Fejl ved åbning af database
Fra : Kurt G

Dato : 14-04-07 08:53

Jeg har følgende linier til at åbne en database:

DSN= "DBQ=" & server.mappath("Arkiver Ringkøbing.mdb") & ";Driver={Microsoft
Access Driver (*.mdb)}"
Conn.Open DSN
DSN= "DBQ=" & server.mappath("Arkiver Ringkøbing.mdb") & ";Driver={Microsoft
Access Driver (*.mdb)}"
Conn.Open DSN

*Inden jeg kommer til siden med denne kode, har jeg en side, hvor jeg vælger
søgekriterier.
Hvis jeg lader søgekriteriet være et mellemrum, får jeg denne fejl:

Fejltype:
Provider (0x80004005)
Uspecificeret fejl (i linien med Conn.Open)

Ganske vist er der ikke i det felt, der søges på noget mellemrum, men da
fejlmeldingen kommer allerede inden søgningen, skulle der da ikke meldes
fejl her!

Er der en god grund?

Mvh Kurt

Fra : Thrane

Dato : 14-04-07 11:38

"Kurt G" <kurt_g@guldbaek.net> wrote in message
> [...]
>
> Ganske vist er der ikke i det felt, der søges på noget mellemrum, men da
> fejlmeldingen kommer allerede inden søgningen, skulle der da ikke meldes

Mener nu ikke det er for godt med et databasenavn med mellemrum OG danske
tegn...

--
Thrane

Fra : Kurt G

Dato : 16-04-07 16:19

> Mener nu ikke det er for godt med et databasenavn med mellemrum OG danske
> tegn...
>
> --
> Thrane

Har lavet det uden mellemrum og oe i stedet for ø, men det gjorde ingen
forskel.

Siden har jeg skrevet det hele om (efter bedste overbevisning magen til), og
det hjalp. Så jeg har nok dummet mig et eller andet sted!
/Kurt