Slettede mails genindlæses i TB?
Fra : Mr. Mox

Dato : 11-04-07 20:58

Jeg er i Thunderbird Funktioner-Kontoindstillinger-Lokale
mapper-Diskplads kommet til at markere sletning efter 30 dage.

Nu mangler jeg mine gamle breve, har jeg mulighed for at redde dem???

Gode råd modtages med megen taknemmelighed af den uheldige Mr. Mox.

Fra : Palle Jensen

Dato : 11-04-07 21:07

Mr. Mox wrote:

> [...]
>
> Nu mangler jeg mine gamle breve, har jeg mulighed for at redde dem???
>
> Gode råd modtages med megen taknemmelighed af den uheldige Mr. Mox.

Surt show ;-/

Måske:

http://kb.mozillazine.org/Undelete_a_message

Ellers kommer Hr. Ludvigsen nok med noget

--
Med venlig hilsen / Best regards

Palle Jensen

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 11-04-07 22:46

Den 11-04-07 22.06 skrev Palle Jensen følgende:
> [...]

Du har tjekket, om de ligger i papirkurven i Thunderbird?

> http://kb.mozillazine.org/Undelete_a_message

Mr. Mox: Kan du læse engelsk? I så fald er det bare at læse ovennævnte
side. Ellers vend lige tilbage.

> Ellers kommer Hr. Ludvigsen nok med noget

Jeg kan i hvert fald tilføje, at Mr. Mox endelig ikke må komprimere sine
mapper i Thunderbird, for så slettes mailene helt. Og at Thunderbird
skal lukkes, før man forsøger at genskabe de mistede mails.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Få nyheder serveret med RSS-læseren Feedreader.

Fra : Mr. Mox

Dato : 12-04-07 11:59

Kim Ludvigsen skrev:

> Du har tjekket, om de ligger i papirkurven i Thunderbird?

Det har jeg checket, men desværre fandt jeg også at jeg havde fjernet
vingen i: Gem meddelelser på Serveren og så er alt håb vel ude?

> Mr. Mox: Kan du læse engelsk? I så fald er det bare at læse ovennævnte
> side. Ellers vend lige tilbage.
Jeg kan godt læse engelsk, har været gift med en Kiwi i 44 år, men det
kan dog sagtens være svært at forstå IT-language.

> Jeg kan i hvert fald tilføje, at Mr. Mox endelig ikke må komprimere sine
> mapper i Thunderbird, for så slettes mailene helt. Og at Thunderbird
> skal lukkes, før man forsøger at genskabe de mistede mails.

Det har jeg ikke gjort.

Med venlig hilsen og tak Mr. Mox

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 12-04-07 12:20

Den 12-04-07 12.58 skrev Mr. Mox følgende:

> Det har jeg checket, men desværre fandt jeg også at jeg havde fjernet
> vingen i: Gem meddelelser på Serveren og så er alt håb vel ude?

Nej, slet ikke. Lå de i papirkurven, ville det blot være meget nemmere
at gendanne dem. Reelt bliver dine mails ikke slettet, når du sletter
dem. De markeres blot med et skal slettes-stempel. Det er først, når
mapperne komprimeres, at de reelt slettes. Så hvis du ikke har
komprimeret mapperne, så bør de slettede mails kunne reddes.

Tjek nedennævnte side - husk at lukke Thunderbird først, det har de vist
glemt at skrive på siden.

>>> http://kb.mozillazine.org/Undelete_a_message

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Lav flotte fotoalbum til hjemmesiden med JAlbum.
http://kimludvigsen.dk

Fra : Mr. Mox

Dato : 13-04-07 17:39

Kim Ludvigsen skrev:

> Tjek nedennævnte side - husk at lukke Thunderbird først, det har de vist
> glemt at skrive på siden.

Jeg åbnede siden og efter lidt hjertekvabbelse fandt jeg frem til en
Inbox fil på 136 MB som jeg forsøgte at åbne med Word, der står jo i
instruktionen at jeg skal bruge en tekst editor, er det da ikke et
tekstprogram?? Så gik jeg til Noteblok men der kommer blot et sandur i
Laaaaaang tid, så det opgav jeg også, (Nå 136 mb må vel tage lidt tid)

Jeg må jo ikke vedhæfte noget her i TB, men jeg har lavet en A4 side med
screenprints fra Stifinder som jeg meget gerne vil vise. Jeg forsøger så
at finde en gruppe med binær fil (det har jeg ikke prøvet før. Hvis ikke
det lykkes så er ovenstående så langt jeg er kommet:

Jeg ved ikke hvilken løsning jeg skal bruge af de 4 foreslåede i
Mozilla-linket, men da jeg ikke kan åbne filen er det vel håbløst???

Jeg kan ikke finde binære grupper i Sunsite eller i Nordit News, hva'
gør en xxxx mand så?

