VB eller C# og hvor lærer jeg mere
Fra : Lisbeth Schillig

Dato : 13-04-07 10:08

Hej.
Jeg er ved at komme godt i gang med at lære ASP.NET men mangler
baggrundsviden om enten VB eller C#.
Hvilket af de to anbefaler I og hvor finder jeg tutorials i dem?
Jeg er begyndt med Visual Web Developer og har fundet en masse
gode video tutorials på det, men der kræves lidt viden om VB
eller C#

På forhånd tak
:0)
Lisbeth

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jørn Andersen

Dato : 13-04-07 10:34

On 13 Apr 2007 09:07:37 GMT, Lisbeth Schillig <schillig@mail.dk> wrote:

>Jeg er ved at komme godt i gang med at lære ASP.NET men mangler
>baggrundsviden om enten VB eller C#.

Prøv at spørge i .dotnet-gruppen, hvor ASP.Net hører til:
dk.edb.programmering.dotnet
- der er større chance for et ordentligt svar.

> [...]
>Jeg er begyndt med Visual Web Developer og har fundet en masse
>gode video tutorials på det, men der kræves lidt viden om VB

Jeg tror nok "man" generelt anbefaler C# (det skulle være lidt mere
effektivt) - men har du i forvejen et kendskab til fx VB eller VBScript,
er det måske lige så oplagt at starte der.
Men spørg hellere i .dotnet-gruppen.

Good luck!

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Ukendt

Dato : 13-04-07 16:34

> [...]
> Jeg er begyndt med Visual Web Developer og har fundet en masse
> gode video tutorials på det, men der kræves lidt viden om VB

http://www.programmingtutorials.com/vbnet.aspx

http://www.devarticles.com/c/b/VB.Net/

Jeg har ikke brugt nogen af dem selv, jeg tog et kursus. VB er efter min
mening
det nemmeste at lære, men hvis du starter helt fra scratch er det nok lige
meget
hvad du vælger.

Tom Jensen
- Læs mere om asp og databaser her -