Kun vise del af navn...
Fra : Thrane

Dato : 14-04-07 22:29

Der er sikkert et let løsning på det, men jeg har stirret mig blind.

Hvordan kan jeg i asp forvist kun første del af f.eks. et navn?
Lad os sige jeg har "xxxxx_yyyyyyy" og vil kun have vist "xxxxx"...
Det skal lige siges at "xxxxx" kan variere i længden, så Left, virker ikke
her...

--
Thrane

Fra : Jørn Andersen

Dato : 14-04-07 23:32

On Sat, 14 Apr 2007 23:29:02 +0200, "Thrane" <noreply@noreply.dk> wrote:

> [...]
>Lad os sige jeg har "xxxxx_yyyyyyy" og vil kun have vist "xxxxx"...
>Det skal lige siges at "xxxxx" kan variere i længden, så Left, virker ikke

Hvad er kriteriet så?
Er det "_" der skal skille? Så prøv med:

str1 = "xxxxx_yyyyyyy"
strResult = Left(str1, InStr(str1, "_") - 1)

Good luck!

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Thrane

Dato : 15-04-07 07:57

"Jørn Andersen" <jorn@jorna.dk> wrote in message

> [...]
> Er det "_" der skal skille? Så prøv med:
>
> str1 = "xxxxx_yyyyyyy"
> strResult = Left(str1, InStr(str1, "_") - 1)

Tak, Jørn...
Det løser jo på fornem vis mit lille problem!
Jeg har rodet lidt med det og er stødt på et tillægsspørgsmål:
Jeg har faktisk et filnavn som ser således ud:
xxx_yyy_.gif
Der vil jeg gerne have yyy ud.
xxx kan stadig variere i længde...

Jeg er kommet frem noget, men er det en pratisk måde at gøre det på:

str1 = "xxx_yyy_.gif"
strResult = Split(str1, "_")(1)

Blot af nysgerrighed: kan man ikke komme om ved det med en kombination af
Mid, Left og den slags?

--
Thrane

Fra : Jørn Andersen

Dato : 15-04-07 14:54

On Sun, 15 Apr 2007 08:56:54 +0200, "Thrane" <noreply@noreply.dk> wrote:

>"Jørn Andersen" <jorn@jorna.dk> wrote in message

<snip>

>Tak, Jørn...
Velbekomme!

> [...]
>strResult = Split(str1, "_")(1)
>
>Blot af nysgerrighed: kan man ikke komme om ved det med en kombination af

Jo, det kan du godt:
str1 = "xxx_yyy_.gif"
str2 = Mid(str1, InStr(str1, "_") + 1)
Response.Write str2 & "<br>" & vbcrlf
strResult = Left(str2, InStr(str2, "_") - 1)
Response.Write strResult

- men jeg vil tro din metode er mindst lige så effektiv.

Mvh. Jørn

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Thrane

Dato : 16-04-07 09:43

Jørn Andersen skrev:

> - men jeg vil tro din metode er mindst lige så effektiv.
>

> Mvh. Jørn

Jeg siger endnu engang tak!

--
Thrane