Preview af side med formular
Fra : Thrane

Dato : 09-04-07 17:25

Hej

Nogle der kan fortælle mig hvordan jeg kan lave en knap der viser et preview
af en formular, inden man sender?
Eller måske et link til noget kode?

Hilsener
Thrane

Fra : Ukendt

Dato : 09-04-07 19:53

"Thrane" <noreply@noreply.dk> skrev
> Hej
>
> Nogle der kan fortælle mig hvordan jeg kan lave en knap der viser et
> preview af en formular, inden man sender?
> Eller måske et link til noget kode?

Mon ikke det så skal være pdf...mener jeg at have læst her i gruppen på et
tidspunkt...
se link:
http://www.google.dk/search?hl=da&q=pdf+asp&meta=

hilsen
Bjarne

Fra : Thrane

Dato : 09-04-07 21:12

"bsn" <bsnSNABELAoncableDOTdk> wrote in message

> Mon ikke det så skal være pdf...mener jeg at have læst her i gruppen på et
> [...]

Hmmm...
Jeg tror du misforstår noget.
Desuden kan jeg ikke se nogen fordel i at jeg skal have installeret en
kompenent der laver min formular om til PDF, bare for at jeg kan se den!?

--
Thrane

Fra : Jørn Andersen

Dato : 09-04-07 20:40

On Mon, 9 Apr 2007 18:24:47 +0200, "Thrane" <noreply@noreply.dk> wrote:

>Nogle der kan fortælle mig hvordan jeg kan lave en knap der viser et preview
>af en formular, inden man sender?

Du mener en "bekræft-side", hvor man kan se det udfyldte?

En måde er at sende siden til sig selv og så udfylde felterne efter det,
der er sendt.

Hvis siden med formularen hedder form.asp og siden, der sender, hedder
send.asp

<%
' Hvis der er indhold i Request.Form, er siden sendt
If Len(Request.Form()) > 0 Then
blnFormSendt = True
strModtagSide = "send.asp"
strSendKnap = "Bekræft"
strNavn = Request.Form("navn")
strAdresse = Request.Form("adresse")
' osv.
Else
blnFormSendt = False
strModtagSide = "form.asp"
strSendKnap = "Send"
End If

If blnFormSendt Then
Response.Write "<p>Check at alt er udfyldt korrekt og tryk Bekræft</p>"
Else
Response.Write "<p>Udfyld formular og tryk Send<p>"
End If
%>

<form action="<%= strModtagSide %>" method="post">
<input type="text" value="<%= strNavn %>" name="navn"><br>
<input type="text" value="<%= strAdresse %>" name="adresse"><br>
<input type="submit" value="<%= strSendKnap %>" name="send"></p>
</form>

Det virker sådan, at når siden tilgås første gang, er Request.Form tom,
og værdierne er som angivet i "Else-delen" - det betyder at:
- value-værdierne er tomme
- siden sendes til form.asp-siden
- på Send-knappen står der send

Når den sendes, er der indhold i Request.Form, og værdierne hentes som
vanligt med Request.Form("navn") osv. og står nu som value.
Siden sendes nu til send.asp

Det kan selvfølgelig varieres: Du kan skrive værdierne ud som alm.
tekst:
Navn: <%= strNavn %><br>
Adresse: <%= strAdresse %><br>
osv.
og så putte værdierne i en formular med input type="hidden".
Det giver lidt mere frihed til at formattere svarene på en fornuftig
måde.

Du kan desuden bruge bekræft-siden til at validere og give fornuftige
fejl-meddelelser.

Håber det giver lidt inspiration til en løsning.

Good luck!

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Thrane

Dato : 09-04-07 21:10

"Jørn Andersen" <jorn@jorna.dk> wrote in message

> Håber det giver lidt inspiration til en løsning.
>

> Good luck!
>
> --
> Jørn Andersen,
> Brønshøj

Det gør det, tak!
Men jeg har så kun en side hvor der sker udfyldelse og afsendelse.
Tanken var mere i retning af at der på den side var en knap "Preview" og en
"send".
Preview skulle så åbne en ny side op, der viste hvordan det udfyldte vil
komme til at se ud.

--
Thrane

Fra : Jørn Andersen

Dato : 09-04-07 21:28

On Mon, 9 Apr 2007 22:10:29 +0200, "Thrane" <noreply@noreply.dk> wrote:

>"Jørn Andersen" <jorn@jorna.dk> wrote in message

>Det gør det, tak!
>Men jeg har så kun en side hvor der sker udfyldelse og afsendelse.

Er det en side, som du ikke kan ændre på?

Mvh. Jørn

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Thrane

Dato : 10-04-07 07:25

Jørn Andersen skrev:

> Er det en side, som du ikke kan ændre på?
>

> Mvh. Jørn

Nej, slet ikke. Jeg foretrækker bare at have det på en side...
Jeg kan bare ikke lige gennemskue hvordan jeg så kan lave den preview
funktion inden afsendelse?
Altså som nyt vindue...

--
Thrane