Kan jeg få IE7 til at ligne IE6
Fra : Pernille

Dato : 09-04-07 17:07

Hej gruppe.

Min kære mor er efterhånden ved at komme godt ind i, hvordan computere,
internet og det hele virker.
Nu har jeg så opdateret hendes software, og dermed også opdateret fra IE6
til IE7. Basalt er det jo det samme programmet gør. Men jeg tænker på, om
ikke man kan skifte IE7's udseende til at ligne IE6, så hun ikke bliver
afskrækket. Kan det mon lade sig gøre?

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 09-04-07 17:11

Pernille skrev:

> [...]
> til IE7. Basalt er det jo det samme programmet gør. Men jeg tænker på, om
> ikke man kan skifte IE7's udseende til at ligne IE6, så hun ikke bliver

Det ved jeg ikke. I dit sted ville jeg vænne hende fra IE og lære
hende at bruge Opera som er et gratis program. Så kan hun beholde
den samme version til hun dør.

--
Bertel

Fra : Christian Bohr-Halli~

Dato : 09-04-07 18:54

Bertel Lund Hansen <unospamo@lundhansen.dk> posting:

>Det ved jeg ikke. I dit sted ville jeg vænne hende fra IE og lære
>hende at bruge Opera

Ikke at jeg finder det superrelevant for spørgeren, men siden vi nu
er her: http://www.howtocreate.co.uk/operaStuff/otherBrowsers.html

--
What is life, except excuse for death,

Opera 9.20 beta: http://labs.opera.com/

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 09-04-07 18:16

Den 09-04-07 18.07 skrev Pernille følgende:

> ikke man kan skifte IE7's udseende til at ligne IE6, så hun ikke bliver
> afskrækket. Kan det mon lade sig gøre?

Sagtens:
Højreklik på ikonen til Internet Explorer 7 => Egenskaber => lav
stien/programnavnet om til:
c:\windows\ie7\iexplore.exe

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Lær at bruge Google som lommeregner.

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 09-04-07 18:23

Kim Ludvigsen skrev:

>c:\windows\ie7\iexplore.exe

Er det ikke IE6 at man får, filversionen på den iexplore.exe er
6.0.2900.2180

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 09-04-07 19:21

Den 09-04-07 19.22 skrev Ivan V. Klattrup følgende:

> Er det ikke IE6 at man får, filversionen på den iexplore.exe er
> 6.0.2900.2180

Nu sidder jeg ikke lige med en Windows, jeg kan teste på, men jeg mener
bestemt, der står Internet Explorer 7 i Om-boksen.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Gule huskesedler på skærmen - med indbygget alarmfunktion.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 09-04-07 19:30

Den 09-04-07 20.20 skrev Kim Ludvigsen følgende:

> Nu sidder jeg ikke lige med en Windows, jeg kan teste på, men jeg mener
> bestemt, der står Internet Explorer 7 i Om-boksen.

Jeg fandt så lige en Windows frem. Versionsnummeret er
7.0.5730.11.xpsp_sp2_rtm ... Der er muligvis en nyere version
tilgængelig, den pågældende Windows er ikke blevet opdateret i den
seneste måneds tid.

Hvis nogen skulle være interesserede: Man kan sagtens bruge både den nye
IE7 og IE7 med det gamle udseende samtidig. I stedet for at ændre
genvejen i startmenuen, opretter man bare en ny genvej med den
pågældende sti.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Gratis kabaler og bridge.

Fra : Peter Loumann

Dato : 09-04-07 20:28

On Mon, 09 Apr 2007 19:16:10 +0200, Kim Ludvigsen wrote:

> Sagtens:
> Højreklik på ikonen til Internet Explorer 7 => Egenskaber => lav
> stien/programnavnet om til:
> c:\windows\ie7\iexplore.exe

Sjovt. Kan man så også flytte rundt på menu- og værktøjslinjer - ellers en
væsentlig forringelse.

http://huse-i-naestved.dk

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 09-04-07 20:41

Den 09-04-07 21.28 skrev Peter Loumann følgende:

> Kan man så også flytte rundt på menu- og værktøjslinjer

Ja, det fungerer helt som den gamle IE6, bare med IE7s motor.

> - ellers en væsentlig forringelse.

Enig. Jeg ved ikke, hvad Microsoft tænkte, da de bestemte sig for at
låse det nye layout fast.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Lær at vælge sikre adgangskoder som er nemme at huske.

Fra : Peter Loumann

Dato : 09-04-07 21:24

On Mon, 09 Apr 2007 21:40:39 +0200, Kim Ludvigsen wrote:

> Ja, det fungerer helt som den gamle IE6, bare med IE7s motor.

Det tip sku' du ta' og lægge op på

http://kimludvigsen.dk

også selvom man mister fanebladene. Jeg er godt træt af den store blok i
toppen, selv om jeg sjældent bruger ie.

Opera-bruger

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 09-04-07 22:42

Den 09-04-07 22.23 skrev Peter Loumann følgende:

> Det tip sku' du ta' og lægge op på
>
> http://kimludvigsen.dk

Det må jeg ikke. Jeg har skrevet et hæfte om IE7 til Libris, og det er
en aftale, at jeg ikke lægger nyt op på IE7-siderne, for ikke at hæftet
skal konkurrere alt for meget med hjemmesiden.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Få styr på dine downloads med det gratis og spywarefri program Free

Fra : Pernille

Dato : 09-04-07 22:47

> Sagtens:
> Højreklik på ikonen til Internet Explorer 7 => Egenskaber => lav
> stien/programnavnet om til:
> c:\windows\ie7\iexplore.exe

Imponerende! Havde det ikke været fordi jeg har skrevet 'ie7' i stien, så
ville jeg have troet, at det virkelig var ie6. Mange tak for tippet!