download hastighed
Fra : Ivan Olsen

Dato : 09-04-07 07:40

er hos tdc og har 20MBit/1024KBs og når jeg downloader en fil, kører det
meget langsomt hvis opload er sat til max, men sætter jeg upload ned,
stiger min download.
Burde det ikke være irellevant når det er 20MBit ned og 1024KBs op.
Ivan !

Fra : Jens G

Dato : 09-04-07 08:25

On Mon, 09 Apr 2007 08:39:42 +0200, Ivan Olsen <enghavevej6@mail.dk>
wrote:

> [...]
>stiger min download.
>Burde det ikke være irellevant når det er 20MBit ned og 1024KBs op.

Der skal være plads til ACK pakker når du downloader en fil.
Det er pakker der sendes retur til afsender som kvittering på at de
sendte pakker når frem. Hvis du uploader samtidig med at du
downloader, bliver der måske ikke plads til alle ACK pakkerne.

Hvis der mangler ACK pakker, sender afsender de pakker der mangler
kvittering for en gang til, samtidig med at pakkestørrelsen måske
sættes ned med hvilket medfører at endnu flere ACK pakker bliver sendt
til afsender, med risiko for at flere ACK pakker går tabt i dit upload
osv osv.

--
Jens G
Kan anbefale http://www.everlove.dk til IP telefoni.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 09-04-07 08:32

Ivan Olsen skriver:

> [...]
> stiger min download.
> Burde det ikke være irellevant når det er 20MBit ned og 1024KBs op.

Nej, det viser netop svagheden ved at have en meget lille
uploadhastighed.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe