Andet multimedie
bentjuul 3670
Svungen krussedulle til at adskille afsnit
Fra : Marianne

Dato : 10-04-07 11:37

Hej

I ældre bøger kan man se tekst adskilt af en svungen krusedulle, som typisk
tjener det formål at opdele fremstillingen i teksten.

I Word-dokumenter plejer jeg at bruge:

...oooOOOooo...

Men nu er jeg i en situation, hvor jeg gerne vil finde noget 'finere'.

Håber, jeg har gjort mit spørgsmål tilstrækkelig klart? Og hvis 'ja', hvor
kan jeg lede?

mvh
marianne

Fra : studio@smalbro.dk

Dato : 10-04-07 12:17

Du skal have fat i Woodtype Ornaments (http://www.myfonts.com/fonts/
linotype/woodtype-ornaments/)

Kh
Bjørn

Fra : C. Nielsen

Dato : 10-04-07 12:44

"Marianne" <handel_fjerndette@lundbak.dk> skrev
> [...]
>
> I Word-dokumenter plejer jeg at bruge:
>
> ...oooOOOooo...
>
> Men nu er jeg i en situation, hvor jeg gerne vil finde noget 'finere'.

Prøv at se her : http://www.linotype.com/2212/symbolfonts.html , jeg har
været glad for en font der hedder " Pi ", den laver netop fine lidt
snørklede krusseduller og kan også lave nogle lidt mere fyldte og kantede.
Hos Linotype skal du købe en font, ellers kan du søge på nettet efter noget
freeware, søg f.eks. på decorative fonts.
--
Venlig hilsen
Charlotte Nielsen

Fra : C. Nielsen

Dato : 10-04-07 12:58

"C. Nielsen" <C.NielsenDKfjerndette@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> "Marianne" <handel_fjerndette@lundbak.dk> skrev

Jeg faldt også lige over denne gratis font - en hel samling af vinjetter :
http://grafisk-litteratur.dk/default.asp?Id=201
Venlig hilsen
Charlotte Nielsen

Fra : Morten Lind

Dato : 10-04-07 16:28

C. Nielsen <C.NielsenDKfjerndette@hotmail.com> wrote:

> vinjetter :

Som så staves vignetter.

(undskyld korrektionen Charlotte, men dét er "også" én af mine
"kæpheste", og vin og jetter/jætter må vist tilskives Balders hus,
eller noget andet fra den nordiske mytologi)

M.

Fra : C. Nielsen

Dato : 10-04-07 17:55

"Morten Lind" <info@for-ogefternavn.dk> skrev

> Som så staves vignetter.
>
> (undskyld korrektionen Charlotte, men dét er "også" én af mine
> "kæpheste", og vin og jetter/jætter må vist tilskives Balders hus,
> eller noget andet fra den nordiske mytologi)

Helt OK, jer er altid frisk på at lære.
--
Venlig hilsen
Charlotte