Log on på LAN ???
Fra : Lars

Dato : 12-04-07 22:42

Hej

Er der nogen der kender et log-on-program som jeg kan installere på
min Win Xp Pro server, så dem der er på netværket skal indtaste
en kode for, at få adgang til serverens delte mapper.. ??

mvh
Lars

Fra : Andreas Lorensen

Dato : 12-04-07 23:16

Lars skrev:
> Er der nogen der kender et log-on-program som jeg kan installere på
> min Win Xp Pro server, så dem der er på netværket skal indtaste
> en kode for, at få adgang til serverens delte mapper.. ??

Jeg mener da du kan sætte kode på når du deler mappen. Du kan ist også
sætte læse og skrive rettigheder på for enkelte brugere.

Den professionelle måde ville være at sætte en domain controler og lade
brugere logge på domainet. Du kan enten sætte en Windows server op til
formålet eller en linux med en samba server.

/Andreas