Skrive til fil ?
Fra : XxXx

Dato : 13-04-07 17:16

Er der nogen her der kender den smarteste måde at skrive til en
Excell-fil, som ligger på serveren.

Man skal kunne indtaste oplysninger, som så skrives ind i et excell-ark.

Kan nogen hjælpe?

Mvh
Dude

Fra : Martin

Dato : 13-04-07 20:30

XxXx wrote:
> Er der nogen her der kender den smarteste måde at skrive til en
> Excell-fil, som ligger på serveren.
>
> Man skal kunne indtaste oplysninger, som så skrives ind i et excell-ark.
>
> Kan nogen hjælpe?

Jeg bruger selv
http://pear.php.net/package/Spreadsheet_Excel_Writer

Men da Excel er et meget lukket format, så er det stortset umuligt at
læse en excel fil og derefter skrive til den.

Den eneste måde er faktisk at bygge excel filen forfra hver eneste gang

Fra : Dude

Dato : 15-04-07 12:31

Hej Martin!

Tak, - jeg kendte ikke til Pear i forvejen. Det ser jo rigtig
interessandt ud.

Nu har jeg så bare det problem at jeg ikke kan finde rundt i det.

Jeg har installeret Pear (på min web server), og jeg har fundet
excel_writer pakken. Og installeret den.

Jeg får ingen fejlmeddelelser, så jeg vil tro at alt er ok.

Og så kommer det helt vildt åndssvage newbie-spørgsmål; hvordan bruger
jeg det? (altså, hvordan kommer jeg i kontakt med writeren ?)

Jeg kan komme til administration af mine pakker og min pear
installation, men hvordan får jeg adgang til selve pakken ?

Mvh
John

Fra : Martin

Dato : 15-04-07 15:25

Dude wrote:
> [...]
>
> Og så kommer det helt vildt åndssvage newbie-spørgsmål; hvordan bruger
> jeg det? (altså, hvordan kommer jeg i kontakt med writeren ?)

Her er lige den første test du kan køre for at se om alt er virker
<http://pear.php.net/manual/en/package.fileformats.spreadsheet-excel-writer.intro.php>
Når du så får en excel fil smidt i hovedet, så virker det :)

Derefter kan du så begynde at formatere tingene
<http://pear.php.net/manual/en/package.fileformats.spreadsheet-excel-writer.intro-format.php>

Og ja, tilsidst, så er det bare at selv sidde og lege med det - det
tager lidt tid at finde rundt i det, men det virker helt perfekt, og kan
lave nogle rimelige excel ark - jeg ville dog ikke anbefale at begynde
at lave nogle hamrende avancerede excelarks da så ens kode vil begynde
at blive så stor at det er helt umuligt at finde rundt i :)