Det kan betyde loft over forbruget på de
opkoblinger, der i dag kører med »fri trafik«, varsler flere selskaber.

Tiscali, det tidligere World Online, er parat til at stoppe for fri trafik
til alle ADSL-kunder. Ikke nu, men det vil meget sandsynligt ske på et
tidspunkt, siger kommunikationsdirektør i Tiscali Danmark Jes Hviid
Mikkelsen.

»Det er uholdbart med fri trafik for alle, uanset forbrug. Jeg forestiller
mig, at vi på længere sigt indfører ADSL-løsninger, hvor folk med lavt
forbrug betaler mindre, og de, der henter store mængder data, også skal
betale for det,« siger Jes Hviid Mikkelsen.

-100 kroner for adgang til nettet inklusive et begrænset antal mb, man kan
hente. Vil man hente mere, koster det ekstra. med at gå ud og ændre på fri
trafik.

Fra : Morten Kjaer Nielsen

Dato : 03-07-01 08:58

Den Tue, 3 Jul 2001 09:43:06 +0200 skrev "JK" <dempsey@email.dk>
:

>24. juni

Du er dælme hurtig.

Finder du så også lige berigtigelsen eller læser lidt i gruppen
her.

--
Hygge
Morten , anden er løs, http://gummiand.dk/

Fra : JK

Dato : 03-07-01 09:31

"Morten Kjaer Nielsen" <mortens.usenet.spamtrap.fra.15112000@gummiand.dk>
skrev i en meddelelse news:rnu2ktg9obq2fqpfqi5bt5sdm2g4b02r69@4ax.com...
[snip]
> Du er dælme hurtig.
>
> Finder du så også lige berigtigelsen eller læser lidt i gruppen
> her.

måske du sku' følge dit eget råd om at anvende usenettet, når man er
newbie....

"hygge"

/JK

Fra : Morten Kjaer Nielsen

Dato : 03-07-01 09:46

Den Tue, 3 Jul 2001 10:30:33 +0200 skrev "JK" <dempsey@email.dk>
:

>måske du sku' følge dit eget råd om at anvende usenettet, når man er
>newbie....

Du mener?

Fra : Dr. Ralph

Dato : 03-07-01 08:59

Læs andet sted hér i gruppen, og du vil vide, at der var tale om et
GROFT fejl citat fra berlingskes side.

Direktøren for Tiscali har selv i en meddelelse dementeret rygterne.
Han udtalte sig blot til journalisten om, at Tiscali havde planer om,
at tilbyde ADSL til alle - også dem, der ikke har behov for at hente
store mængder data ned - men blot vil have mulighed for at checke
mail, nyheder og lidt til hver måned - disse forbrugere vil have et
lavt MB forbrug, og vil ikke spare penge ve de nuværende forholdsvis
dyre ADSL løsninger, men hér vil man så i fremtiden tilbyde dem ADSL
løsninger med MB loft på til f.eks 100 - 150 kr pr. måned - og så
yderligere tillæg hvis man vil over en vis MB grænse.

Venlig hilsen/Kind regards

Dr. Ralph

Email: dr.ralph@SPAMmail.com
Remove "SPAM" when mailing me.

Fra : Simon Skals

Dato : 03-07-01 10:04

It seems Dr. Ralph wrote:
>[...] men hér vil man så i fremtiden tilbyde dem ADSL
>løsninger med MB loft på til f.eks 100 - 150 kr pr. måned - og så
>yderligere tillæg hvis man vil over en vis MB grænse.

Er det noget, du har hørt, eller noget, du gætter på?

En sådan prissætning lyder som det rene vanvid. For 100 kr. om
måneden får ISP'en *aldrig* pengene hjem for hhv. DSLAM-port, CPE
og andre etableringsomkostninger for kunden.

--
Simon Skals <spam@gid.dk>

Fra : Bo Simonsen

Dato : 03-07-01 14:22

Hej Simon

In article <slrn9k32jm.ot1.spam@www.gid.dk>, "Simon Skals" <spam@gid.dk>
wrote:

> En sådan prissætning lyder som det rene vanvid. For 100 kr. om måneden
> får ISP'en *aldrig* pengene hjem for hhv. DSLAM-port, CPE og andre
> etableringsomkostninger for kunden.

Er du ked af at forklare mig hvad CPE er?

Whatis.com vidste det ikke.

/Bo

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 03-07-01 14:21

In article <9hsgog$q4v$1@sunsite.dk>, Bo Simonsen wrote:

> Er du ked af at forklare mig hvad CPE er?

Customer Premises Equipment

--
Andreas Plesner Jacobsen | Necessity is a mother.

Fra : Bo Simonsen

Dato : 03-07-01 14:30

In article <slrn9k3hls.vat.apj@slartibartfast.nerd.dk>, "Andreas Plesner
Jacobsen" <apj@daarligstil.dk> wrote:

> Customer Premises Equipment

Og det er ?

