Åbne hyperlink i full-screen
Fra : Aksel

Dato : 13-04-07 23:17

Jeg har på min hjemmeside en del links som skal åbne i nyt vindue, og jeg
vil gerne have dem til at åbne i fukk-screen, findes der en smart HTML kode
der kan klare det?
Eller java?
Jeg bruger NAMO som editor.

Hvis linket skal åbnes i samme vindue er koden meget enkel:
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

<head>
<title>No title</title>
</head>

href="http://www.lokalhistorieiaarhus.dk/ormslev/">http://www.lokalhistorieiaarhus.dk/ormslev/

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Den kode NAMO laver til et hyperlink der åbner i 800x600 med værktøjslinier
ser sådan ud:
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

<head>
<title>No title</title>
<script language="JavaScript">
<!--
function na_open_window(name, url, left, top, width, height, toolbar,
menubar, statusbar, scrollbar, resizable)
{
toolbar_str = toolbar ? 'yes' : 'no';
menubar_str = menubar ? 'yes' : 'no';
statusbar_str = statusbar ? 'yes' : 'no';
scrollbar_str = scrollbar ? 'yes' : 'no';
resizable_str = resizable ? 'yes' : 'no';

cookie_str = document.cookie;
cookie_str.toString();

pos_start = cookie_str.indexOf(name);
pos_end = cookie_str.indexOf('=', pos_start);

cookie_name = cookie_str.substring(pos_start, pos_end);

pos_start = cookie_str.indexOf(name);
pos_start = cookie_str.indexOf('=', pos_start);
pos_end = cookie_str.indexOf(';', pos_start);

if (pos_end <= 0) pos_end = cookie_str.length;
cookie_val = cookie_str.substring(pos_start + 1, pos_end);
if (cookie_name == name && cookie_val == "done")
return;

window.open(url, name,
'left='+left+',top='+top+',width='+width+',height='+height+',toolbar='+toolbar_str+',menubar='+menubar_str+',status='+statusbar_str+',scrollbars='+scrollbar_str+',resizable='+resizable_str);
}

// -->
</script>
</head>

'http://www.lokalhistorieiaarhus.dk/ormslev/', 0, 0, 800, 600, 1, 1, 1, 1,
1);" target="_self">http://www.lokalhistorieiaarhus.dk/ormslev/

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Kan det ikke gøres enklere?

Hilsen Aksel

Fra : Allan Vebel

Dato : 13-04-07 23:50

Aksel skrev:

> Jeg har på min hjemmeside en del links som
> skal åbne i nyt vindue, og jeg vil gerne have dem
> til at åbne i full-screen

Lad det hellere åbne i samme vindue, så kan brugeren
selv bestemme størrelsen - og om det skal åbnes i et
andet vindue. Se også http://html-faq.dk/1017.asp

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Ulrik Christensen

Dato : 15-04-07 08:27

> Kan det ikke gøres enklere?
>
> Hilsen Aksel

Hej Aksel

Det kan sagtens gøres nemmere. Jeg plejer at bruge dette eksempel:
http://www.hjemmesideskolen.dk/html/vindue.asp?id=vinfull

Du kan selv vælge om der skal være yes eller no ved de forskellige steder.
Deres funktioner står udførligt forklaret.

Tjek også hvordan man laver en "lukke" knap:
http://www.hjemmesideskolen.dk/html/luksluk.asp?id=lukknap

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 15-04-07 13:46

Ulrik Christensen wrote:
> Det kan sagtens gøres nemmere. Jeg plejer at bruge dette eksempel:
> http://www.hjemmesideskolen.dk/html/vindue.asp?id=vinfull

Den side giver ikke opskriften på at åbne en ny side i full screen - og det
foregiver siden heller ikke at gøre.

Siden viser, hvordan man åbner en ny side i et nyt, komplet vindue (med
menulinje, adresselinje, statuslinje og hvad brugeren nu ellers plejer at
have åbnet).

