Ram til Medion MD 8822
Fra : JF

Dato : 15-04-07 12:01

Hej gruppe

Jeg fik fingrene i en af Aldi's Medion MD8822 og skal nu have sat noget
ekstra ram i maskinen.

Jeg er kommet til den konklusion, at det er 1 GB DDR2 240 pins, PC2-4200,
533 Mhz, 64 bit jeg skal bruge.

Jeg har som sådan ikke problemer med at finde ram, som passer til
specifikationerne.
Men når jeg skal bestille hos diverse firmaer, er der nærmest et utal af
muligheder:
- Registreret ECC
- Ikke bufferet
- Ikke paritet

Og så undrer jeg mig desuden over store prisforskelle på tilsyneladende
nøjagtig ens ram-blokke.

Er der en venlig sjæl med viden på området, som vil/kan hjælpe?

Mvh. Jørgen

Fra : Henning

Dato : 15-04-07 12:08

On Sun, 15 Apr 2007 13:01:11 +0200, "JF"
<detteerikkeminmailadresse@mail.dk> wrote:

> [...]
>specifikationerne.
>Men når jeg skal bestille hos diverse firmaer, er der nærmest et utal af

Jeg gik ind i den første den bedste butik på Falkoner Alle med disse
specs (PC2-4200, DDR2) og fik et 1G til 450,-. Den billigste pris jeg
havde fundet på EDB-priser var vist ~350,- men dertil kommer porto og
ventetid.