[Thunderbird] Auto Compact folders?
Fra : Palle Jensen

Dato : 09-04-07 22:15

Hep!

Imens vi venter på 2.0....

Opdagede i dag - til mig rædsel - af jeg aldrig havde komprimeret mine
mail folders. Fik jeg så gjort....

Men er der ingen måde hvorpå man kan sætte Thunderbird til selv at
komprimere mapper. F.eks. når man lukker programmet eller lignende?
Hader når jeg skal huske ting

--
Palle

Fra : Palle Jensen

Dato : 09-04-07 22:21

Palle Jensen wrote:

> Men er der ingen måde hvorpå man kan sætte Thunderbird til selv at
> komprimere mapper. F.eks. når man lukker programmet eller lignende?
> Hader når jeg skal huske ting

Glemte at tilføje at jeg anvender IMAP, hvis det skulle have nogen
betydning...

--
Palle

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 09-04-07 23:15

Den 09-04-07 23.14 skrev Palle Jensen følgende:

> Imens vi venter på 2.0....

Ak ja, det trækker jo ud.

> Men er der ingen måde hvorpå man kan sætte Thunderbird til selv at
> komprimere mapper.

Fra MozillaZines Knowledge Base:
For IMAP accounts, Thunderbird can automatically compact the Inbox when
you exit: click "Tools -> Account Settings -> [account name] Server
Settings", and check "Clean up ('Expunge') Inbox on Exit." If you check
"Empty Trash on Exit" it will empty and compact the Trash folder when
you exit.

Hvis man bruger POP3, er det desuden muligt at få Thunderbird til at
spørge, om mapperne skal komprimeres:
Funktioner => Indstillinger => Avanceret => Offline & diskplads =>
Komprimer mapper ... => angiv besparelse i KB.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Fintun Windows XP med TweakUI.

Fra : Palle Jensen

Dato : 10-04-07 17:37

Kim Ludvigsen wrote:

> [...]
> Settings", and check "Clean up ('Expunge') Inbox on Exit." If you check
> "Empty Trash on Exit" it will empty and compact the Trash folder when

Dem havde jeg desværre et checkmark i. Æv.

--
Palle