Tilsvarende har jeg en side, som viser, hvordan man åbner en side i et nyt
vundue med kun titellinjen vist.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk

Fra : Birger Sørensen

Dato : 15-04-07 09:31

Aksel wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> [...]
> vil gerne have dem til at åbne i fukk-screen, findes der en smart HTML kode

Fordi noget er muligt, er det ikke nødvendigvis rigtigt at gøre det.
Når en programmør invaderer mit privatliv, ved at mene at hyn skal bestemme størrelsen af mit browservindue, mister jeg total interessen for indholder og lukker vinduet med det samme.
Forstår ikke hensigten med at genere folk på den måde.
Mine browservinduer har den størrelse jeg mener de skal have. Hvis jeg mener det ville være hensigtsmæssigt med en anden størrelse, skal jeg nok selv ændre den.

Birger

Fra : Jørn Andersen

Dato : 15-04-07 15:02

On 15 Apr 2007 08:31:03 GMT, Birger Sørensen <sdcXfjernX@bbsorensen.com>
wrote:

>Fordi noget er muligt, er det ikke nødvendigvis rigtigt at gøre det.

Enig.

> [...]
>Mine browservinduer har den størrelse jeg mener de skal have. Hvis jeg mener det ville være hensigtsmæssigt med en anden størrelse, skal jeg nok selv ændre den.

Det er jeg også enig i som en generel betragtning.
Men der kan godt være situationer, hvor det alligevel kan være
hensigtsmæssigt - hvis man kender sine brugere.

Fx har vi på mit arbejde et intranet med vagtskemaer, ferie, osv.
Her kan man få yderligere detaljer om enten en bestemt medarbejder, en
bestemt tidsregistrering etc.
I sådanne tilfæde kan det give god mening at åbne dem i et
foruddefineret vindue.

Så for at digte lidt videre:
Fordi noget *generelt* er forkert, betyder det ikke nødvendigvis, at det
*altid* er forkert.

Mvh. Jørn

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Birger Sørensen

Dato : 15-04-07 16:28

Jørn Andersen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> Så for at digte lidt videre:
> Fordi noget *generelt* er forkert, betyder det ikke nødvendigvis, at det
> *altid* er forkert.

Det ka' jeg da godt være enig i.
Det vil for det meste være sider, som den besøgende på forhånd ved hvad er, og som fylder meget på skærmen, etc.
"på min hjemmeside, har jeg nogen link..." opfattede jeg ikke lige som noget man på forhånd ved hvad er, eller noget der nødvendigvvis skal vises i stort format.
En del af "kunsten" ved HTML, er netop at det tilpasser sig den til rådighed værende plads. Og den er der naturligvis også undtagelser for... ;>)

Birger

Fra : per christoffersen

Dato : 16-04-07 12:59

"Jørn Andersen" <jorn@jorna.dk> skrev i en meddelelse

> Så for at digte lidt videre:
> Fordi noget *generelt* er forkert, betyder det ikke nødvendigvis, at det
> *altid* er forkert.

Og endnu videre:
Fordi to eller flere personer mener, noget er forkert, er det ikke
ensbetydende med at det generelt set er forkert.
Man ser af og til i denne gruppe hårde kontante udmeldinger om, hvad der er
godt eller skidt ud fra et brugermæssigt synspunkt (ikke åbne links i et nyt
vindue, indholdet skal tilpasse sig vinudets størrelse osv.).
Det fuldstændig karakteristiske ved de udmeldinger er, at de er udtryk for
en personlig holdning, og på ingen måde underbygget med
usability-undersøgelser.
Dermed bliver de totalt ubrugelige i en bredere sammenhæng.

Det er nemlig ikke alle brugere, der har samme kærlige og interesserede
forhold til deres browser, som folk der arbejder med webdesign
eller -kodning.

/Per

Fra : Birger Sørensen

Dato : 16-04-07 16:22

per christoffersen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> [...]
>
> Det er nemlig ikke alle brugere, der har samme kærlige og interesserede
> forhold til deres browser, som folk der arbejder med webdesign

Tror ikke jeg - eller nogen anden - har givet udtryk for andet end personlig
holdning. For mig, et resultat af bl.a. lidt over 20 års brug af internettet.
Der er ikke ret mange sider, der kan tåle at blive vist i fuld skærm. Enten ser
de rædsomme ud, eller også bliver 1/4 af skærmen ikke brugt. Og hvorfor den
slags med djævlens vold og magt skal blæses op i 1280x1024 går over min
fattevne.
Og min holdning på det punkt, vil i øvrigt ikke blive ændret af nok så mange
usability-undersøgelser. Hvad det så er, eller har med sagen at gøre...

