Session og fckeditor sletter æ ø å
Fra : Jesper Kjems

Dato : 08-04-07 22:34

Har et yderst underligt problem, der kun opstår i den specielle
situation at jeg dels er logget ind på mit site med normal asp
login-session

OG SAMTIDIG forsøger at indsætte et billede med fckeditors
filemanager.

Der sker simpelthen det, at alle danske bogstaver bliver slettet
i alle felter i formen. Også helt normale textfelter.

Skal nævne at browseren umiddelbart står til charset=iso-8859-1
hele vejen igennem, og at dette er sat på alle sider. (desuden
slettes æ ø å, de bliver ikke erstattet af andre tegn som normalt
sker ved skift til andet tegnsæt)

Har lavet dette eksempel, så i kan se, hvad jeg snakker om:

http://www.veo.dk/fcktest/test2.asp

Password: admin

Login asp koden i toppen af siden er:
<%
If Not Session("loginstatus") = "True" Then
   Response.Redirect "login.asp"
End If
%>

Nogen ideer??

Og spørg endelig da jeg ved det er lidt kringlet

Gode hilsner Jesper

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Johan Hauge

Dato : 09-04-07 22:09

Hej Jesper

du skal have nedenstående funktion indlæst, og du kan skrive alle
special tegn.

' this function is used in comments, inserts appropriate html chars
for some special characters
' that didn't display correctly through xmlhttp. Call it a hack if
you will
function insChars(strString)

strArray1 =
array("ó","ú","á","é","í","æ","ö","þ","ð","ý","å","ø","Æ","Ø","Å")
strArray2 =
array("&oacute;","&uacute;","&aacute;","&eacute;","&iacute;","&aelig
;","&ouml;","&thorn;","&eth;","&yacute;","&aring;","&oslash;","&AEli
g;","&Oslash;","&Aring;")

strReturn = strString

for i = 0 to uBound(strArray1)
strReturn = replace(LCase(strReturn), strArray1(i) , strArray2(i))
next

insChars = strReturn

end function

Med venlig hilsen