Andet multimedie
bentjuul 3670
PS Luminosity values ..?
Fra : .°o.O Thomas O.o°.

Dato : 10-04-07 13:56

Jeg sidder med PS CS2 på en PC, og læser en tutorial i Photoshop User - der
skal man trykke Ctrl-Alt-~ for at "load the Luminosity values of the image
as a selection". Nu er den tutorial jo lavet til et US tastatur - hvordan
gør jeg på en PC med DK tastatur?

På forhånd tak.

--
MVH Thomas
Mangler du inspiration til en fed gave?

Fra : .°o.O Thomas O.o°.

Dato : 10-04-07 14:01

".°o.O Thomas O.o°." <flash4 it.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> image as a selection". Nu er den tutorial jo lavet til et US tastatur -
> hvordan gør jeg på en PC med DK tastatur?

Kom lige til at læse hvad jeg havde skrevet, og det fremgår vist ikke helt
tydeligt, at mit problem er hvor jeg finder tilde ~ tegnet på PC med DK
tastatur

Fra : C. Nielsen

Dato : 10-04-07 15:01

> [...]
> tydeligt, at mit problem er hvor jeg finder tilde ~ tegnet på PC med DK
På mit tastatur sidder det t.h for Å' et.

Venlig hilsen
Ch. Nielsen

Fra : Morten Lind

Dato : 10-04-07 16:47

".°o.O Thomas O.o°." <flash4 it.invalid> wrote:

> Kom lige til at læse hvad jeg havde skrevet, og det fremgår vist ikke helt
> tydeligt, at mit problem er hvor jeg finder tilde ~ tegnet på PC med DK
> tastatur

S´gu´da svært, når man ikke har et PC-tastatur, men på et Mac-tastatur
får du tilden(~) frem ved at trykke Alternertiv(Alt) og ^-tasten - det
er dén til højre for å-tasten.

Men det plejer jo også at være mere besværligt på en Windowsplatform, så
jeg er nok ikke til så megen hjælp hér(?)

M.

Fra : Elle

Dato : 10-04-07 22:53

wrote:1hwd7qj.y4wtg61x56aatN%info@for-ogefternavn.dk

> S´gu´da svært, når man ikke har et PC-tastatur, men på et Mac-tastatur
> får du tilden(~) frem ved at trykke Alternertiv(Alt) og ^-tasten - det
> er dén til højre for å-tasten.

Lad mig lige slå fast (uden at virke for højrøvet :)) : Man kan ikke bruge
genveje fra et amr. tastatur. Problemet er at finde de danske, men de kan
altså ikke lige "oversættes".

Hilsen Elle

Fra : per christoffersen

Dato : 11-04-07 18:48

"Elle" <elle@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> genveje fra et amr. tastatur. Problemet er at finde de danske, men de kan

Kan man ikke sætte sine egne shortcuts i en moderne PS?

/Per

Fra : Elle

Dato : 10-04-07 16:32

wrote:461b8927$0$8696$edfadb0f@dread14.news.tele.dk

> [...]
> as a selection". Nu er den tutorial jo lavet til et US tastatur - hvordan

Du trykker (sikkert) ctrl+alt+shift+´ (sikkert fordi: på mac'en er det
æble+alt+shift+´).

Du kan også bruge ctrl+alt+shift+1 (og 2 og 3). Du kan som en test lave et
lille dok. på 500x200 px med en gradient fra hvid til sort og trykke
genvejen. Så kan du se hvor meget, den gafler af det hvide.

Hilsen Elle

Fra : Esben

Dato : 11-04-07 17:29

> [...]
> lille dok. på 500x200 px med en gradient fra hvid til sort og trykke
> genvejen. Så kan du se hvor meget, den gafler af det hvide.

Er det ikke uden ctrl+alt+1 (2,3), altså uden shift?

--
Esben

Fra : Elle

Dato : 11-04-07 19:24

wrote:461d0cbd$0$15901$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk

> Er det ikke uden ctrl+alt+1 (2,3), altså uden shift?
>
> --
> Esben

Jo, det er rigtigt. Æble+alt+1 (eller 2 eller 3) tager mere med (vistnok 50
%). Æble+alt+shift+´ er nok den korrekte luminosity genvej.

Elle