"Fordi noget er muligt, er det ikke nødvendigvis rigtigt at gøre det."

Hvis du tror, du her i disse fora, finder noget andet end personlige holdninger,
bliver du nok skuffet.
Der findes ingen endegyldige sandheder.
Men der findes masser af gode og praktiske råd og vejledning.
Så ka' man jo ta' dem eller lade være...

Birger

Fra : Allan Vebel

Dato : 16-04-07 23:55

per christoffersen skrev:

> Man ser af og til i denne gruppe hårde kontante
> udmeldinger om, hvad der er godt eller skidt ud
> fra et brugermæssigt synspunkt

Ja, det er debat

> ikke åbne links i et nyt vindue

Har designeren først bestemt det, kan brugeren ikke
gøre noget ved det, så min hårde kontante udmelding
er at lade være - lad brugeren selv bestemme. Det har
jeg skrevet lidt om på http://html-faq.dk/1017.asp

> indholdet skal tilpasse sig vinudets størrelse

Ja, så kan brugeren selv bestemme linjelængden på
den tekst der læses - det er da brugervenligt, ikke?
Har designeren først bestemt at bredden skal være
fast i en bestemt størrelse, kan brugeren ikke gøre
noget - og i mange tilfælde kan teksten heller ikke
udskrives uden at de sidste ord på linjerne mangler,
og så er udskriften ubrugelig.

> Det fuldstændig karakteristiske ved de udmeldinger
> er, at de er udtryk for en personlig holdning

Ja, naturligvis - jeg er et personligt individ som har en
holdning som bygger på lang erfaring i hvad brugeren
vil have.

> og på ingen måde underbygget med usability-
> undersøgelser.

Du ved da ikke hvad jeg bygger min brugervenligs-
holdning på.

> Dermed bliver de totalt ubrugelige i en bredere
> sammenhæng.

Der vil selvfølgelig altid være personlige holdninger der
er totalt ubrugelige, men man kan ikke skære alle over
en kam.

Der kan også være personlige holdninger fra dem der
elsker en masse blinkende dyt og båt og små blå
mænd der farer hen over skærmen, bare for at skabe
opmærksomhed, og midi-musik der blander sig i min
natradiolytning.

Jamen, hvor går grænsen for personlige holdninger?

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : per christoffersen

Dato : 17-04-07 08:57

"Allan Vebel" <spam@do.not> skrev i en meddelelse

> [...]
> gøre noget ved det, så min hårde kontante udmelding
> er at lade være - lad brugeren selv bestemme. Det har

- og hvis brugeren ikke selv ved de kan bestemme, hvad så?
Jeg har tit observeret, at brugere taber kontrollen over
browsernavigationen, hvis der feks åbner en PDF-fil i browservinduet.
For mange virker det altså nemmere, at det er i et nyt vindue, så de kan
lukke det, og stadig have moder-websitet liggende.

> Ja, så kan brugeren selv bestemme linjelængden på
> den tekst der læses - det er da brugervenligt, ikke?

Næppe (men det er mit gæt). Hvis jeg observerer på ikke så
erfarne/dedikerede PC-brugere, så ser jeg uhyre sjældent, at nogen ændrer på
browservinduets størrelse. Jeg har mange gange set brugere bøvle med en
vandret scroll eller forsøge at læse tekst med urimeligt lange linjer uden
at gøre noget ved det.
- og så skal det jo ses i kontekst. Jeg synses personligt, det er
ualmindelig irriterende, hvis jeg skal ændre på mit browservindue for at få
en rimelig linjelængde. Jeg ved nemlig, at når jeg kigger på det næste
website, så skal jeg ændre størrelsen tilbage igen, fordi det er designet
anderledes. Jeg har altså andet at bruge min energi på end at fifle med
browservinduets størrelse.
For mig er en brugervenlig størrelse, en der præsenterer sig ordentligt med
det samme. Og det gør en del websites, - hvis de er designet ordentligt.
Ovenstående er kun underbygget med mine egne oplevelser og erfaringer, men
det er dog også på en del brugere efterhånden.

