MS Windows
briani 27239
Vista gemmer IKKE filer
Fra : Mathias B.

Dato : 11-04-07 18:42

Jeg købte en HP Pavillon med preinstalleret Vista Home Premium for en måned
siden. I starten gik alt fint, men nu kan jeg IKKE følgende:
Gemme downloadede filer
Åbne eller gemme vedhæftede filer i Mail.
Gendanne fra et tidligere gendannelsespunkt
Når jeg downloader en fil fra nettet (pdf, exe, doc) er den ikke til at
finde i destinationsmappen. Den bliver bare ikke gemt!
I mailen har jeg enablet vedhæftede filer, når man klikker på en af dem,
sker der simpelt hen ingenting. Når man prøver gemme filen, kommer der en
fejlmeddelelse om at der muligvis ikke er mere plads på disken (absurd, 120
Gb ledig plads).
Så prøvede jeg gendanne fra et tidligere punkt, men der står maskinen bare i
en halv time med "møllehjul" kørende og så må jeg hardreboote.
Jeg har afinstalleret AVG antivirus, opdateret ALT hvad opdateres kan. Men
nu er jeg på bar bund. Er der nogen der har et forslag? På forhånd tak.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 11-04-07 19:53

Mathias B. skrev:

> Jeg købte en HP Pavillon [...]

> Jeg har afinstalleret AVG antivirus, opdateret ALT hvad opdateres kan. Men
> nu er jeg på bar bund. Er der nogen der har et forslag?

Under koldstart får du mulighed for at vælge en total retablering
af systemet. Der er vist både én der bevarer dine egne filer, og
så er der én der slagter alt og gendanner pc'en som den var ved
starten.

Bortset derfra er jeg ikke specielt begejstret for Pavillon. Da
jeg fjernede det medfølgende system helt og lagde en rå XP på,
kørte den dobbelt så hurtigt, og system fyldte en sjettedel.
Derudover har jeg hardwareproblemer med min som er to år gammel.

--
Bertel

Fra : emj

Dato : 11-04-07 20:14

Bertel Lund Hansen skrev:

>Derudover har jeg hardwareproblemer med min som er to år gammel.

Du godeste da. Kan du ikke bare lægge ham i seng? )

Hilsen emj

Fra : Allan Vebel

Dato : 12-04-07 00:02

Bertel Lund Hansen skrev:

> Da jeg fjernede det medfølgende system helt og
> lagde en rå XP på, kørte den dobbelt så hurtigt, og
> system fyldte en sjettedel.

Det er meget normalt på den slags systemer - jeg vil
også helst selv installere, så ved jeg præsis hvad jeg
har.

Jeg har set mange mærkelige programmer gennem
tiden, der skulle styre bestemte funktioner eller
hardware på disse mærkevaremaskiner, og mærkeligt
nok noget som Windows kan i forvejen på en meget
nemmere måde. Ud med dem, og det hele kører meget
bedre.

> Derudover har jeg hardwareproblemer med min som
> er to år gammel.

Hvad er der fejl på, og hvorfor har du ikke fået det
udskiftet mens der var garanti på?

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 12-04-07 10:35

Allan Vebel skrev:

> Hvad er der fejl på, og hvorfor har du ikke fået det
> udskiftet mens der var garanti på?

(reklamationsfrist)

Jeg bøvlede i starten med cd-rom-drevet hvilket endte med at det
blev udskiftet. Pc'en blev hentet af en fragtmand og leveret til
døren et par dage efter i repareret stand. Fint nok.

På det sidste begyndte den at brænde langsomt, og da en brænding
som kun burde have taget 4 minutter, varede 30, så tænkte jeg at
det var drevet der var sygt igen.

Da fristen var overskredet og jeg alligevel havde en maskine der
skulle pensioneres, tog jeg drevene fra den - nogle suverænt gode
drev, brænderen fra HP. Derefter ødelagde brænderen to cd-skiver
og to genskrivbare dvd-skiver.

Så købte jeg en Medion i Aldi.

Jeg har endnu ikke fået afprøvet drevene i en anden pc for at se
om de nu er ødelagt.

--
Bertel

Fra : Allan Vebel

Dato : 14-04-07 01:41

Bertel Lund Hansen skrev:

> Så købte jeg en Medion i Aldi.

Håb bare på at den kan holde garantien ud, jeg
har meget dårlig erfaring med service her

Det er ikke Aldi der er noget galt med, andet end
at de sælger det.

