Install af IE7 hvordan
Fra : Lone

Dato : 13-04-07 10:09

Hejsa

XP Home SP2, (fuldt opdateret undtagen IE7)

Jeg fik ifm. noget andet bøvl på pc'en flg. fif fra en
teknisk supporter på MS: at det ofte var div. add-ons
og samtidigt kørende programmer der kunne give
efterfølgende bøvl ved installationen af IE7 - så det
var bedst hvis ikke der kørte andet mens den blev installeret.

Han havde ellers sagt han kunne guide mig igennem
mht. at installere, men nu er han desværre holdt som
supporter, så jeg kunne godt tænke mig at høre hvordan
I andre har gjort.

Nu har jeg afinstalleret div.: Java, Adobe (Reader, Shockwave,
Flashwave) Real Player og QuickTime.

Og i 'programmer' --> 'administrer' har jeg så stadig flg.

*ét hjælpeprogram til browser vedr. Spybot S&D opdateringer
*2 actice-x objekter vedr. Panda (antivirus)
*2 active-x objekter vedr. HP (printer)
* (Browserudvidelsen Messenger som ér deaktiveret)
*9 active-x objekter der vedr. MS windows og office div.

Spørgsmålet er: bør jeg deaktivere alt hvad der ikke har noget
med MS at gøre under install, eller hvodden? Er det mon alle
'add-ons' der skal deaktiveres?

Og: hvis jeg henter IE7 ned så jeg selv kan installere (henter
jeg den fra updatesiden kan jeg jo ikke slå Panda fra imens
den installeres gr. netadgangen - og det skulle jo åbenbart
være det bedste) - kan updatesiden så efterfølgende se at jeg
_har_ installeret IE7..........og finde de videre updates, eller bliver
der noget bøvl dér mon?

--
vh Lone

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 13-04-07 10:31

Den 13-04-07 11.09 skrev Lone følgende:

> Nu har jeg afinstalleret div.: Java, Adobe (Reader, Shockwave,
> Flashwave) Real Player og QuickTime.

Jeg ville nu bare have prøvet at installere IE7 via Windows Update uden
al det besvær med at fjerne ting, der alligevel skal ind igen. I langt
de fleste tilfælde virker det, som det skal. Skulle der være problemer,
kan man bare afinstallere IE7 igen.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Tips og tricks til websnedkeren.

Fra : Lone

Dato : 13-04-07 10:40

> [...]
> Skulle der være problemer, kan man bare afinstallere IE7 igen.

Nå?
Hvordan gør jeg så med Panda imens Winupdate installerer IE7?

--
vh Lone

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 13-04-07 12:26

Den 13-04-07 11.39 skrev Lone følgende:

> Hvordan gør jeg så med Panda imens Winupdate installerer IE7?

Prøv at lade den være.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Sammenlign dagens pc med en pc i 1986, og gys over datidens priser.

Fra : Lone

Dato : 13-04-07 14:17

> Prøv at lade den være.

Hmmm...dvs. du auto-henter bare med alt kørende + venter og ser om
du får de samme problemer som andre melder om?

Jeg synes nu det er en ok ting at fjerne velkendte forhindringer
(de fleste trængte til opdatering alligevel ......så det var ikke
det store bøvl der skulle til.) Og jeg er ikke så ferm til at fejlfinde
efterfølgende - så det bliver let temmelig tidskrævende for mig.
(mildest talt ;)

Kan du svare mig på hvad active x objekter egentlig gør godt for,
dvs. hvad bruges de til helt konkret? Så kan jeg måske selv
vurdere hvilke jeg kan annullere............ Hvis sådan et objekt
fjernes, vil siden der installerede det så skabe/ bede om at
installere et nyt når det er nødvendigt?

--
vh Lone

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 13-04-07 15:47

Den 13-04-07 15.17 skrev Lone følgende:

> Hmmm...dvs. du auto-henter bare med alt kørende + venter og ser om
> du får de samme problemer som andre melder om?

