Ny Canon printer
Fra : Per Nielsen

Dato : 12-04-07 14:58

Hejsa.

Min far skal have ny printer, og det bliver så en Canon, da jeg selv er godt
tilfreds med min Canon PIXMA IP4000 Den skal køre med originale
patroner, og bruges til almindelig udskrift. Og så ind imellem til de
flottere fødselskort o.lign.. Og måske med tiden også udprint af fotos.

Jeg synes ikke jeg umiddelbart kan se forskel på edbpriser mellem flg. 4
modeller. Samme opløsning og samme antal patroner:

Canon PIXMA IP5300
http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=234239
Canon PIXMA IP5200
http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=153521
Canon PIXMA IP4300
http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=245700
Canon PIXMA IP4200
http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=153520

4300 er billigst, så er det ikke bare at snuppe sådan en? Er der noget der
taler for at det skulle være en af de andre modeller?

Fra : Mads

Dato : 12-04-07 15:55

On Thu, 12 Apr 2007 15:58:23 +0200, "Per Nielsen"
<dazzler53@hotmail.dk> wrote:

> [...]
>
>4300 er billigst, så er det ikke bare at snuppe sådan en? Er der noget der
>taler for at det skulle være en af de andre modeller?

Næh, jeg ville også snuppe en 4300. Jeg er også rigtigt godt
tilfreds med min IP4000. En Kanon printer.

4200 er forrige års model og 4300 er altså lidt nyere, men er
ellers den samme printer.
Det samme gælder ved 5xxx serien og den største forskel på
de to serier er at 5xxx serien er en anelse hurtigere til at printe,
men til almindeligt hjemmebrug er det næppe den ekstra udgift
værd.

mvh Mads

Fra : Per Nielsen

Dato : 12-04-07 16:15

"Mads" <Mads@nospam.nothanks.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> de to serier er at 5xxx serien er en anelse hurtigere til at printe,
> men til almindeligt hjemmebrug er det næppe den ekstra udgift

Lyder godt. Takker

Da det nu skal være originale patroner, er der så nogen der ved om det fås
billigere end hos

http://printmore.dk/

Her finder jeg modellerne PIXMA IP-4000, PIXMA IP-4000R og IP4300. Jeg går
ud fra (men vil gerne være 100% sikker) at det er patronerne til den sidste
model jeg skal have fat i?

Fra : Mads

Dato : 12-04-07 19:59

On Thu, 12 Apr 2007 17:15:04 +0200, "Per Nielsen"
<dazzler53@hotmail.dk> wrote:

>Da det nu skal være originale patroner, er der så nogen der ved om det fås
>billigere end hos
>
>http://printmore.dk/

Jeg har flere gange købt hos www.wesellcd.com hvor jeg har giver 84 kr
inkl moms for originale Canon patroner til en IP4200 / IP4300
Desværre ser det ud til at de lige har hævet prisen til 89, altså
samme pris som hos Printmore, men kig rundt på de forskellige
butikker. Der kan af og til være en tier at spare pr patron.

>Her finder jeg modellerne PIXMA IP-4000, PIXMA IP-4000R og IP4300. Jeg går
>ud fra (men vil gerne være 100% sikker) at det er patronerne til den sidste
>model jeg skal have fat i?

Ja, hvis printeren blir en IP4300, så er det de blækpatroner du skal
kigge på. Det er de samme som IP4200 bruger, men IKKE de samme
som til IP4000

mvh Mads

Fra : Per Nielsen

Dato : 12-04-07 22:10

> [...]
> samme pris som hos Printmore, men kig rundt på de forskellige
> butikker. Der kan af og til være en tier at spare pr patron.

Har handlet en del gange hos wesellcd, men det bliver så nok Printmore igen.

Kanon. Takker

Fra : Poul Erik Lindaa

Dato : 12-04-07 22:17

<dazzler53@hotmail.dk> wrote:

> [...]
>
>4300 er billigst, så er det ikke bare at snuppe sådan en? Er der noget der
>taler for at det skulle være en af de andre modeller?

