MS Windows
briani 27239
USB-Harddisk i vista samt bluetooth driver~
Fra : Carsten Larsen

Dato : 13-04-07 00:55

hej alle

kører Vista Ultimate Edition 32bit, og har et forskellige problemer

når jeg tilslutter en usb nøgle eller en usb harddisk, så har vista ikke
nogle drivere til den, og på de forskellige fabrikanters hjemmeside, leveres
der ikke drivere, da windows jo netop skulle have disse "generic" usb
drivere indbygget.

Har i nogen ide til hvordan jeg får vista til at genkende mine usb-flash
diske, samt mine eksterne usb harddiske?, synes efterhånden jeg har googlet
rimeligt meget rundt, uden at finde et entydigt svar

Det samme problem har jeg når jeg prøver at parre min computer med min
telefon (samsung sgh-z710) eller (nokia 73), så finder windows vista 4
Bluetooth Periphial Devices, og leder efter drivere både på windows online,
og på computeren, uden held.

Jeg har prøvet at tjekke både nokias og samsungs hjemmeside for Bluetooth
drivere til disse telefoner, uden held,

Da jeg kørte windows xp, var der ingen problemer, med at finde bluetooth
porte, usb diske mm.

hvorfor er vista så ikke kompatibel?

mvh Carsten

Fra : Mogens Nielsen

Dato : 13-04-07 08:56

"Carsten Larsen" <quesswho@tdc.dk> skrev i meddelelsen
> hej alle

KLIP

> [...]
> drivere til disse telefoner, uden held,
>
> Da jeg kørte windows xp, var der ingen problemer, med at finde bluetooth

Det ved Samsung eller Nokia. Det er dem der skal lave driver til
telefonerne.
De sover vel i timen.

Fra : Asle Bjerva

Dato : 13-04-07 20:36

Mogens Nielsen wrote:
> "Carsten Larsen" <quesswho@tdc.dk> skrev i meddelelsen
>>

> Det ved Samsung eller Nokia. Det er dem der skal lave driver til
> telefonerne.
> De sover vel i timen.

Feil svar:
Det rette er : >> hvorfor er vista så ikke kompatibel?

Det kan umulig være slik at ALLE produsketer straks skal bruke store
ressurser på
å lage drivere for Micro$oft's nye påfunn.
Når Vista er så ukompatiblet med alt, kan det hende oppgradering til det bør
vente, leeenge....
--
AsleB;Oslo

Fra : jopa

Dato : 13-04-07 20:46

"Asle Bjerva" <abuse@microsoft.com> skrev i meddelelsen

> Det kan umulig være slik at ALLE produsketer straks skal bruke store
> ressurser på
> å lage drivere for Micro$oft's nye påfunn.

Hvorfor ikke ?

> Når Vista er så ukompatiblet med alt, kan det hende oppgradering til det
> bør vente, leeenge....

Vista kører fint med samtlige hardware hos mig.
Når Microsoft stopper med udvilingen af XP og andet oldnordiskt skal
hardware fabrikanterne nok få fingrene ud

--
Mvh. John

www.jp-web.dk
www.johns-web.dk

Fra : Anders

Dato : 14-04-07 07:10

Så kommer du til at vente i mindst 10 år endnu, for så kommer der mindst
opdateringer til XP endnu.....

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 14-04-07 07:02

Asle Bjerva skrev:

> Det kan umulig være slik at ALLE produsketer straks skal bruke store
> ressurser på å lage drivere for Micro$oft's nye påfunn.

De producenter der ønsker at deres hardware skal kunne fungere
sammen med et eller andet styresystem, må sikre sig at der findes
de nødvendige drivere dertil. Sådan har det altid været.

--
Bertel

Fra : ai

Dato : 13-04-07 23:23

John skrev
Vista kører fint med samtlige hardware hos mig.
Når Microsoft stopper med udvilingen af XP og andet oldnordiskt skal
hardware fabrikanterne nok få fingrene ud

Nu har du vel næppe prøvet alle hardware-konfigurationer,
diverse software, osv.
for de fleste er det måske værd at vente på diverse
rettelser a la SP1 og SP2, plus 186 andre opdateringer..
Jeg forstår da godt softwareudviklere er lidt tilbageholdende
der kommer jo en ny version 2009.
XP er stort set færdigudviklet, den er fremragende (efterhånden),
Vista er noget WAUW-krap.
/ai

Fra : jopa

Dato : 14-04-07 10:06

"ai" <anixyr@webspeed.dk> skrev i meddelelsen

> Nu har du vel næppe prøvet alle hardware-konfigurationer,
> diverse software, osv.

Nej kun min egen konfiguration, og jeg kan betro dig at jeg har masser af
software, og alt funker perfekt .
Havde lidt problemer med mit lydkort i starten.
Vista er et must for mig

Man kunne jo køre med begge styresystemer så var man ude over evt problemer.
Det startede jeg op med

--
Mvh. John

www.jp-web.dk
www.johns-web.dk

Fra : Anders

Dato : 14-04-07 07:11

Hvorfor har du installeret Vista ?

Fra : Allan Vebel

Dato : 15-04-07 00:29

Anders skrev:

> Hvorfor har du installeret Vista?

Du skal ikke spørge, du skal svare

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Hans

Dato : 15-04-07 02:35

Carsten Larsen wrote:
> [...]
> ikke nogle drivere til den, og på de forskellige fabrikanters
> hjemmeside, leveres der ikke drivere, da windows jo netop skulle have

Det kommer helt an på om dit bundkorts chipsæt er understøttet i Vista.
Hvilket bundkort har du?

Hans