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 14-04-07 07:00

Allan Vebel skrev:

> Håb bare på at den kan holde garantien ud, jeg
> har meget dårlig erfaring med service her

Det er min tredje Medion-pc, og de kører bare suverænt. Den jeg
nu har skrottet, fejlede ikke spor andet end at den var 5 år
gammel.

--
Bertel

Fra : jopa

Dato : 14-04-07 10:30

"Bertel Lund Hansen" <unospamo@lundhansen.dk> skrev i meddelelsen
> Det er min tredje Medion-pc, og de kører bare suverænt. Den jeg
> nu har skrottet, fejlede ikke spor andet end at den var 5 år
> gammel.

Medion er et udemærket mærke med stor udbredelse specielt syd for grænsen.
Har selv en Medion fladskærm til min puter som funker upåklageligt på andet
år

--
Mvh. John

www.jp-web.dk
www.johns-web.dk

Fra : emj

Dato : 14-04-07 09:29

Allan Vebel skrev:

>Håb bare på at den kan holde garantien ud, jeg
>har meget dårlig erfaring med service her

Det fatter jeg ikke. Jeg har fået udsøgt service til min
Medionmaskine, hvor cd-romdrevet stod af efter 14 dage.
Jeg tog min maskine med til den lokale computerbutik og fik dem til at
fjerne det syge cd-romdrev og sætte et nyt i. Desuden monterede de
også ekstra ram og et brænderdrev ved samme lejlighed.

Medions syge drev sendte jeg til Medions serviceværksted på Sjælland
og fik kort tid efter tilsendt et spritnyt cd-romdrev.

Det manglede jeg jo ikke mere, så det blev solgt, men ca 1 uge efter,
at jeg havde modtaget det nye drev fra Medion, blev jeg ringet op af
deres serviceafdeling, som lige ville høre, om alt nu kørte, som det
skulle. JEG kalder det fin service.
Maskinen har nu kørt problemfrit i 4 år.

Hilsen emj

Fra : Paul Østerby Sørense~

Dato : 14-04-07 10:18

"emj" <emj@> skrev i en meddelelse

> [...]
> deres serviceafdeling, som lige ville høre, om alt nu kørte, som det
> skulle. JEG kalder det fin service.
> Maskinen har nu kørt problemfrit i 4 år.

Kære emj
Dette er også det jeg hører fra de jeg kender der har Medion, så jeg er
ikke bange for at anbefale Medion
--
Med Venlig Hilsen
paul at sorensen.as

Fra : L.E.P.

Dato : 14-04-07 15:28

Sat, 14 Apr 2007 11:17:53 +0200, skrev "Paul Østerby Sørensen"
<paulsmail@ofir.dk Fjern mail> :

>Kære emj
>Dette er også det jeg hører fra de jeg kender der har Medion, så jeg er
>ikke bange for at anbefale Medion

Det er ikke Medion som sådan der er problemet, men hvis de har været
købt i Aldi, har der været problemer med servicen da de ikke har deres
egen serviceafdeling. Og dem de har henvist til, har været meget længe
(måneder) om at udføre reparationerne. Men det er da muligt de har
fået rettet op på det efter den megen omtale der har været.

Hilsen Lars

Fra : Allan Vebel

Dato : 14-04-07 23:09

L.E.P. skrev:

> Det er ikke Medion som sådan der er problemet,
> men hvis de har været købt i Aldi, har der været
> problemer med servicen da de ikke har deres
> egen serviceafdeling.

Det er netop det jeg hører til daglig, når folk indleverer
deres Medion på værkstedet - jeg gider ikke det med
Aldi, siger de, sidst måtte jeg undvære den i 4 uger,
og forrige gang i 5 uger.

> Og dem de har henvist til, har været meget længe
> (måneder) om at udføre reparationerne.

Jeg får også pc'er ind selv om der stadig er garanti
fra Medion, folk vil hellere betale end at vente.

> Men det er da muligt de har fået rettet op på det efter
> den megen omtale der har været.

Det er ikke mit indtryk.

I mit job får jeg naturligvis kun de dårlige historier, men
der er sikkert endnu flere gode.

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : jopa

Dato : 14-04-07 23:24

"Allan Vebel" <spam@do.not> skrev i meddelelsen

> Jeg får også pc'er ind selv om der stadig er garanti
> fra Medion, folk vil hellere betale end at vente.