X300 serien afløser X200 serien, så for en tid er de begge på
markedet.
De bruger samme patroner alle 4.
Jeg har lige købt en 4300 og kender en der har en 4200. De skriver
begge fint (også på CD/DVD medie). Min dog en anelse hurtigere end
hans, men ikke noget at hindre sig i.

Du skal dog være opmærksom på at de alle 4 bruger 5 blækpatroner, da
der er 2 sorte patroner, og så er de ikke helt billige patroner. Køber
du uorginale, skal du bruge de chicp der sidder på de originale Canon
patroner.

Så jeg valgte 4300 modellen , og har ikke noget at sige imod den.

--
Slet transportmidlet før eu
__o

Fra : Per Nielsen

Dato : 13-04-07 07:11

"Poul Erik Lindaa" <lindaa@mail.tele.cykeldk> skrev i en meddelelse
> Jeg har lige købt en 4300 og kender en der har en 4200. De skriver
> begge fint (også på CD/DVD medie). Min dog en anelse hurtigere end
> hans, men ikke noget at hindre sig i.

Fino.

> [...]
> der er 2 sorte patroner, og så er de ikke helt billige patroner. Køber
> du uorginale, skal du bruge de chicp der sidder på de originale Canon

I know Bortset fra det kan jeg hos Printmore se at man kan få patroner
både med og uden chip til IP4300. Og det gælder både originale og uoriginale
patroner. Er der en faldgrube jeg lige skal være opmærksom på her?

Er der nogen der har erfaringer med uoriginale patroner fra MMC?

> Så jeg valgte 4300 modellen , og har ikke noget at sige imod den.

Modellen bliver valgt her i weekenden, og indtil videre bliver det 4300.

Fra : Mads

Dato : 13-04-07 07:54

On Fri, 13 Apr 2007 08:11:07 +0200, "Per Nielsen"
<dazzler53@hotmail.dk> wrote:

>I know Bortset fra det kan jeg hos Printmore se at man kan få patroner
>både med og uden chip til IP4300. Og det gælder både originale og uoriginale
>patroner. Er der en faldgrube jeg lige skal være opmærksom på her?

Du kan ikke få Uoriginale patroner Med chip. Køber du uoriginale
patroner til en IP4200/IP4300 skal du selv flytte chip'en over fra
de gamle originale patroner og dette får kun de billige patroner til
at fungere. Det får ikke blækmåleren til at virke, så printeren ved
ikke når patronerne er ved at være tomme. Det skal de selv holde
øje med, da en tom patron kan få printerhovedet til at brænde
sammen og et nyt koster det samme som en ny printer.

Så jo, der er en faldgrube der.

mvh Mads

Fra : Per Nielsen

Dato : 13-04-07 08:50

> [...]
> øje med, da en tom patron kan få printerhovedet til at brænde
> sammen og et nyt koster det samme som en ny printer.

Hov, det var vist mig der var lidt for hurtig...De uoriginale står også som
værende uden chip begge steder Måske er det ikke det store problem at
flytten chippen fra en original til en uoriginal patron (har ikke prøvet
det). Men hvis der ikke er måling på blækniveauet, tror jeg ikke det er så
smart. Det stoler jeg ikke lige på at min far vil holde øje med i det lange
løb, og så falder der jo brænde ned

Fra : Ukendt

Dato : 15-04-07 19:08

Per Nielsen wrote:
> [...]
> blækniveauet, tror jeg ikke det er så smart. Det stoler jeg ikke lige
> på at min far vil holde øje med i det lange løb, og så falder der jo

Jeg har lige brændt en 4200 af på denne måde og det er ret surt. Har
herefter købt en 4300, og den er bare iorden.

Er der forresten nogen i denne tråd der er interesseret i uoriginale
patroner til en 4200?

--
Michael

Brugt pige- og drengetøj sælges på www.sitecenter.dk/boernetoej
25% rabat på tøjbestillinger over kr. 200.-

Fra : Per Nielsen

Dato : 15-04-07 20:18

"Trekroner" <xx> skrev i en meddelelse
> Jeg har lige brændt en 4200 af på denne måde og det er ret surt. Har
> herefter købt en 4300, og den er bare iorden.

Surt show. Men det bekræfter mig kun i at der ikke skal tages nogle chancer
med uoriginale patroner. At det kører fint for andre er okay med mig