Bærbær Medion MD97600 - problemer med Expr~
Fra : please-answer-here

Dato : 12-04-07 00:13

Kære NG

Som tidligere beskrevet i andet indlæg, har jeg været involveret i et forsøg
på at fremtvinge USB adgang på min søsters pc. Situationen var at de
indbyggede USB porte øjensynligt er stået af ( Der er ikke nogen der
reagerer, og pc meddeler at en eller flere enheder ikke virker, når der
tilsluttes udstyr til porten/ene).

Nu har jeg så hjemkøbt ét stk ExpressCard med 2x USB
(http://www.pc-lager.dk/vare-oversigt.php?varenummer=70660&type=hardware),
men dette kort bliver overhovet ikke genkendt af pc'en. Jeg må tilstå at min
kendskab til Expresscad standarden er meget ringe så jeg/vi er temmelig
meget på herrens mark.

Jeg har uden held ledt i BIOS efter om der evt. var noget der skulle enables
eller lignende. Kan den fejl der er sket med de oprindelige USB porte også
betyde at USB portene på ExpressCard kortet heller ikke virker? - men burde
pc'en så ikke i det mindste opdage/genkende selve kortet?

Én ting jeg er i tvivl om, grundet mit manglende kendskab til standarden er
at manualen referer til ExpressCard/54 medes kortet øjensynligt er et
ExpressCard/34

kan dette have nogen betydning? (Jeg antog umiddelbart at det kun refererede
til nogle fysiske mål på slot/kort)

/Henning

Fra : Jens Kloster

Dato : 12-04-07 07:09

On Thu, 12 Apr 2007 01:12:41 +0200, "please-answer-here"
<nonone@nohost.nodomain.invalid> wrote:

> [...]
>ExpressCard/34
>
>kan dette have nogen betydning? (Jeg antog umiddelbart at det kun refererede

Der er lidt forvirring mht. produktnr., men jeg ville prøve at indlæse
denne driver:
http://www.delock.dk/service/support/driver.html?groupname=PCMCIA&show=group&action=showdrivers&itemnumber=61604&

mvh
Jens

Fra : please-answer-here

Dato : 12-04-07 16:01

"Jens Kloster" <jens***@***kloster-net.dk> wrote in message

> Der er lidt forvirring mht. produktnr., men jeg ville prøve at indlæse
> [...]

Ja på pakken er betegnelsen model 61380 medens den på hjemmesiden beskrives
som 66202. Manualen påstaår at XP selv finder nødvendige drivere og der er
jo heller ikke nogen drivere på hjemmesiden. Såvidt jeg kan se er det link
du referer til en PCMCIA/Cardbus. Som sagt er mit kendskab til ExpressCard
standarden ringe, men jeg tror næppe at den anvender samme drivere som
PCMCIA

mvh
Henning