Problemer med Cirque
Fra : Rune Jensen

Dato : 14-04-07 12:04

Er der andre end mig, som har problemer med Cirque Bredbånd? Faktisk i alt
den tid, vi har haft det i vores boligforening, har der været problemer af
en eller anden art. Nedbrud, hastighedsforringelser, så mister man pludselig
adgangen til nyhedsgrupperne...

De lover 24 timers service på deres hjemmeside. Altså en kompetent
medarbejder, når der opstår et problem. Men indenfor den seneste tid har de
haft et telefonservicebureau til at tage imod, når man klager (tro mig, jeg
har en logbog på tykkelse med Krig og Fred), hvis man ringer udenfor
åbningstid. I dag, da der var nedbrud (for gud ved hvilken gang) var der
bare muzak, ellers var der optaget. Det sjove er, at eftersom Cirque "tror",
de har 24 timers kompetent sevice, så står der inet på hjemmesiden om
åbningstiden - for det er jo 24 timer i døgnet? Jeg kalder det henad
svindel.

Jeg er i gang med at undersøge et skifte. Jeg læser lige, nogen også er
interesseret i Fullrate... Det kunne måske være et bud. Jeg søger I hvert
fald som minimum 2mbit forb. med adgang til nyhedsgrupper. Hvis andre har
forslag.

MVH
Rune JEnsen

Fra : Troels Plougmann-Ols~

Dato : 14-04-07 12:07

> [...]
> fald som minimum 2mbit forb. med adgang til nyhedsgrupper. Hvis andre har

Jeg ville tage Cybercity. Stort, veletableret firma, som jeg ALDRIG har haft
bøvl med. Bor på landet, og har en dejlig 8mbit / 768 kbit linie, som
opfylder det man kan forvente af en sådan. :)

Troels

Fra : Rune Jensen

Dato : 14-04-07 12:27

"Troels Plougmann-Olsen" skrev i en meddelelse...

> Jeg ville tage Cybercity. Stort, veletableret firma, som jeg ALDRIG har
> haft bøvl med. Bor på landet, og har en dejlig 8mbit / 768 kbit linie, som
> opfylder det man kan forvente af en sådan. :)

Jeg er kun lige gået i gang med at undersøge, så alle forslag er velkomne.
Jeg er lige kommet på efter et længere af Cirques utallige nedbrud. Så jeg
vil undersøge Cybercity og Fullrate.

Jeg er specielt interesseret i kundeservicen, som Cirque absolut ikke har.
Og så selvfølgelig prisen i forhold til stabiliteten. Altså på, hvad de
lover, og om de ikke lover mere end de kan holde.

Men jeg vil se på det, måske også kigge lidt tilbage her i forummet. Jeg
takker for svaret, selvfølgelig. Alle positive kommentarer om en udbyder vil
selvfølgelig gøre denne mere interessant.

MVH
Rune Jensen

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 17-04-07 20:00

"Rune Jensen" <runeofdenmark@hotmail.com> wrote in message

> Jeg er kun lige gået i gang med at undersøge, så alle forslag er velkomne.
> Jeg er lige kommet på efter et længere af Cirques utallige nedbrud. Så jeg
> vil undersøge Cybercity og Fullrate.

Det ville nu være bedst, hvis der samtidigt er flere der er utilfredse. At
du kontakter bestyrelsen, så det kan komme op på en generelforsamling.. Der
er jo andre udbydere der kunne overtage netværket. Så i fælles kunne have
glæde af skiftet.

Fra : Rune Jensen

Dato : 17-04-07 21:31

"Bjarke Hansen" skrev i en meddelelse...

> [...]
> du kontakter bestyrelsen, så det kan komme op på en generelforsamling..
> Der er jo andre udbydere der kunne overtage netværket. Så i fælles kunne

Har også været på tale, men de lovede bod og bedring samt en kompensation,
da det var helt slemt (4-5 nededøgn for hele bebyggelsen), og bestyrelsen
kom ind i billedet. Nu er det så sådan, at den switch (tror jeg det hedder),
som lige jeg sidder på har fejlet uendeligt mange gange, og det lægger
selvfølgelig til alle de generelle nedbrud, som jeg _også_ har lidt under.
Det er så tilsyneladende kun min switch som svigter. Der har som sagt været
mange andre problemer (bl.a. manglende adgang til nyhedsgrupper og
hastighedsforringelser, som gjorde netradio og chat umuligt), men eftersom
det med switchen er det største (bortset fra de sidste to store udfald i
denne uge), så er det lettere for mig at gå enegang, da flertallet her har
jo ikke oplever knap så mange nedbrud. Jo, de _har_ haft teknikere ude for
at reparere denne switch, men tilsyneladende, så mener Cirque, at når det
kun er et fåtal, som det går ud over, så kan de nok overleve, og så gider de
ikke gøre mere ud af det. Den går ned ca. 1-2 gange om måneden, forrige gang
varede det over 2 døgn, og der ringede jeg til sidst og truede med at ringe
hver halve time, indtil de fik det ordnet, for jeg var rasende. Det kan jeg
så ikke gøre mere, eftersom de har udskiftet "live hotline" med en
telefonsvarer med elendigt muzak. Eller et telefonservicebureau, som ber om,
man ringer indenfor åbningstiden. Denne gang har switchen så kun været nede
4-5 timer ad to omgange, så jeg er nådigt sluppet.

Det med 24 timers hotline service _har_ de haft før hos Cirque, og det har
nok taget noget af brodden. Info om problemerne er jo altid bedre end
ingenting. Eller som de (stadig) skriver på deres hjemmeside

"Cirque tilbyder professionel kundeservice med et enkelt telefonnummer til
alle henvendelser
Cirques kundeservice har åbent døgnet rundt hele året. ".

Men det er altså så ændret nu, uden teksten er ændret på deres hjemmeside
samtidigt, f.eks. med en oplysning om nyindført åbningstid, samt at de ikke
mere yder 24/7 service. Og det er sådan set dråben. Jeg vil ikke være med i
et selskab, som bedriver bevidst falsk markedsføring, og som ikke
informerer, når de har problemer.

Derudover, så lyder Fullrate rigtigt billigt, og faktisk meget billigere end
Cirque, hvis man siger samme pris, men 2-3 dobbelt hastighed både op og ned.

Jeg afventer nu mere information om Fullrate fra venner og bekendte, som har
gjort forsøget. Men ellers er målet ret hurtigt at slippe helt af med
Cirque, som jeg altså er oprigtigt træt af.

MVH
Rune Jensen

--
Grafiker/grafisk talent til web søges til samarbejde.
runeofdenmark snabela gmail punktum com