Eller: Jeg har ikke hørt om særlig mange med problemer. Og hvis jeg
havde ville jeg nok prøve at vurdere, om det var noget udbredt, som også
kunne risikere at ramme mig. Spørg dig selv, om Microsoft ville udsende
et program automatisk, hvis de forventede at en masse brugere fik
problemer.

> Jeg synes nu det er en ok ting at fjerne velkendte forhindringer

Det har du naturligvis ret i, men forhindringerne er i dette tilfælde
ikke velkendte nok til, at jeg har hørt om dem. Og jeg har ellers været
vidt omkring mht. IE7.

> Kan du svare mig på hvad active x objekter egentlig gør godt for,
> dvs. hvad bruges de til helt konkret?

ActiveX er en teknologi til udveksling af oplysninger mellem forskellige
programmer. Teknologien gør det nemmere at lave hjælpeprogrammer til
Internet Explorer. Når et program bruger teknologien, kaldes det et
ActiveX-program eller et ActiveX-objekt. Lige som alle andre programmer,
kan ActiveX-programmer mange forskellige ting. Nogle kan gøre, så du kan
se flash eller pdf-filer i browseren. Andre giver dig ekstra
værktøjslinjer og atter andre kan udspionere, hvordan du bruger Internet
Explorer og sende besked herom hjem til moderbasen.

> Hvis sådan et objekt
> fjernes, vil siden der installerede det så skabe/ bede om at
> installere et nyt når det er nødvendigt?

Ja.

Jeg fristes til at anbefale:
http://libris.dk/isbn/978-87-7843-796-9

--
Mvh. Kim Ludvigsen
35 tips & tricks til Internet Explorer.

Fra : Lone

Dato : 13-04-07 16:47

> kunne risikere at ramme mig. Spørg dig selv, om Microsoft ville
>udsende et program automatisk, hvis de forventede at en masse
>brugere fik problemer.

Næh...men de kan vel ikke gardere sig mod alt, - og opdager vel
de problemer de ikke havde forudset når folk begynder at henv.
sig. Erfaringen gør vel at de sætter ekstra folk ind når der kommer
større fornyelser, fordi de ved det vil afstedkomme div. ...........

> Det har du naturligvis ret i, men forhindringerne er i dette tilfælde
>ikke velkendte nok til, at jeg har hørt om dem. Og jeg har ellers
>været vidt omkring mht. IE7.

Har du så hørt om at kørende programmer ved autohentning af
updates kan give det symptom jeg fx. har: at IE/OE versionsnummeret
i *Om .......* ikke har ændret sig siden ver. 6.00.2900.2180.......på
trods af at alle updates løbende er hentet og installeret, og at du i min
header kan læse at jeg sender fra OE ver. 6.00.2900.3028 ?
Eller at underlig /fejlplacering af updateringer på pc'ens drev kan have
samme årsag?

> [...]
>browseren. Andre giver dig ekstra værktøjslinjer og atter andre kan
>udspionere, hvordan du bruger Internet Explorer og sende besked

Tak for den forklaring! (hvorfor står det mon ikke på din side under
ord-forklaringer?)

> Ja.

Fjong! Takker igen! Er det bedst at fjerne dem direkte i
Windows/Downloaded Program Files, eller i 'Objekter'?

> Jeg fristes til at anbefale:
> http://libris.dk/isbn/978-87-7843-796-9

Helt okay tip, - men den er jo ikke udkommet endnu står der
Nu piller du vel ikke tipsene af din side på gr. af det
hefte....?

--
vh Lone

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 13-04-07 18:30

Den 13-04-07 17.47 skrev Lone følgende:

> [...]
> trods af at alle updates løbende er hentet og installeret, og at du i min
> header kan læse at jeg sender fra OE ver. 6.00.2900.3028 ?

Nej, det har jeg ikke hørt. Og du er helt sikker på, at du har fået
installeret de pågældende opdateringer?

