Problemer med EnergiMidt
Fra : Heidi Hansen

Dato : 11-04-07 10:50

Hej

Jeg har nu haft fiberbredbånd fra EnergiMidt i godt 1 år.

Først havde vi 10/10 mbit og det kørte godt det første halve år.

Hereftr cirka 1-2 gange om dagen stoppede forbindelsen/datatrafikken på
trods af at pppoe forbindelsen stadig var aktiv. Hvis vi så lukkede pppoe
forbindelsen og connectede igen - så virkede det igen. Dette skete oftest
hvis man downloadede med fuld skrue. Vi har testet med både anden router og
pc direkte til fiberboksen. (den er også blevet udskiftet ifb. en
opgradering af fibernettet)

Vi har skrevet flere gange til EnergiMidt med aldrig fået svar. Derfor
besluttede vi, at sætte hastigheden ned til 5 mbit (da vi har tv via fiber
også) - nu opstår fejlen kun et par gange om ugen.

Har andre de samme oplevelser med EnergiMidt?

Heidi Hansen

Fra : jesperydes@gmail.com

Dato : 11-04-07 20:05

For fuld skrue? Med P2P?
Jeg har oplevet noget lign. på fibernet når jeg har anvendt P2P
programmer, ikke med HTTP/FTP download. Jeg har en mistanke om at der
er lagt begrænsninger ind på Deres routere ang. begrænsning af
antallet af åbne forbindelser eller noget lign.

mvh
Jesper

Fra : Anders Mogensen

Dato : 14-04-07 17:55

> Har andre de samme oplevelser med EnergiMidt?

Vi har en erhvervsforbindelse som koster en del mere. Men er nu overhovedet
ikke imponeret. Vi oplever jævnligt nedbrud, mest i Energi Midt's eget net.
Man ringer ind og bliver stillet forkert om. Når man så får fejlmeldt
forbindelsen, bliver man overhovedet ikke informeret om hvad der er galt,
hvornår fejlen er løst, eller at fejlen er løst. Det var også sjovt at følge
med på deres hjemmeside. Først stod der at der kun var fejl hos private (et
stykke tid efter jeg havde ringet), så stod der efter et stykke tid at det
også berørte erhvervskunder, nå.... Fejlen blev først skudt over på deres
leverandør, efter en time eller 2 blev det ændret til en fejl hos dem selv.

Vi kan desværre ikke få andre hurtigere forbindelser der hvor firmaet ligger
PT, men var det muligt, havde jeg skiftet. Har været rigtig glad for vores
fall back linie rigtig mange gange...

Mvh Anders Mogensen

Fra : Heidi Hansen

Dato : 28-05-07 09:29

Hej

Jeg vil lige smide en lille update på vores problemer med forbindelsen.

Ikke en gang siden 20/4 er vi blevet smidt af nettet :) (kun en gang, hvor
alle EM-brugere ikke kunne komme online)

Fint... Vi håber det fortsætter :)

Heidi