"Dødt" felt i indutbokse i form
Fra : Tine Gade

Dato : 12-04-07 12:27

Hejsa

Jeg har et problem med at det første stykke til venstre i de
øverste tre inputbokse (Navn, Adresse, Postnr.) er dødt, dvs. at
musen laves ikke om fra pil til cursor over det stykke??
Jeg kan ikke se hvad forskellen på de øverste tre bokse er i
forhold til dem nedenunder, og kan ikke regne ud hvad fejlen kan
være??

http://www.casabo.dk/konta.asp
Koden kan ses via http://www.casabo.dk/konta.txt

Hjælp??

Tine

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Thomas Fagerholt

Dato : 12-04-07 12:52

"Tine Gade" <tinegade@gmail.com> wrote in message
> musen laves ikke om fra pil til cursor over det stykke??

Prøv at tilføje følgende til dit stylesheet, som tilføjer ramme om alle
div'er:
div {border:solid 1px red;}

Så kan du se at det er fordi <div class="textl"> ligger ind over en del af
felterne

Mvh
Thomas Fagerholt
www.ProfilEdit.dk
CMS for alle

Fra : Jørn Andersen

Dato : 12-04-07 12:58

On 12 Apr 2007 11:27:21 GMT, Tine Gade <tinegade@gmail.com> wrote:

> [...]
>Jeg kan ikke se hvad forskellen på de øverste tre bokse er i
>forhold til dem nedenunder, og kan ikke regne ud hvad fejlen kan

Prøv at starte med at validere:
<url: http://validator.w3.org/check?uri=http://www.casabo.dk/konta.asp>
- den viser 80 fejl!

Den mest almindelige fejl er vist, at du ikke har attributter i "-tegn.
Fx:
<input id="t1" type=text name="ClientName" value="" size=40>
skal være:
<input id="t1" type="text" name="ClientName" value="" size="40">

Derudover tror jeg ikke nødvendigvis fejlen er i selve formularen, men i
noget af det foregående. I Opera 8.5/Win er det de to afkrydsningsfelter
det går galt med.

Så start med at få det til at validere og vend så tilbage, hvis du
stadig har problemer.

Good luck!

--
Jørn Andersen,