> Tak for den forklaring! (hvorfor står det mon ikke på din side under
> ord-forklaringer?)

Det gør det nu (tak, det havde jeg ikke selv tænkt på):
http://kimludvigsen.dk/ordforklaring.html#activex

> Fjong! Takker igen! Er det bedst at fjerne dem direkte i
> Windows/Downloaded Program Files, eller i 'Objekter'?

De skal normalt afinstalleres via Tilføj eller fjern
programmer-funktionen i Windows.

> Helt okay tip, - men den er jo ikke udkommet endnu står der

Jeg vil tro, det er på gaden i næste uge. Det gik vist i trykken i går.

> Nu piller du vel ikke tipsene af din side på gr. af det
> hefte....?

Nej, det på siden bliver på siden. Til gengæld kommer der ikke noget nyt
om IE, medmindre der sker noget helt specielt. Men der er selvfølgelig
meget andet i hæftet end det på siden.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Synkroniser dine data med Allway Sync. Programmet kan synkronisere

Fra : Lone

Dato : 13-04-07 19:37

> Nej, det har jeg ikke hørt. Og du er helt sikker på, at du har fået
>installeret de pågældende opdateringer?

Iflg. Belarc Advisor - så ja! Har også kørt MBSA der siger ok opdateret
- lige med undtagelse af IE7.
Og på updatesiden står der også 'hentet med succes' over hele linjen,
og jeg genstarter altid efter hentning for at lade den 'indarbejde' det
hentede -uanset om den ber om det eller ej
(kan også se at flere af filerne i OE under *Om....* hedder
ver.6.00.2900.3028 )
Kan vel ikke tjekke det på andre måder?

> Det gør det nu (tak, det havde jeg ikke selv tænkt på):
> http://kimludvigsen.dk/ordforklaring.html#activex

Bingo

> De skal normalt afinstalleres via Tilføj eller fjern
>programmer-funktionen i Windows.

Nå? - hmm - det kan jeg vist ikke - de står der jo ikke...........
Jeg har jo ikke tænkt mig at afinstallere hele Panda- eller
Spybotprogrammet, eller min scanner/printer Men så kan de
obj. vel deaktiveres under administrer............

Og de obj. der er installeret via MS-sider (MUWebControlClass
fx. med flere er da ikke nævnt i tilføj/fjern!)

Ifm. MS tek.support blev der installeret et objekt fordi der så
kunne sendes div. oplysninger som supporten havde brug for,
Dette kunne efterflg. fjernes m. højreklik i 'objekter' fik jeg at vide
af supporteren. Mon ikke det samme gør sig gældende
med de andre MS active x objekter.....? hm........

> Jeg vil tro, det er på gaden i næste uge. Det gik vist i trykken i går.

Nu sender de en mail når den er klar - tjekket detalje man lige kan
melde sig til dér.

> Nej, det på siden bliver på siden.

Godt så!

>selvfølgelig meget andet i hæftet end det på siden.

;) sæføli ..........

--
vh Lone

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 13-04-07 20:44

Den 13-04-07 20.36 skrev Lone følgende:

> Iflg. Belarc Advisor - så ja! Har også kørt MBSA der siger ok opdateret
> - lige med undtagelse af IE7.

Ok, jeg tør ikke sige, hvad der går galt. Og jeg har ikke en OE, så jeg
kan tjekke, om det er normalt, at der står et andet nummer i om-vinduet.

> Nå? - hmm - det kan jeg vist ikke - de står der jo ikke...........

Det er lidt forskelligt, om de står der eller ej. Ellers kan du slå dem
fra under Administrer tilføjelsesprogrammer. Men som sagt, der er er
ikke den store grund til at slå dem fra. Dem, som ikke er i brug, slås
for øvrigt automatisk fra af IE7. Næste gang man kommer ind på en side,
der vil bruge ActiveX'en, bliver man spurgt, om den skal slås til.

> Jeg har jo ikke tænkt mig at afinstallere hele Panda- eller
> Spybotprogrammet, eller min scanner/printer

Det er der heller ingen grund til.

