nem måde at angive copyright på samt .htac~
Fra : Anders Boholdt-Peter~

Dato : 10-04-07 11:56

Hej,

Jeg har 2 spørgsmål, som jeg håber en erude kan svare på:

1. På mange hjemmesider ser man tit teksten "Copyright 2001-2004 xx - alle
rettigheder forbeholdes".

Årstalene er selvfølgelig bare eksempler.

Findes der en nem måde at inplementere en sådan tekst på, således at det
sidstnævnte årstal automatisk opdateres ved start på et nyt kalenderår?

2. Jeg har set, at man kan oprette såkaldte .htaccess-filer, hvor man kan
indstille alle mulige ting.

Har jeg forstået det korrekt, at man simpelthen blot navngiver filen
..htaccess?

På forhånd mange tak for eventuelle svar.

--

/ Anders
http://www.boholdt-petersen.dk

Fra : Jesper Lützen

Dato : 10-04-07 12:08

On 10 Apr., 12:56, "Anders Boholdt-Petersen" <post-REMOVETH...@boholdt-
petersen.dk> wrote:
> [...]
>
> Findes der en nem måde at inplementere en sådan tekst på, således at det
> sidstnævnte årstal automatisk opdateres ved start på et nyt kalenderår?

<?PHP
echo "Copyright 2001-" . date("Y", time());
?>

Den henter timestamp for aktuelt tidspunkt i sekunder, og omformer det
til aktuelt årstal.

Venlig hilsen

Jesper Lützen

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 10-04-07 12:42

Anders Boholdt-Petersen skrev:

> 1. På mange hjemmesider ser man tit teksten "Copyright 2001-2004 xx - alle
> rettigheder forbeholdes".

Jesper har hjulpet dig med koden.

Skriv "Ophavsret" og ikke "Copyright" medmindre du henvender dig
til udlændinge.

Sidebemærkning:
Jeg bruger selv sådan en note på visse sider, men det er godt at
vide at den ikke er nødvendig. Loven beskytter helt automatisk
værker. Jeg skriver det kun for at minde folk om det.

--
Bertel