MS Windows
briani 27239
Windows Media Center og Business?
Fra : Ukendt

Dato : 09-04-07 20:01

OK, købte en bærbar med Vista Home og en Vista Business oveni fordi det var
et krav på mit arbejde for at kunne koble på deres server....

Der fulgte et Digital TV kort med, som jeg da godt kunne tænke mig at bruge.
Det er et "HP EC300 DVBT Tuner".... (medfulgte endda en fin fjernbetjening)

Ehhh. driveren blev installeret - men hvad så NU?

Får at vide, at der skal jeg da bruge "Vista Media Center", for at jeg nu
kan se fjernsyn.... øhhh, hvor blev DEN af efter jeg installerede Vista
Business..... er den ikke med i den? Får man MINDRE for pengene ved at købe
en Vista Business?

Finn

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 09-04-07 20:12

Finn Christensen skrev:

> [...]
> installerede Vista Business..... er den ikke med i den? Får man
> MINDRE for pengene ved at købe en Vista Business?

Media Center er med i Home Premium og Ultimate.
<http://www.microsoft.com/windows/products/windowsvista/editions/choose.mspx>.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Ukendt

Dato : 09-04-07 20:28

"Thomas G. Madsen" <nospam@madsen.tdcadsl.dk> skrev i meddelelsen

> Media Center er med i Home Premium og Ultimate.
> <http://www.microsoft.com/windows/products/windowsvista/editions/choose.mspx>.

Aaaarg, så er det jo nytteløst.....
Nogen der har gode ideer til anden software der kan understøtte mit TV kort
og vise noget fjern'er?

Finn

Fra : Andreas Lorensen

Dato : 09-04-07 20:44

Finn Christensen skrev:

> Aaaarg, så er det jo nytteløst.....
> Nogen der har gode ideer til anden software der kan understøtte mit TV
> kort og vise noget fjern'er?

Jeg ville tro at Media Portal måske kunne gøre det ud for erstatning af
Windows Media center, hvis altså du er intereseret i et helt mediacenter
og ikke kun et tv program.

http://www.team-mediaportal.com/

Og det er opensource og kan frit downloades. Jeg ahr dog ikke selv
prøvet det.

/Andreas

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 09-04-07 20:32

Finn Christensen skrev:

> Ehhh. driveren blev installeret - men hvad så NU?

Du kan bruge et gratis tv-program:

   http://www.chris-tv.com/

På downloadsiden finder du et link til Chris-tv-lite der er
freeware.

--
Bertel

Fra : Ukendt

Dato : 09-04-07 21:35

Takker mange gange for Jeres forslag og prøver at se på dem
Ville da være lidt lækker at kunne bruge sin bærbare som fjernsyn når man er
rundt med den *S*

Finn

Fra : Ukendt

Dato : 09-04-07 22:18

"Finn Christensen" <finnSNABELKATwebhuset.dk> skrev i meddelelsen
> Takker mange gange for Jeres forslag og prøver at se på dem
> Ville da være lidt lækker at kunne bruge sin bærbare som fjernsyn når man
> er rundt med den *S*
>

> Finn

Nå ingen af de to foreslåede virker.
Min Vista siger - ved opstart af dem begge, at programmet lukkes "på grund
af en fejl".

Måske er der en ting i vista der stopper alt andet end Microsofts eget

Finn

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 10-04-07 00:43

Finn Christensen skrev:

> Måske er der en ting i vista der stopper alt andet end Microsofts eget

Der er nogle programmer til XP (og tidligere versioner) der ikke
virker under Vista.

--
Bertel

Fra : Ukendt

Dato : 12-04-07 15:02

> Der er nogle programmer til XP (og tidligere versioner) der ikke
> virker under Vista.

Nej det er jo det

Finn