/Bo

Fra : JK

Dato : 03-07-01 14:36

"Bo Simonsen" <paltas@*nopam*geekworld.dk> skrev i en meddelelse
> Og det er ?

/JK

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 03-07-01 14:41

"Bo Simonsen" <paltas@*nopam*geekworld.dk> wrote in message

> Og det er ?

Det uhyre der står på centralen og sørger for du har hul igennem til
omverdenen i gues

/Dennis

Fra : Bo Simonsen

Dato : 03-07-01 14:58

In article <MVj07.3464$DJ5.320661@news010.worldonline.dk>, "Dennis
Pedersen" <INGENSPAM@nejtak.dk> wrote:

> Det uhyre der står på centralen og sørger for du har hul igennem til
> omverdenen i gues

Ikke i flg. simon skals, jeg tror du tænker på DSLAM'en, som er en slags
hub der ryger i en atm switch og videre til noget ip udstyr.

/Bo

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 03-07-01 15:06

In article <MVj07.3464$DJ5.320661@news010.worldonline.dk>, Dennis Pedersen wrote:

> Det uhyre der står på centralen og sørger for du har hul igennem til
> omverdenen i gues

Erhm, nej.
Customer = Kunde
Customer Premises = Kundens lokalitet
Customer Premises Equipment = Udstyr på kundens lokalitet

--
Andreas Plesner Jacobsen | Is this an out-take from the "BRADY BUNCH"?

Fra : Andreas

Dato : 06-07-01 14:52

On Tue, 3 Jul 2001 15:40:36 +0200, "Dennis Pedersen"
<INGENSPAM@Nejtak.dk> wrote:

>"Bo Simonsen" <paltas@*nopam*geekworld.dk> wrote in message

>Det uhyre der står på centralen og sørger for du har hul igennem til
>omverdenen i gues
Hvis man har bare en smule fidus til Engelsk, så siger det vel næsten
sig selv+

Udstyr på kundens ejendom/lokalitet - det er ihvertfald sådan jeg
oversætter det.

--
Med Venlig Hilsen - Best Regards
Andreas

Fra : Simon Skals

Dato : 03-07-01 14:40

It seems Bo Simonsen wrote:

>Og det er ?

Udstyr placeret hos kunden.

Dvs. fx en Cisco 677 fra Cybercity, som jo er betalt af Cybercity
og ikke af kunden.

--
Simon Skals <spam@gid.dk>

Fra : Cannonfodder

Dato : 03-07-01 14:21

> En sådan prissætning lyder som det rene vanvid. For 100 kr. om
> måneden får ISP'en *aldrig* pengene hjem for hhv. DSLAM-port, CPE
> og andre etableringsomkostninger for kunden.

Mon ikke 250-300 kr er mere realistisk?

Fra : Bo Simonsen

Dato : 03-07-01 14:34

In article <UEj07.566$8_3.471793756@news.mobilixnet.dk>, "Cannonfodder"
<einhorn@wanadoo.dk> wrote:

> Mon ikke 250-300 kr er mere realistisk?

Det ville være lidt surrealistisk at have en løsning med begrænset
forbrug til 300 kr.; mon ikke kunden vil vælge 256/128 med ubegrænset
forbrug, til samme pris (hos tiscali)?

/Bo

Fra : Cannonfodder

Dato : 03-07-01 19:19

> Det ville være lidt surrealistisk at have en løsning med begrænset
> forbrug til 300 kr.; mon ikke kunden vil vælge 256/128 med ubegrænset
> forbrug, til samme pris (hos tiscali)?

TDC har et tilbud til 299 kr med begrænset trafik.
http://www.teledanmark.dk/menu/sm2535.htm

(klik på priser)

Hvis de nu satte prisen til 199 eller 249 ville der sikkert være mange der
ville købe den løsning istedet for modem.

Fra : Jesper Skriver

Dato : 03-07-01 22:49

On Tue, 3 Jul 2001 20:19:09 +0200, Cannonfodder wrote:

> [...]
>
>Hvis de nu satte prisen til 199 eller 249 ville der sikkert være mange der
>ville købe den løsning istedet for modem.

Men som sagt er ikke alle udgifter til ADSL trafik afhængige, udstyret koster
det samme, uanset om det bruges til en 256/128 kbps linie med trafik afregning,
eller en 2048/512 kbps med flat rate, så der er en grænse for hvor langt ned
den faste pris kan komme ...

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Fra : Cannonfodder

Dato : 04-07-01 02:04

> [...]
afregning,
> eller en 2048/512 kbps med flat rate, så der er en grænse for hvor langt

Selvfølgelig!
Spørgsmålet er: "hvor er grænsen?"

Man kunne tænke sig at man sparede på udstyrert. Tiscalli bruger jo USB
modems med deres billige forbindelser mens normalen er router.
Kunne man ikke tænke sig at det sparede nogen af start omkostningerne?