Med venlig hilsen og tak Mr. Mox

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 13-04-07 22:14

Den 13-04-07 18.39 skrev Mr. Mox følgende:
> Kim Ludvigsen skrev:
>
> Jeg åbnede siden og efter lidt hjertekvabbelse fandt jeg frem til en
> Inbox fil på 136 MB

Uf, det var voldsomt. Du kan sikkert med fordel ændre måden du opbevarer
mails på, og en komprimering vil sikkert også hjælpe en del - men altså
ikke før, du har fået reddet de slettede mails.

> som jeg forsøgte at åbne med Word, der står jo i
> instruktionen at jeg skal bruge en tekst editor, er det da ikke et
> tekstprogram??

Njah, det er et tekstbehandlingsprogram. Og med teksteditor menes
normalt programmer, som ikke indsætter specielle koder i tekstfiler
(hvilket Word gør i udstrakt grad).

> Så gik jeg til Noteblok men der kommer blot et sandur i
> Laaaaaang tid, så det opgav jeg også, (Nå 136 mb må vel tage lidt tid)

Notesblok er netop en teksteditor, men jeg tvivler på, at programmet kan
klare så store filer. Prøv evt. om NoteTab Light kan klare filen (giv
det tid til at åbne filen):
http://www.notetab.com/
Ellers kan andre måske foreslå et velegnet program. Men du er nok bedre
stillet ved først at prøve nedenstående - det virker som den nemmeste
løsning.

> Jeg ved ikke hvilken løsning jeg skal bruge af de 4 foreslåede i
> Mozilla-linket, men da jeg ikke kan åbne filen er det vel håbløst???

Jeg ville nok først prøve Thunderbird Reset Status:
http://apveening.speedlinq.nl/software

Husk at lukke Thunderbird først, og lav en kopi af inbox-filen, så du
har den, hvis noget skulle gå galt. Programmet laver en fil, der hedder
inbox.mbx. Når programmet er færdig, flytter du inbox-filen ud på
skrivebordet eller et andet sted, og du omdøber så inbox.mbx til inbox,
før du starter Thunderbird for at tjekke resultatet. Jeg har ikke prøvet
programmet, så meld gerne tilbage, hvordan det går.

Bemærk, at /alle/ slettede mails gendannes, også dem du gerne vil have
slettet. Dem må du så slette manuelt.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Red slettede filer med PC Inspector.

Fra : Mr. Mox

Dato : 14-04-07 21:37

Kim Ludvigsen skrev:

> Uf, det var voldsomt. Du kan sikkert med fordel ændre måden du opbevarer
> mails på, og en komprimering vil sikkert også hjælpe en del - men altså
> ikke før, du har fået reddet de slettede mails.

Noteblok er netop en teksteditor, men jeg tvivler på, at programmet kan
> klare så store filer. Prøv evt. om NoteTab Light kan klare filen (giv
> det tid til at åbne filen):
> http://www.notetab.com/

Det har jeg gjort, og fandt også at "status:" allerede var fire nuller
på de mails jeg ville have restored. Dette er nok sket ved at jeg fik
læst filerne 3 gange i NoteTab, (så nu har jeg bl.a. en fil på små
500MB) Mon ikke jeg sku' købe et viskelæder?

> Jeg ville nok først prøve Thunderbird Reset Status:
> http://apveening.speedlinq.nl/software

Jeg har prøvet også med Thunderbird Reset Status, og det er måske
det der har "Nulstillet" Status i Inbox filerne. I denne løsningsmodel
skal man importere mbx filerne med "mboximport extension", men det link
virker ikke, måske fordi min maskine jo må være næsten i knæ?

> [...]
> før du starter Thunderbird for at tjekke resultatet. Jeg har ikke prøvet
> programmet, så meld gerne tilbage, hvordan det går.

Der er kommet nogen nye undermapper i lokale mapper, Kopi af Inbox, med
tre mapper: Inbox, Inbox.bak og Inbox.mbx. Og så yderligere en
Kopi af inbox.bak.
Jeg kan ikke få noget frem i dem i TB, skulle de ikke "hente" mails?

> Bemærk, at /alle/ slettede mails gendannes, også dem du gerne vil have
> slettet. Dem må du så slette manuelt.

Nu er jeg total kokset så jeg kopierer blot teksterne til Words!!! sgu!
Jeg har fulgt Kim's anvisninger på den måde jeg herunder har forklaret.
Men undervejs har jeg rodet og fået slettet alle mine mails fra i år i
Indbakke. Som beskrevet tidligere havde jeg mails fra i år, men mistede
så dem fra sidste år.

Men jeg har dog stadig en fil på Skrivebordet ved navn Inbox på 168MB.
Jeg formoder disse kan importeres, men aner nu ikke hvordan?

Hilsen fra den rystende Mr. Mox

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 14-04-07 22:07

Den 14-04-07 22.37 skrev Mr. Mox følgende:
> Kim Ludvigsen skrev:

> Jeg har prøvet også med Thunderbird Reset Status, og det er måske
> det der har "Nulstillet" Status i Inbox filerne.

Ja, det er, hvad programmet gør.