> Og de obj. der er installeret via MS-sider (MUWebControlClass
> fx. med flere er da ikke nævnt i tilføj/fjern!)

Lad dem være. Jeg har ikke engang nævnt selve installationen i mit
hæfte, simpelthen fordi det ikke burde give problemer. Det er først, når
man starter IE7, at problemerne begynder

Prøv at installere IE7 uden alle fiksfakserier. Skulle det gå galt, får
du hermed retten til at dunke mig i hovedet med, at jeg har givet dig et
forkert råd.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Få dit tastatur til at lyde som en gammel skrivemaskine eller en

Fra : Pico

Dato : 13-04-07 23:13

Kim Ludvigsen wrote:
> Den 13-04-07 20.36 skrev Lone følgende:
KLIP

Lone, hvorfor gør du ikke bare som Kim L. skriver, installer IE7, evt. hent
den og så installer, jeg har ikke erfaring med at det ikke kan lade sig gøre
med alt muligt beskyttelse kørende, men hvis det ikke vil for dig kan du da
"slå" alt fra. Husk at hiv internet ledningen ud så du ikke er på nettet.

1. Gå ind i Start menuen og vælg Kontrolpanel.
2. Dobbeltklik på "Windows Firewall".
3. Vælg "Slået fra" eller "Off" og tryk på OK.
4. Gå ind i Start menuen og vælg Kør.
5. Skriv msconfig og tryk på OK.
6. Vælg fanebladet Start.
7. Tryk på "Deaktiver alle" og tryk på OK.
8. Genstart computeren.

Installer nu den hentede IE7 og slå så tingene til igen i msconfig og
firewalen, hvorefter du genstarter. Hvis du ikke henter IE7 først men
opdater fra nettet skal du selvfølgelig ikke slå firewalen fra.
--
MVH
Pico

Fra : Lone

Dato : 14-04-07 20:42

"Pico" <Selvestemig@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> KLIP
>
> Lone, hvorfor gør du ikke bare som Kim L. skriver,

Hmmm...måske fordi jeg har andre erfaringer med updates ;)

> , evt. hent den og så installer,

Ja det var også min tanke - men jeg kunne ikke finde svar på
nogen steder om win-update siden så ville kunne se den var hentet
og finde de rette updates videre.....

>jeg har ikke erfaring med at det ikke kan lade sig gøre med alt muligt beskyttelse kørende,

Hmmm...det har jeg så.....igen
Hvad bruger du af add-ons og antivirus?

> [...]
> 5. Skriv msconfig og tryk på OK.
> 6. Vælg fanebladet Start.
> 7. Tryk på "Deaktiver alle" og tryk på OK.

Der fik du sat de små grå på arbejde her
Den model turde jeg ikke umiddelbart da der er
et par programmer der jeg ikke er helt sikker
på hvad foretager sig (MS).........

Jeg har skrevet hvodden det foregik i mit svar til KL,
så det vil jeg ikke repetere

Men tak for din indsats / idé til hvordan det måske kunne gøres!

--
vh Lone

Fra : Pico

Dato : 14-04-07 22:47

Lone wrote:
> "Pico" <Selvestemig@hotmail.com> skrev i en meddelelse
KLIP

> Hmmm...det har jeg så.....igen
> Hvad bruger du af add-ons og antivirus?

På den Pc jeg sider ved for øjeblikket kørere jeg IE6 fordi det er et
mediacenter, men ellers er det Sygate Firewall på alle Pc'erene og enten
McAfee eller AVG antivirus og ellers fuldt opdaterede maskiner, ingen af de
kombinationer har givet nogen problemer
--
MVH
Pico

Fra : Lone

Dato : 15-04-07 00:17

> [...]
>antivirus og ellers fuldt
> opdaterede maskiner, ingen af de kombinationer har givet nogen

Oki.
Og hva' med add-ons /hjælpeprogr.?