> [...]
> noget - og i mange tilfælde kan teksten heller ikke
> udskrives uden at de sidste ord på linjerne mangler,

Det er da bare ringe design.

> Du ved da ikke hvad jeg bygger min brugervenligs-
> holdning på.

Nej, - men sig frem, hvis du har en underbygning. Jeg er faktisk reelt
interesseret i at få nogle fakta på bordet.
Det er min oplevelse, at der er en tendens til dogmer blandt teknisk
orienterede webfolk, og dem vil jeg gerne pille lidt ved, så de ikke blive
udokumenterede sandheder, men underbygget praktik.

> Der vil selvfølgelig altid være personlige holdninger der
> er totalt ubrugelige, men man kan ikke skære alle over
> en kam.

Udokumenterede, uunderbyggede holdninger er ikke så meget værd, hvis andre
skal basere deres arbejde på det.
Så bliver det jo bare til en verbal slåskamp.

> [...]
> mænd der farer hen over skærmen, bare for at skabe
> opmærksomhed, og midi-musik der blander sig i min

Det kan amn jo heller ikke bruge til så meget, hvis man tager sit arbejde
alvorligt.0

> Jamen, hvor går grænsen for personlige holdninger?

De må gerne være personlige, men jeg efterspørger altså bare en faglig
underbygning.

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 17-04-07 09:53

per christoffersen skrev:

> [...]
> For mange virker det altså nemmere, at det er i et nyt vindue, så de kan
> lukke det, og stadig have moder-websitet liggende.

Og hvor er den "faglige underbygning" af det synspunkt?
Og jeg har tit observeret, at de mindre erfarne brugere
går totalt død i flere end ét browservindue. Det er
specielt galt, hvis de indlæste websiders title er
konstrueret således, at det ikke af de allerførste
ord fremgår, hvad der er hvad.

I sammenhængen (pro et contra åbne et nyt browser-
vindue) er det da meget bedre at vi lærer os (og
vore kursister, studerende, elever osv) at højreklikke
på et link. Evt. med en note i forbindelse med
links, der er kritiske i denne sammenhæng.

> [...]
> vandret scroll eller forsøge at læse tekst med urimeligt lange linjer uden

Jo, men også det er jo dårligt design, for at citere
dig selv lidt længere nede.

Skal du have "faglig underbygning" af, at der
findes en suboptimale linielængder og suboptimale
forhold mellem linielængde og linieskydning
(afstanden mellem linjerne)?

> [...]
> website, så skal jeg ændre størrelsen tilbage igen, fordi det er designet
> anderledes. Jeg har altså andet at bruge min energi på end at fifle med

God pointe, som for øvrigt også gælder fsv
angår skriftstørrelse. Men igen - er det
ikke dårligt design at lave så lange linier,
at browservinduet skal ændres for at få
en komfortabel læsning.?

> Det er da bare ringe design.

Det er da en "hård udmelding"

> [...]
> orienterede webfolk, og dem vil jeg gerne pille lidt ved, så de ikke blive
> udokumenterede sandheder, men underbygget praktik.

Så kunne vi få noget meget lange svar her i disse
grupper.

Adskillige af de flittige bidragydere i denne grupper
henviser ofte til egne websider, hvor du vil kunne
finde forklaringer og underbygninger af de holdninger,
der gives udtryk for.

> De må gerne være personlige, men jeg efterspørger altså bare en faglig
> underbygning.

Hvad skal der til for at du vil anerkende
at et synspunkt er faglig underbygget?
Er gode argumenter og sund fornuft tilstrækkeligt,
eller skal vi til at citere fra "Homepage Usability"
(Jakob Nielsen), "Bulletproof Web Design" (Dan Ceder-
holm), "designing with web standards" (Jeffrey
Zeldman), "Brugervenligt webdeisgn" (Ralf Molich)
eller andre forfattere?

Hvem er det i øvrigt, der har "tendens til dogmer"?
Bidragyderne her i gruppen eller de tusinder af
reklamefolk, der ikke deltager med deres synspunkter,
men gladeligt sælger millionklasse løsninger baseret
på forældet teknologi?