Das ist klart
Har du hørt om ventetiderne hos Elgiganten - Fona - med flere.
Tror såmænd det er et typiskt problem så længe man køber computere sådanne
steder.
Min første computer købte jeg hos Fona og den var mere på værksted end hos
mig.
Siden har jeg selv bygget mine computere fra scratch (sønnen gør)

Købte man i stedet hos en desideret computerforretning skulle man nok hoste
op med lidt mere men servicen ville formentlig også være bedre.

ps Medion er ikke dårligere eller bedre end så mange andre "mærkevarer"
Når alt kommer til alt er det eneste der kan forbindes til Medion navnet.
De får dem formentlig lavet i bambusland og så blot påklistret deres navn
som med så meget andet i dag.

--
Mvh. John

www.jp-web.dk
www.johns-web.dk

Fra : Allan Vebel

Dato : 15-04-07 00:21

jopa skrev:

> Har du hørt om ventetiderne hos Elgiganten -
> Fona - med flere.

Ja - det er jo det jeg lever af

> Tror såmænd det er et typiskt problem så længe
> man køber computere sådanne steder.

Jeg har også prøvet at købe 2 pc'er på nettet, det så
meget seriøst ud, det hed edb-direct.dk, der var slet
ingen problemer, man kunne få det hele til rimelige
priser og en meget fin service.

Et par måneder senere ville jeg hente en opdateret
driver, men siden var taget ned - den var bare død.
Senere fik jeg opsporet at de var gået konkurs, som
så mange andre af den slags - og så er der hverken
hjælp eller garanti.

> hos en desideret computerforretning skulle man nok
> hoste op med lidt mere

Jeg er ansat i en desideret computerforretning og her
er priserne kun lidt højere fordi der er stoppet nogle
kvalitetskomponenter i maskinerne. Det billige
kineser-hejs kan ikke holde garantiperioden ud, det
giver støj på linjen og en masse gratis ekstraarbejde.

> men servicen ville formentlig også være bedre.

Altid

> ps Medion er ikke dårligere eller bedre end så mange
> andre "mærkevarer"

Det har du sikkert ret i, men mange oplever bare at
service tager lang tid, fordi det først skal indleveres til
Aldi.

> De får dem formentlig lavet i bambusland og så blot
> påklistret deres navn som med så meget andet i dag.

Sådan er det med det meste - der er seriøse og knap
så seriøse. Det er desværre de sidstnævnte der
overlever, og det er kun på grund af prisen.

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : emj

Dato : 15-04-07 01:36

Allan Vebel skrev:

> men mange oplever bare at
>service tager lang tid, fordi det først skal indleveres til
>Aldi.

Det er noget vrøvl. Aldi påtager sig ikke at tage imod
reparationsmaskiner. Man skal selv sende direkte til Medion
servicecenter.

Hilsen emj

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 15-04-07 18:45

Allan Vebel skrev:

> Jeg er ansat i en desideret computerforretning og her
> er priserne kun lidt højere fordi der er stoppet nogle
> kvalitetskomponenter i maskinerne.

Medion sætter kun kvalitetskomponenter i deres maskiner.

> Det har du sikkert ret i, men mange oplever bare at
> service tager lang tid, fordi det først skal indleveres til
> Aldi.

Det kan de jo bare lade være med. Hos ethvert diskenspringerfirma
tager det længere tid hvis man ikke går direkte til den der skal
udføre servicearbejdet. Det fremgår af de medfølgende oplysninger
at det er Medion og ikke Aldi der udfører service . hvis man da
ikke selv kunne regne det ud.

> Sådan er det med det meste - der er seriøse og knap
> så seriøse. Det er desværre de sidstnævnte der
> overlever, og det er kun på grund af prisen.

Heldigvis overlever Medion. Det er et stort firma i Tyskland, og
Aldi er vist ved at være den største pc-leverandør på det danske
marked. Det er ikke uden grund.

--
Bertel

Fra : PJ

Dato : 16-04-07 20:51

Hej NG
Man kan henvende sig direkte til Medion
i Skovlunde på Sjælland, min svigersøn
havde lige købt en Medion, dvd stod af han ringede til
Skovlunde og fik den besked pil lortet ud og kom og
få den byttet, service )
Har selv haft flere Medion uden noge problemer, har også haft HP sikke noget
lort;-((

MVH
PJ

Fra : Mathias B.

Dato : 12-04-07 23:45

Efter en "Life chat" med en HP medarbejder lykkedes det at få systemet til
at gemme filer. Her er opskriften:
1. Click Start and then open Control Panel.
2. In the Control Panel, click User Accounts and Family Safety.
3. Click User Accounts.
4. Click Turn User Account Control on or off.
5. Clear the tick or check mark on the box beside the Use User Account
Control (UAC) to help protect your computer option.
6. Click OK. When prompted, restart the computer.

Men windows mail vil stadig ikke hverken åbne eller gemme vedhæftede filer.