--
vh Lone

Fra : Lone

Dato : 14-04-07 20:31

> Ok, jeg tør ikke sige, hvad der går galt. Og jeg har ikke en OE,
>så jeg kan tjekke, om det er
> normalt, at der står et andet nummer i om-vinduet.

Pyt - regner ikke med det er et problem, nævnte det bare som andet
ex. på hvad div. kørende programmer kan lave af ballade ved
updates install.....

> Prøv at installere IE7 uden alle fiksfakserier. Skulle det gå galt,
>får du hermed retten til at
> dunke mig i hovedet med, at jeg har givet dig et forkert råd.

Du kan godt finde en gl. sutsko eller lignende frem og begynde at dunke!
Og hvis du spør om jeg har flere hårtotter på hovedet nægter jeg at tjekke
det! )

No way! Install mislykket x flere. Længe leve gendannelsespunkt-funktionen.

Men - deaktiverede alle add-ons der ikke var fra MS, deaktiverede firewall
og andre terrie-arrige tjekting Panda har gang i mht. browsersikkerhed,
aktiverede windows firewall..............og pyh.......endelig!

Nu kan jeg så undre mig over at den tilsyneladende smider temp og cookies
i mappen 'Temporary Internet Files' .............for den er ikke længere at finde
i Documents and settings/ Lokale Indstillinger etc.
Vældig, vældig mystifistisk............ Den har godt nok sti hen til mappen,
men mappen er ikke at finde i Stifinder ? Lidt af en gåde ;)

Og ved installen fjerner den stort set alle tilføjelsesprogrammer under
Administrer, men objekterne er stadig at finde under Objekter......hmmm...

Nå - men ellers ser den da ud til at virke. Ikke det vilde der er sket
ser det ud til )) Fint med udskrivningsmulighederne og Feeds.
Håber nogen opfinder et tweak så den menulinje kan rykkes op ;)
Har nu ver. 7.0.5730.11 iflg. *Om...* og alle updates er i orden siger
tjekprogrammerne, så det er jo ok.

Tak for dine indspark........på trods Nu ku' jeg jo finde nogen fif
til brug + indstillinger på din side, - det hjalp lidt ;)

--
vh Lone

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 14-04-07 21:28

Den 14-04-07 21.31 skrev Lone følgende:

> Du kan godt finde en gl. sutsko eller lignende frem og begynde at dunke!

Avavavavavav!

Men du må have en meget speciel computer (hvad de andre problemer måske
også kan tyde på). Jeg har som sagt været vidt omkring på nettet for at
læse om eventuelle problemer med IE7, og jeg er ikke stødt på nogle
bredt forekommende problemer.

> .............og pyh.......endelig!

Godt det lykkedes til sidst!

> Nu kan jeg så undre mig over at den tilsyneladende smider temp og cookies
> i mappen 'Temporary Internet Files' .............for den er ikke længere at finde
> i Documents and settings/ Lokale Indstillinger etc.

Jeg sidder ikke lige med en Windows, så jeg kan ikke tjekke, hvor de
placeres.

> Vældig, vældig mystifistisk............ Den har godt nok sti hen til mappen,
> men mappen er ikke at finde i Stifinder ? Lidt af en gåde ;)

Den er vel skjult i styresystemet. Du burde kunne se den, hvis du slår
skjulte mapper til. Men hvad vil du bruge mappen til?

> Håber nogen opfinder et tweak så den menulinje kan rykkes op ;)

Du kan bare købe et vist hæfte

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Lær at vælge sikre adgangskoder som er nemme at huske.

Fra : Lone

Dato : 15-04-07 00:12

> Avavavavavav!

Så ka du lære det ))

> [...]
> som sagt været vidt omkring på nettet for at læse om eventuelle problemer med IE7, og jeg er ikke
> stødt på nogle bredt forekommende problemer.