Jørgen Farum Jensen
..

Fra : per christoffersen

Dato : 17-04-07 10:52

"Jørgen Farum Jensen" <jfjenzen@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> Og hvor er den "faglige underbygning" af det synspunkt?

Det er en observation jeg har gjort, - længere er den ikke.
Det var ikke meningen at jeg ville forherlige min fremstilling af tingene
som den rigtige. Jeg ville bare eksemplificere, at billedet er mere mudret
end de enkle, dogmatiske udmeldinger giver udtryk for.
Indtil egentlige undersøgelser underbygger den ene eller den anden
udlægning, brude man måske moderer holdningerne lidt.

> [...]
> går totalt død i flere end ét browservindue. Det er
> specielt galt, hvis de indlæste websiders title er konstrueret således, at

Også en god pointe.

> [...]
> vore kursister, studerende, elever osv) at højreklikke
> på et link. Evt. med en note i forbindelse med
> links, der er kritiske i denne sammenhæng.

Det er en voldsom opgave
I Danmark alene er der vel ihvertfald 4 mill. netbrugere, så der skal
virkelig tages fat.
i øvrigt er jeg ikke så glad for, at skulle lære brugere at anvende
systemer/websider. al erfaring viser, at brugen går nemmest, hvis
anvendelsen er ligetil for brugerne med den viden de har.

> [...]
>
> Skal du have "faglig underbygning" af, at der
> findes en suboptimale linielængder og suboptimale
> forhold mellem linielængde og linieskydning

Den findes og jeg kender den.

> God pointe, som for øvrigt også gælder fsv
> angår skriftstørrelse. Men igen - er det
> ikke dårligt design at lave så lange linier,
> at browservinduet skal ændres for at få
> en komfortabel læsning.?

Det mener jeg jo, - men andre er altså af en anden opfattelse.

> Det er da en "hård udmelding"

Ja. - og jeg skal gerne tilstå, at jeg også har været, og nok også fremover
kommer til at være med til at levere ringe design fsva.
udskriftsmulighederne idn imellem.. vi prøver nu at imødegå problemerne med
en fornuftig CSS-anvendelse.

> [...]
> holm), "designing with web standards" (Jeffrey
> Zeldman), "Brugervenligt webdeisgn" (Ralf Molich)

Jeg kender bedst til d'herrer Nielsen og Molich (Jeg har faktisk har flere
gange diskuteret direkte med Ralf om det).
Nielsen feks. er ophavsmand til ideen om, at man skal undlade at definere
linjelængder, men lade brugeren tilpasse den ved hjælp af browservinduet.
Problemet med det er, at han, stik imod sine egne proklamerede
arbejdsmetoder, aldrig nogensinde har underbygget det med undersøgelser. Det
er udelukkende et udtryk for hans egne principielle holdninger.

De skulle også skamme sig

/Per

Fra : Allan Vebel

Dato : 18-04-07 01:43

per christoffersen skrev:

> - og hvis brugeren ikke selv ved de kan bestemme,
> hvad så?

Så kan man fortælle dem det i klar tekst, en lille title-
tekst eller andre metoder, der er masser af muligheder.

> Jeg har tit observeret, at brugere taber kontrollen over
> browsernavigationen, hvis der feks åbner en PDF-fil i
> browservinduet.

Jeg har tit observeret at folk drukner i nye vinduer, og
irriteres af alle de vinduer der skal lukkes - og når der
nu er en mulighed for at brugeren selv kan bestemme,
hvorfor så ikke bruge den?

> For mange virker det altså nemmere, at det er i et nyt
> vindue, så de kan lukke det

Ja, det kan de bare vælge

> Det er da bare ringe design.

Ja, det er derfor jeg laver det fleksibelt.

> Nej, - men sig frem, hvis du har en underbygning. Jeg
> er faktisk reelt interesseret i at få nogle fakta på bordet.

Fakta er der mange af, jeg har engang haft links til alle
de brugerundersøgelser, det har jeg ikke mere, men
lang erfaring i hvad brugerne vil have - det tæller vel også.

> Det er min oplevelse, at der er en tendens til dogmer
> blandt teknisk orienterede webfolk, og dem vil jeg gerne
> pille lidt ved, så de ikke blive udokumenterede sandheder,
> men underbygget praktik.