> I denne løsningsmodel
> skal man importere mbx filerne med "mboximport extension", men det link
> virker ikke, måske fordi min maskine jo må være næsten i knæ?

Hvor læser du det?

> Men jeg har dog stadig en fil på Skrivebordet ved navn Inbox på 168MB.
> Jeg formoder disse kan importeres, men aner nu ikke hvordan?

Prøv at starte helt forfra på redningsforsøget. Du skrev, at din
inbox-fil var 136 MB, og jeg bad dig tage en backup af den, inden du gik
i gang. Er det den, der hedder "inbox.bak" (tjek, om størrelsen passer).

I så fald kan du benytte nedenstående fremgangsmåde. Tag et skridt ad
gangen, og gør nøjagtigt som der står. Er du i tvivl om noget, spørger
du her.

Luk Thunderbird.

Opret en mappe på skrivebordet, som du kalder "Bak".

Lav en kopi af "inbox.bak" og kald kopien for "inbox.bak2"

Flyt alle filer som hedder noget med "inbox" fra din profilmappe over i
"Bak" - undtagen "inbox.bak". Du skal altså også flytte "inbox.msf" -
den har du ikke nævnt, du har, men det må du næsten have. Har du en
mappe med navnet "inbox.sbd", skal den ikke flyttes, du skal kun flytte
filerne.

Omdøb "inbox.bak" til "inbox".

Lad herefter Thunderbird Reset Status behandle filen "inbox".

Bagefter har du to inbox-filer i mappen: "inbox" og "inbox.mbx". Omdøb
"inbox" til "inbox.original".

Flyt "inbox.original" ud i mappen "Bak" på skrivebordet.

Omdøb "inbox.mbx" til "inbox".

Åbn Thunderbird, og tjek, om det virker som det skal.

Når du er helt sikker på, at alt er, som det skal være - og absolut ikke
før - kan du slette mappen "Bak" fra skrivebordet.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Avancerede søgemuligheder i mails med Thunderbird.

Fra : Mr. Mox

Dato : 15-04-07 14:19

Kim Ludvigsen skrev:

> [...]
>
> Omdøb "inbox.mbx" til "inbox".
>
> Åbn Thunderbird, og tjek, om det virker som det skal.
Mener at jeg nu to gange har kørt dette korrekt igennem.

> Når du er helt sikker på, at alt er, som det skal være - og absolut ikke
> før - kan du slette mappen "Bak" fra skrivebordet.

Her er jeg i tvivl, jeg omdøbte og åbnede TB, men her ingen "gamle" mails.

Til gengæld er der kommet nogen nye mapper i Lokale Mapper, Kopi af
inbox, Inbox, inbox.bak2 og Inbox.mbx og en helt anden mappe i træet;
Kopi af Inbox.bak
Jeg kan bruge både nyhedsgrupper og min mail, (har sendt til mig selv),
men kan ikke få de gamle breve frem. Jeg har jo fået dem kopieret til
Words, og jeg tror ikke jeg kan spilde mere af din tid. Jeg vil gerne
helt tilbage til scratch, har afinstalleret TB med tilføj etc og så lagt
det ind igen fra Nettet. Jeg har en Mozilla back up fra sidste måned,
men den vil ikke funke. Jeg har også en Mozilla backup på min bærbare
som jeg har flyttet med "netværket", og forsøgt at bruge denne i en
genopret på den stationære,den vil heller ikke. Måske er fejlen at jeg
har lavet en fejl a jeg startede processen og at denne så bliver ved med
at komme frem fordi jeg har brugt en back-up når jeg var færdig med en
"omgang" ???
Jeg vil nu slette hele baduljen igen og downloade igen, men så blot
skrive instillinger og konto ind for hånd.

Jeg takker igen for din hjælp og sender venligste hilsener Mr. Mox

PS. Hvor finder jeg binære.dk så jeg eventuelt kunne vise mine
indstillinger fra Stifinder?

Jeg forstår ikke at

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 15-04-07 20:53

Den 15-04-07 15.19 skrev Mr. Mox følgende:

> Til gengæld er der kommet nogen nye mapper i Lokale Mapper, Kopi af
> inbox, Inbox, inbox.bak2 og Inbox.mbx og en helt anden mappe i træet;
> Kopi af Inbox.bak

I så fald har du ikke fulgt ovenstående punkt.

Hvis du vil, kan jeg prøve, om jeg kan redde de gamle mails for dig og
få det hele til at fungere igen. Men det vil kræve, at du sender det
hele til mig. Og det vil betyde, at jeg kan se alle dine mails. Jeg har
ikke tænkt mig at læse dem, men det har du jo kun mit ord for.

Hvis du er interesseret, så send mig en mail. Vær opmærksom på, at det
vil betyde, at du skal overføre en masse data til mig (via en
ftp-server). Det vil i den forbindelse ikke være praktisk, hvis du har
en opkaldsforbindelse via et gammeldags modem.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Sådan skræddersyr du startmenuen.