Pc'en tror jeg ikke fejler noget - det er nok snarere en pæn blanding af
fejl 40 og en smule fejlbeheftet software der ikke helt arter sig som
planlagt :) Har du også snakket med MS tek.supportere mon, - lød som om
det var noget ret velkendt i de rækker.

> Godt det lykkedes til sidst!

Ja. Håber det holder
Gir' den lige en uge eller to til at arte sig.
Er lidt spændt på at se om anti-fiskeriet i IE kommer til at konflikte
med Pandas bestræbelser på det samme fx., det må vise sig.

> Jeg sidder ikke lige med en Windows, så jeg kan ikke tjekke, hvor de placeres.

Som sagt: lagringsmappen har samme sti som i IE6
**C:\Documents and Settings\brugerkonto\Lokale indstillinger\ Temporary
Internet Files**
- men "Temporary Internet Files" har gjort sig usynlig i Stifinder (og jeg
kører kun med skjulte systemfiler - resten er out in the open)
Well, det kan jo være den dukker op igen en af dagene MS kræver
jo tålmodighed nogen gange.

> skjulte mapper til. Men hvad vil du bruge mappen til?

Ja, nu er jeg jo altså i færd med at kreere en bat-fil der med et
enkelt klik kan tømme temp/temporary forskellige steder, og
selvom lagringsmappestien åbenbart er den samme i IE7
forekommer det mig en anelse bizart at angive en sti til en
mappe der ikke er der .....ehh....... ;)
(ved godt man sikkert kan få færdige programmer der tømmer
udvalgte mapper på kommando, men det er jo ikke nær så sjovt ...)
(- kan også godt se at IE7 har en 'samlet' mulighed for at slette
både oversigt, cookies og temp.....applaus for det! - men nu syns
jeg liiige det ku' være smart at slette div. indhold over hele linjen
på pc'en med ét klik

> Du kan bare købe et vist hæfte

) ja ja, ska' nok! Men har nu ikke hørt noget fra Libris endnu

Det må jo fx. også være muligt at klikke et link på en side
og så bare åbne en ny fane frem for at skifte side..........og nåed
Indtil videre ok lappeløsning med den lille sorte oversigts-pil. (skal
vist lige ha' nærlæst på din side om der står andre varianter end ctrl,
- kan også være der er forskel på om siden linker til 'sig selv' eller
andre sider....hmm... )

Øhh...under Feeds var der da jeg først klikkede, to gule mapper
der hed Microsoft Feeds - hver med sit orange 'feed' ikon i -
en der hed 'på arbejde', og en der hed 'hjemme'. Den sidstnævnte
mappe + feed-ikon fik jeg slettet (jaja pilfinger ;) Kan jeg få den
mappe igen mon....er jo lidt nysgerrig for at vide hva' det var for
feeds - tænk hvis jeg nu gik glip af nåed interessant dér

--
vh Lone

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 15-04-07 00:47

Den 15-04-07 01.12 skrev Lone følgende:

> Det må jo fx. også være muligt at klikke et link på en side
> og så bare åbne en ny fane frem for at skifte side..........og nåed

Klik på linket med den midterste museknap eller rullehjulet.

> Kan jeg få den
> mappe igen mon....er jo lidt nysgerrig for at vide hva' det var for
> feeds - tænk hvis jeg nu gik glip af nåed interessant dér

Jeg tvivler på, at du går glip af noget, men en anden med IE7 må kunne
give dig adresserne til de to feed. Jeg har selv slettet dem, så jeg kan
desværre ikke hjælpe.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Sæt de små grå hjerneceller i sving i en gratis udgave af

Fra : Lone

Dato : 15-04-07 10:30

> Klik på linket med den midterste museknap eller rullehjulet.

Aha......tak for tippet! så må jeg vist til at installere den cd der
fulgte med musen, har ellers fungeret fint med standard til
mit behov

> Jeg tvivler på, at du går glip af noget, men en anden med IE7
>må kunne give dig adresserne til de
> to feed. Jeg har selv slettet dem, så jeg kan desværre ikke hjælpe.