Er det ellers de smarte reklamefolk vi skal høre på?

> De må gerne være personlige, men jeg efterspørger
> altså bare en faglig underbygning.

Er det ikke fagligt underbygget når det er mig der kommer
med det?

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Aksel

Dato : 15-04-07 21:11

> [...]
> Mine browservinduer har den størrelse jeg mener de skal have. Hvis jeg
> mener det ville være hensigtsmæssigt med en anden størrelse, skal jeg nok

Jeg har egentlig bedt om forslag til hvordan jeg løser noget som jeg
opfatter som et problem, og ikke for at læse din mening om hvordan jeg skal
lave min hjemmeside for at undgå at genere dig.

Hvis jeg linker til f.eks et landkort vil jeg gerne have at det åbnes så
stort som muligt, for at undgå at genere folk.

Aksel

Fra : Benny Nissen

Dato : 15-04-07 21:26

Aksel wrote:

> [...]

> Hvis jeg linker til f.eks et landkort vil jeg gerne have at det åbnes så
> stort som muligt, for at undgå at genere folk.

Og du tror så, at du ved at åbne et nyt vindue i fuld skærm ikke generer
folk ?
Det er netop den slags sider der er generende / irriterende at bruge.
Lad dog for pokker brugeren selv bestemme over sin browser.

Fra : Brian B. Christensen

Dato : 15-04-07 21:46

On Sun, 15 Apr 2007 22:25:30 +0200, Benny Nissen <news@bennynissen.dk>
wrote:

>Det er netop den slags sider der er generende / irriterende at bruge.
>Lad dog for pokker brugeren selv bestemme over sin browser.

Det er da bedre at svare på mandens spørgsmål end at belære ham, når i
ikke ved hvad det skal bruges til. Full-screen bruges da ofte på
cd-udgivelser, intranets m.m.

/Brian
--
Creator of http://www.natart.dk
Webgalleri? http://www.brinch.it/webgal.asp

Fra : Allan Vebel

Dato : 16-04-07 00:16

Aksel skrev:

> Jeg har egentlig bedt om forslag til hvordan jeg
> løser noget som jeg opfatter som et problem,
> og ikke for at læse din mening om hvordan jeg
> skal lave min hjemmeside

Alle har ret til at give deres mening til kende, og det
gør de i ytringsfrihedens navn, det kan du slet ikke
styre

> Hvis jeg linker til f.eks et landkort vil jeg gerne have
> at det åbnes så stort som muligt, for at undgå at
> genere folk.

Jeg mener fortsat det samme som i mit første indlæg.

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Jørn Andersen

Dato : 16-04-07 02:13

On Sun, 15 Apr 2007 22:10:36 +0200, "Aksel" <aksel.fjern
tallene.@m777ail.dk.dk> wrote:

>Jeg har egentlig bedt om forslag til hvordan jeg løser noget som jeg
>opfatter som et problem, og ikke for at læse din mening om hvordan jeg skal
>lave min hjemmeside for at undgå at genere dig.

Som Allan skriver, så har folk jo lov at kommentere

Men derudover så ville jeg nok stille spørgsmålet i .clientside-gruppen,
da du - så vidt jeg har forstået - vil bruge J(ava)Script til at åbne
vinduet.
Det er den gruppe, hvor alle JScript-eksperterne sidder.

dk.edb.internet.webdesign.clientside

Good luck!

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Birger Sørensen

Dato : 16-04-07 15:50

> [...]
>
> Hvis jeg linker til f.eks et landkort vil jeg gerne have at det åbnes så
> stort som muligt, for at undgå at genere folk.

Godt ord igen..
Det var egentlig bare ment som et godt råd i tilgift til de par løsninger du
har fået.

Der er tilfælde hvor åbning i et nyt vindue og/eller fuld skærm er nødvendigt
og på sin plads. Det er bare ret sjældent, og ikke noget man måske lige tænker
over, når man sidder der og koder, og er begejstret over sit eget arbejde.

Luk du bare op i nye vinduer og plaster skærmen til.
Jeg skal nok holde mig væk. ;>)

Birger