Fra : Tim Christensen

Dato : 04-07-01 19:15

"Jesper Skriver" <jesper@wheel.dk> wrote in message

> [...]
afregning,
> eller en 2048/512 kbps med flat rate, så der er en grænse for hvor langt

Man kunne jo forestille sig at Tiscalli generelt har plads til flere kunder
på centralerne end de rent faktisk har kunder, så er det jo væsentligt bedre
at få (200+trafik)/måned end 0,-.

Mvh

Tim

Fra : Jesper Skriver

Dato : 04-07-01 20:01

On Wed, 4 Jul 2001 20:14:41 +0200, Tim Christensen wrote:

> [...]
>på centralerne end de rent faktisk har kunder, så er det jo væsentligt bedre

Nu er det ikke ligesom charter rejser ....

1) Man køber udstyret i det tempo man skal bruge det.
2) Der er vækst i ADSL pt. så selvom man skulle have
ledige porte, så skal de nok blive solgt ...

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Fra : Dr. Ralph

Dato : 03-07-01 18:53

>En sådan prissætning lyder som det rene vanvid. For 100 kr. om
>måneden får ISP'en *aldrig* pengene hjem for hhv. DSLAM-port, CPE
>og andre etableringsomkostninger for kunden.

Altså lige nu kan man få 250/128 til ca.300 kr med frit forbrug - skal
man have fat i kunder, der ikke springer på dette pga af prisen - så
må man ned omkring det halve - med en vis MB grænse.

Laver man et tilbud på 200 kr med indlagt MB grænse - så vil enhver
idiot da vælge 300 kr løsningen med fri trafik.

Så en pris omkring 150 kr vil være ideallinien man skal skære omkring
for at kapre kunder, der ikke for nuværende er interesseret i ADSL.

Venlig hilsen/Kind regards

Dr. Ralph

Email: dr.ralph@SPAMmail.com
Remove "SPAM" when mailing me.

Fra : Simon Skals

Dato : 03-07-01 23:24

It seems Dr. Ralph wrote:
>Altså lige nu kan man få 250/128 til ca.300 kr med frit forbrug - skal
>man have fat i kunder, der ikke springer på dette pga af prisen - så
>må man ned omkring det halve - med en vis MB grænse.

Priserne på 256/128 er allerede forrykte, og hvis du spurgte
udbyderne, om ikke gerne de så deres kunder med disse produkter
opgradere til højere båndbredder, så tror jeg, jeg kender svaret.

>Laver man et tilbud på 200 kr med indlagt MB grænse - så vil enhver
>idiot da vælge 300 kr løsningen med fri trafik.

Hvorfor? Hvis man kun henter 100 MB om måneden (og grænsen er
højere end dette), så er det jo 100 kr. billigere hver eneste
måned.

>Så en pris omkring 150 kr vil være ideallinien man skal skære omkring
>for at kapre kunder, der ikke for nuværende er interesseret i ADSL.

Og med hvilket formål skulle man gå efter disse kunder? Hvis de
skal være kunder i fem eller ti år, før etableringsomkostningerne
er dækket, så er der ingen mening med det.

--
Simon Skals <spam@gid.dk>

Fra : Cannonfodder

Dato : 04-07-01 02:06

> Og med hvilket formål skulle man gå efter disse kunder? Hvis de
> skal være kunder i fem eller ti år, før etableringsomkostningerne
> er dækket, så er der ingen mening med det.

Hvor lang tid går Cybercity maximalt efter?

Fra : Jesper Skriver

Dato : 04-07-01 09:03

On Wed, 4 Jul 2001 03:06:10 +0200, Cannonfodder wrote:

>Hvor lang tid går Cybercity maximalt efter?

Bindings perioden er 6 måneder, og kunder er generelt troløse, så kan
du selv begynde at regne ...

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Fra : Ali Ben Skurk

Dato : 03-07-01 08:59

> [...]
>
> Hvis jeg var eksisterende Tiscali ADSL-kunde, og så den nedenstående
> artikel, så var jeg da helt klart på udkik efter en anden udbyder !

Hvis du så havde fulgt lidt med rundt omkring så er der tale om at han er
blevet fejlciteret og at det handler om at der kommer adslprodukter hvor du
betaler for dit forbrug, men de har ikke tænkt sig at rører ved de produkter
der findes.

Skurken

Fra : JK

Dato : 03-07-01 09:27

"Ali Ben Skurk" <ali_ben_skurk34@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
du
> betaler for dit forbrug, men de har ikke tænkt sig at rører ved de

allright - det havde jeg ikke set.

"fejlciteret" - er det når man har sagt noget rigtig -rigtigt dumt...? - og
måske har fået en lille mundkurv på af ledelsen...

/JK

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 03-07-01 10:16

In article <9hrvoc$234k$1@news.cybercity.dk>, JK wrote:

> "fejlciteret" - er det når man har sagt noget rigtig -rigtigt dumt...? - og
> måske har fået en lille mundkurv på af ledelsen...

Nej.

--
Andreas Plesner Jacobsen | Santa Claus is watching!