Har hittet den - nope, ikke specielt interessant, så pyt )

Mht. den forsvundne Temporary Internet Files..........så er det nu
lidt mystisk. Kører jeg Ccleaner finder den cookies i en mappe
der hedder Cookies på stien
C:\Dcuments and Settings\brugerkonto\Cookies
.......og den mappe er også usynlig i Stifinder...........
Tror lige jeg hopper over i win eller progammerings -gruppen
og spørger om det der på et tidspunkt......hmmm.....!

Go'søndag

--
vh Lone

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 15-04-07 11:03

Den 15-04-07 11.29 skrev Lone følgende:

> Aha......tak for tippet! så må jeg vist til at installere den cd der
> fulgte med musen, har ellers fungeret fint med standard til
> mit behov

Det burde virke med standard-driveren. Faktisk kan du risikere, at det
ikke vil virke med producentens musedriver. Nogle af dem har det med at
omdefinere knapperne, så man lige netop ikke kan midterklikke.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Instant Converter lader dig omregne forskellige måleenheder, for

Fra : Lone

Dato : 15-04-07 11:44

> [...]
> producentens musedriver. Nogle af dem har det med at omdefinere knapperne, så man lige netop ikke

Den er med hjul - men tryk på hjulet laver kun pil op/ned med mulighed for
at 'glide-scrolle' over en side - vip til siderne med hjulet har heller ingen
funktion pt. Jeg må nøjes med ctlr +venstreklik og sideskift m.frem/tilbage
-knapperne på musen og så den lille sorte oversigtspil indtil videre.
(har heller ikke de bedste erfaringer med logitechs musedrivere

Naaaaj!!!..............prøvede lige igen - der skal da bare trykkes godt til ))
Super fjong! Tak for hjælpen!

Kan man så indstille noget så den bare pr. default lukker alle faner
når IE lukkes? (undgå den lille spørge-box mener jeg ;)

Fodnote:
Bare lige som et lille koriosum: slår jeg "skjul beskyttede operativsystem-
filer" fra i mappevisning............så dukker sandelig både en Cookies mappe
op her:
C\Documents and Settings\brugerkonto\Cookies

og en Temporary Internet Files -mappe dukker op her:
C\Documents and Settings\brugerkonto\Lokale indstillinger\Temporary Internet Files

- spøjs ting at de mapper skal til at være beskyttede operativsystemfiler,
not? ;.-) Jeg fatter ikke en bønne! )

--
vh Lone

Fra : Lone

Dato : 15-04-07 12:31

"Lone" <logro@mail.tele.invalid> skrev i en meddelelse

> Kan man så indstille noget så den bare pr. default lukker alle faner
> når IE lukkes? (undgå den lille spørge-box mener jeg ;)

Sorry - har hittet det flueben i *advar mig....* og væk med det

--
vh Lone

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 15-04-07 12:59

Den 15-04-07 12.43 skrev Lone følgende:

> Kan man så indstille noget så den bare pr. default lukker alle faner
> når IE lukkes? (undgå den lille spørge-box mener jeg ;)

Funktioner => Internetindstillinger => fanebladet Generelt => klik på
knappen Indstillinger i afsnittet Faner => fjern fluebenet ud for Advar
mig, når der lukkes flere faner.

Du kan reelt også gøre det direkte i den lille spørgeboks ved at sætte
flueben ud for Vis ikke denne dialogboks igen - men nu ved du også, hvor
du slår boksen til, hvis du fortryder. Boksen kan være praktisk, fordi
den lader dig huske de åbne sider, så de genåbnes, næste gang IE startes.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Få nyheder serveret med RSS-læseren Feedreader.

Fra : Lone

Dato : 15-04-07 13:36

> Boksen kan være praktisk, fordi
> den lader dig huske de åbne sider, så de genåbnes, næste gang IE startes.

Havde ikke foldet boxen ud - men du har da en pointe dér kan jeg se!
Tak for den

--
vh Lone