MS Windows
briani 27239
svchost.exe
Fra : Lars Grau

Dato : 11-04-07 08:23

Hej Ng

Jeg er støt på et problem, min computer er begyndt at starte en scvhost.exe
som bruger 100 % af cpu kræften, når jeg stopper den så kommer den først
igen når jeg genstarter min computer, jeg har scannet for virus og spyware,
men fandt ikke noget, det er en windows xp pro med alle update, nogen som
har en ide på hvad det kan skylles??

Venlig Hilsen
Lars

Fra : Holst

Dato : 11-04-07 08:34

Lars Grau wrote:
> [...]
> men fandt ikke noget, det er en windows xp pro med alle update, nogen som

Smed svchost.exe ind i søgefeltet hos Symantec:

<http://www.symantec.com/security_response/writeup.jsp?docid=2005-060113-5434-99&tabid=2>
<http://www.symantec.com/security_response/writeup.jsp?docid=2005-060113-5434-99&tabid=3>

og første hit, når det var hos Google, jeg smed det ind:

<http://www.liutilities.com/products/wintaskspro/processlibrary/scvhost/>

Fra : Holst

Dato : 11-04-07 08:39

Holst wrote:

> og første hit, når det var hos Google, jeg smed det ind:

Men kigger man videre, kan svchost.exe vist også være noget, som skal
være der og ikke gør nogen skade.

Fra : ..::JMJ::..

Dato : 11-04-07 14:05

Holst skrev:

> Men kigger man videre, kan svchost.exe vist også være noget, som skal
> være der og ikke gør nogen skade.

Roder vi ikke lidt rundt her?
Der er forskel på svchost.exe og scvhost.exe.
Det du googlede dig frem til var sidstnævnte, som ikke er en standard
Windows .exe.
Efter at have læst tråden, er jeg nu i tvivl om, hvorvidt problemet
gjaldt "svc...." eller "scv..."?

--

...::JMJ::..

Fra : Holst

Dato : 11-04-07 14:25

...::JMJ::.. wrote:

> Roder vi ikke lidt rundt her?

Jo, det gør vi nok. Det gør det ikke nemt, når Lars har skrevet et i
emnefeltet og noget andet i teksten.

Jeg tror, jeg har googlet efter det, der står i selve teksten.

Fra : Jens G

Dato : 11-04-07 08:40

On Wed, 11 Apr 2007 09:33:38 +0200, Holst <newsnov06@shelter.dk>
wrote:

>Smed svchost.exe ind i søgefeltet hos Symantec:

Nej, du smed scvhost.exe ind, som jo også er den Lars Grau har
problemet med

--
Jens G
Kan anbefale http://www.everlove.dk til IP telefoni.

Fra : Holst

Dato : 11-04-07 09:05

Jens G wrote:

> Nej, du smed scvhost.exe ind, som jo også er den Lars Grau har
> problemet med

CV eller VC, næsten det sammen. Nogle gange er et CV så ringe, at det er
lige til at hælde ud i WC.

Fra : Ukendt

Dato : 11-04-07 11:40

Lars Grau wrote:
> [...]
> scannet for virus og spyware, men fandt ikke noget, det er en windows
> xp pro med alle update, nogen som har en ide på hvad det kan skylles??

Emnet har været oppe og vende nogle gange... Og der er mange
muligheder. Men her er mit bud:

Der er for tiden flere, inkl. undertegnede, der oplever et problem
hvor svchost.exe, få minutter efter login i Windows XP, pludselig
sætter sig på 100% af CPU'ens resourcer i flere minutter.

Så længe svchost'en sidder så hårdt på CPU'en, kan Windows
ikke betjenes. Den reagerer ganske enkelt ikke og hos mig reagerer
den dårlig nok på CTRL-ALT-DEL mens det står på.

Jo langsommere/ældre PC'en er, desto længere tid kan den blive
hængende før den så "giver slip" igen. På jobbet har vi mange
ældre PC'er med for lidt RAM og på dem er det ikke usædvanligt,
at man må vente op til 10 minutter før man kan begynde at bruge
maskinen.

Problemet har én eller anden relation til Windows' automatiske
opdateringer, for hvis man slår auto update helt fra, så forsvinder
problemet. Der er lidt rodet info om dette hos MS, her:
http://support.microsoft.com/kb/916089/

Og MS henviser også til hotfix 927891:
http://support.microsoft.com/kb/927891/
Men jeg kan bare ikke se, at den løser problemet...

Én af mine kolleger fandt en lidt ældre "opskrift" i et forum på
nettet, som han påstår kan løse problemet, men jeg har ikke selv
afprøvet det endnu, så jeg ved ikke om det holder i byretten:

http://swigartconsulting.blogs.com/tech_blender/2006/07/index.html

-E.G.

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 11-04-07 23:05

El Guapo skrev:

> [...]
> opdateringer, for hvis man slår auto update helt fra, så forsvinder
> problemet. Der er lidt rodet info om dette hos MS, her:

Så vidt jeg har forstået er problemet - som
jeg også har haft - relateret til en ny udgave af
Windows installer, som jeg er blevet "inficeret
med" ved download af en servicepack til Office
2003.

På baggrund af en af de tidligere diskussioner
om dette emne har jeg nu gjort det, at jeg
slået automatisk opdatering fra. Det afhjælper
problemet. Siden har jeg ca. en gang om ugen manuelt
tjekket på Windows update. Det tager nu en pokkers
tid, men hellere en gang om ugen end hver dag...

Det er rart at få bekræftet, at MS instruktioner
er "lidt rodede". Jeg vil være ærlig og sige jeg
forstår ikke en dyt af det.

Jørgen Farum Jensen
..

Fra : Jakob Hansen

Dato : 16-04-07 21:32

> Så vidt jeg har forstået er problemet - som
> jeg også har haft - relateret til en ny udgave af
> Windows installer,

Ja, samme her, jeg fandt også windows update info på google, og det hjalp at
disable servicen. Jeg valgte at slå den til igen og så leve med problemet
ved hver opstart i et halvt års tid. I sidste ende blev min løsning i
fredags at købe ny pc og vista. Ja, jeg ved det var et svagt øjeblik, og det
hele kan jo let anspore konspirationsteorier....

Jakob

Fra : poul.b.hansen.

Dato : 11-04-07 13:45

"Lars Grau" <mail@famgrau.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> og spyware, men fandt ikke noget, det er en windows xp pro med alle
> update, nogen som har en ide på hvad det kan skylles??

hej
jeg har samme "proplem",men har fundet ud af at det er bullguard der
opdateres og indlæses.(har lige skiftet fra mcaffe)

Fra : Lars Grau

Dato : 11-04-07 15:55

Hej

Jeg ved ikke hvad der skete, men jeg tror det var mit lydkort som lavede en
del problemmer, men nu har jeg formatteret maskinen, men hvis det kommer
igen, vil jeg prøve nogle af jeres råd, jeg takker for hjælpen, håber MS
finder fejlen og får den rettet.

Venlig Hilsen

Lars

Fra : Allan Vebel